יוסי סילמן בלחץ – יואב יצחק News1.co.il

Spread the love

יוסי סילמן בלחץ | יואב יצחק | News1.co.il

http://www.news1.co.il/Archive/0024-D-92892-00.html

מנכ"ל משרד הרווחה החל להשתולל בניסיון לעצור פרסומים הנוגעים למעשיו הבעייתיים, הוא השתמש במידע חסוי הנוגע לקטינים, המוחזק בידיו מתוקף תפקידו ועוד: השר מאיר כהן הבטיח שוב ושוב לתקן עוולה נגד אם ושני קטינים, אך לא קיים את הבטחותיו

NEWS1Y-126293361186982 מאיר כהן - הבטיח ולא קיים
NEWS1Y-126293361186982 מאיר כהן – הבטיח ולא קיים

▪  ▪  ▪

מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, נקלע לקו האש. בעל כורחו. במיוחד עקב ההגנה האוטומטית והבלתי מוצדקת שהוא מספק לפקידות סעד, עליהן נמתחת ביקורת מחמת רשלנותן כלפי הורים גרושים וקטינים.
סילמן מספק להן הגנה גם כאשר בדיקה פשוטה יכולה להוכיח כי אותן פקידות סעד עיוולו, פגעו קשות באינטרסים של קטינים ולא קיימו במשך שנים צווים של בית המשפט. דוגמאות שהובאו ל-News1 מלמדות כי בחלק ניכר מהמקרים התהפכו היוצרות: במקום לגונן על הקטינים בהתאם לתפקידו של משרד הרווחה, נעשה שימוש בכוח השררה כדי לממן ולהגן על פקידות סעד שסרחו ועיוולו נגד אותם קטינים.
בימים האחרונים פנה סילמן לכמה גורמים, ובהם ל-ג, ל-א' ול-י', הנחשבים כאישים דומיננטיים במאבק של גרושים נגד בכירי משרד הרווחה ופקידות סעד. סילמן פצח בניסיון לעשות "הפרד ומשול" – ולהגיע עימם להבנות אישיות. סילמן הבטיח להם בין היתר תמיכה, כולל כספית, לקידום השוויון בעת הליכי גירושין. מאותן שיחות אף ניתן היה להבין כי הוא מציע לסייע להם בתיקים המתנהלים בבית המשפט לענייני משפחה.
במקביל פעל סילמן כדי להדוף טענות שהועלו מצד ל'. אגב-כך לא נמנע סילמן מעשיית שימוש מופקר ופסול ובלתי חוקי במידע המצוי בידיו, כשפרסם פוסט מטעמו באתר פייסבוק שבו התייחס מפורשות לפעילות משרד הרווחה לגבי ילדיה הקטינים של ל'. סילמן ביצע בכך עבירה פלילית ברורה – החוק אוסר לעשות זאת ולכן לא נחזור כאן על הפרסום שביצע – וניצל לרעה את מעמדו כמנהל כללי.
סילמן פועל באחרונה מתוך מניע אישי. הוא מנסה לקנות שקט כדי למנוע חשיפות הנוגעות לענייניו. בשבועות האחרונים פורסמו ברשת האינטרנט מסמכים העלולים להצריך בדיקה מצד נציבות שירות המדינה בנוגע לכספים שהגיעו לחשבונו הפרטי. כמו-כן פורסמו מסמכים המלמדים כי סילמן לא הקפיד לשלם חובותיו, ועל-כן הוטלו עיקולים על חשבונותיו הפרטיים. המסמכים שפורסמו ומסמכים נוספים הועברו גם למערכת News1. מצב מביך, לכל הדעות, גם לאחר שסילמן ניסה להדוף את הפרסומים וטען בתגובותיו כי לא נפל פגם במעשיו.
שר הרווחה מאיר כהן יודע היטב – גם מפיו של הח"מ, על חלק מהטענות נגד שתי פקידות סעד בכירות וכן נגד המנכ"ל סילמן. למרות זאת הוא לא פעל כדבעי, עד עתה, למרות שהבטיח שוב ושוב ושוב כי יטיל את כל כובד משקלו כדי לתקן את העיוותים ואת העוולות שנוצרו נגד אם ושני ילדיה הקטינים. במחדלם וברשלונתם העצימו כהן וסילמן את הנזק לאותם קטינים והאם, בהם מדובר. על-כך נרחיב בקרוב.

  • המשך יבוא

קישורים:

ולריה מאממת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.