יהודית פינקלשטיין עו"ס מנהלת לשכת רווחה פתח-תקווה לא מאפשרת לעו"ד יוסי נקר לייצג משפחה בוועדת החלטה בטענה: "מסקנות ועדת סילמן הן בגדר המלצות"

יהודית פינקלשטיין עו"ס מנהלת לשכת רווחה פתח-תקווה לא מאפשרת לעו"ד יוסי נקר לייצג משפחה בוועדת החלטה בטענה: "מסקנות ועדת סילמן הן בגדר המלצות"
פקידת סעד חוטפת תינוק מאמו
Spread the love

מסקנות ועדת סילמן פורסמו בחודש מרץ 2014 ושר הרווחה עם מנכ"ל משרד הרווחה מיהרו להתראיין בתקשורת על המהפכה המתחוללת במשרד הרווחה. עמוד יא' סעיף 6 למסקנות סילמן קובעות:

"הסדרה והבטחה של ייצוג משפטי על ידי המדינה למשפחות נזקקות (הורים וילדים) בדיוני הוועדות להגנת הילד."

ומה קורה בפועל? מסקנות לחוד והמציאות מוכיחה שאין שום שינוי בנוגע להתנהלות לא תקינה של ועדות החלטה. עו"ד יוסי נקר, מומחה לחוק ונוער, זומן לוועדת החלטה על ידי משפחה לצורך ייצוגה המשפטי להשבת ילדיהם שהוצאו מהם למשפחת אומנה, בלשכת רווחה פתח-תקווה.

עו"ס יהודית פינקלשטיין מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים ומנהלת וועדת ההחלטה, מונעת מעו"ד יוסי נקר לייצג משפחה בטענה כי מסקנות ועדת סילמן הן בגדר המלצות ואין מקום לייצוג המשפחה על ידי עורך דין. עוד מוסיפה עו"ס פינקלשטיין כי מדובר בוועדה טיפולית ועורך דין יכול לייצג אך ורק בבית משפט.

ויודגש: מדובר בועדה משפטית לכל דבר ועניין ומסקנות ועדת החלטה הן הקובעות והסופיות בבית משפט לענייני משפחה.

בית משפט לעניני משפחה מקבל את מסקנות ועדות ההחלטה המגובות בדרג מקצועי כפסק דין. מדובר בועדות סטטוטוריות שעל החלטותיהן לא ניתן לערער, חרף העובדה כי במסקנות ועדת סילמן נקבע, עמ' יב' סעיף 7:

"הפעלה של ועדת ערר מחוזית אשר תדון בערעור מצחד משפחות אשר, לטענתן, בהתנהלות הוועדה להגנת הילד בנוגע אליהן נפל פגם מינהלי".

בפועל, המערכת מגוננת על עצמה ולא מאפשרת קבלת ביקורת חיצונית על החלטות הדרג הסוציאלי. מאחורי ועדת הערר לא עומד שום כלום. הורים מוצאים עצמם ללא ילדיהם וללא יכולת התגוננת להשבת ילדיהם.

הקלטת ועדת החלטה מיום 24/4/2014 – עו"ד יוסי נקר, עו"ס יהודית פינקלשטיין ובשיחה הטלפונית עו"ס חוה לוי, פקידת סעד ארצית, שאף היא טוענת כי אין מקום לייצוג המשפחה על ידי עורך דין.

תמלול חלקי של ההקלטה:

עו"ס יהודית פינלקשטיין מנהלת ועדת החלטה ומנהלת המחלקה לשירותים חברתיים עיריית פתח-תקווה: התכנסנו פה כדי לדון במשפ' XXXX כדי שנדע מה מצבם. אנחנו נעשה סבב שמות, אחר כך נקרא דוח. אנחנו מאפשרים להכניס עורכי דין לוועדות, אבל אנחנו מבקשים שעורכי דין לא יציגו פה עמדה או יביעו דעתם, אלא על תקן של ידיד, או על תקן חבר.

עו"ד יוסי נקר: את בטוחה במה שאת אומרת? מה שאת טוענת…

עו"ס פינלקשטיין: כן.

עו"ד יוסי נקר: אני מציע לך להתקשר לחוה לוי (פקידת סעד ארצית בירושלים) ולבדוק את העניין הזה, משום שמה שאת טוענת הוא לא נכון, ולהיפך! אני רואה את זה גם קצת בחומרה את העובדה שאת טוענת את הטענה הזו עכשיו, לאור ועדת סילמן האחרונה, שלא רק אמרה שיש מקום לזה שעורכי דין ישתתפו בוועדות, אלא שהמדינה מתכוונת לממן את עורכי הדין! אז מה שאת אומרת עכשיו, הוא כל כך לא נכון, גם מבחינה משפטית, גם בניגוד להוראות של חוה לוי (עו"ס ארצית בירושלים) ושל פקידת סעד ארצית (סימונה שטיינמץ), ואני מציע לך לבדוק את הדברים, כי זה חבל מאוד שאת אומרת דברים שהם בפירוש לא נכונים, ואומרת עובדת סוציאלית כאילו שיש פה מלחמה. אני שמעתי את ההערה שלך, זה לא מלחמה, "את מרגישה את האווירה". לא יכול להיות שיגידו דברים שהם לא נכונים. עשר שנים אני מסתובב בוועדות, מכיר את כל המערכת, ואת באה ואומרת שהאווירה לא נכונה.

עו"ס פינלקשטיין: אני רוצה לעשות פה סדר ברשותך. ועדת סילמן, כמו שאמרו פה, ההחלטות שלה הן בגדר המלצות! הן עוד לא בוצעו!!! דבר שני, אנחנו לא בבית משפט. בבית משפט ניפגש, תייצג אותה. עם כל הכבוד, אנחנו כמחלקה, המדיניות שלנו לא תמיד אנחנו מאפשרים נוכחות עורכי דין. במקרה זה, אמרתי לך אנחנו שוקלים כל מקרה לגופו. הכנסנו אותך, ואני אומרת לך שוב על תקן של אורח!

עו"ד יוסי נקר: אני לא מקבל את זה לחלוטין, כי אם את תוציאי אותי, אני אומר לך את האמת, אם אתם תמנעו מעורך דין לייצג…

עו"ס פינלקשטיין: אתה לא מייצג אותה פה. אתה לא בבית משפט.

עו"ד יוסי נקר: אם אתם תמנעו מעורך דין לייצג, או קיי, בוועדת החלטה שהיא ועדה משפטית פר-אקסלנס, אני אשמע עוד מעט את הדעה "שזה לא ועדה משפטית, זו ועדה לענייני טיפול, ומה פתאום". זה לא נכון לחלוטין. זו ועדה משפטית לעילא ולעילא, ולכן אני גם אשאר פה ואייצג אותה. אני ועוד איך אייצג. אני אמלא תפקידי במסגרת הייצוג, או קיי, וזה מה שאני אעשה.

עו"ס פינלקשטיין: אתה מקבל כסף והכל, אבל לא כאן.

עו"ד יוסי נקר: את בדיוק מקבלת כסף להוציא את הילדים מהבית. גם אני מקבל כסף להחזיר את הילדים לבית.

עו"ס פינלקשטיין: אתה משתלח. אנחנו לא בבית משפט.

עו"ד יוסי נקר: לא. היא השתלחה. היא אמרה 'אתה מקבל כסף'.

עו"ס פינלקשטיין: נכון, כי אתה מקבל כסף על הייצוג.

עו"ד יוסי נקר: ואת גם מקבלת כסף על העבודה שלך. זו ועדה משפטית לעילא ועילא.

עו"ס פינלקשטיין: אני רוצה להוציא אותו. תחליטו אתם. זה עורך דין שלכם.

עו"ד יוסי נקר: אתם לא יכולים להוציא אותי.

עו"ס פינלקשטיין: אני כן יכולה.

עו"ד יוסי נקר: מה שאת אומרת כרגע זה נורא נורא חמור. את לא יכולה לקיים ועדה בלי לאפשר לאנשים האלה ייצוג.

עו"ס פינלקשטיין: האנשים האלה אני מכירה אותם, לפני שאני מכירה אותך ולפני שהם מכירים אותך. הם ייצגו את עצמם עד עכשיו וכך ימשיכו!

עו"ד יוסי נקר: את חייבת לאפשר להם את היצוג שמגיע להם על פי חוק. את לא יכולה למנוע מהם.

עו"ס פינלקשטיין: אתה לא יכול להביע עמדות.

עו"ד יוסי נקר: אני אביע עמדות. את לא יכולה להוציא אותי. זה חמור מאוד. אני מציע לך להתקשר לחוה לוי (עו"ס ארצית מירושלים), אם את רוצה אני אתן לך את הטלפון שלה. יש לי את הסלולרי שלה. אין לי שום בעיה. את יכולה להתקשר לחוה לוי. בבקשה.

עו"ס פינלקשטיין: אתה באת בגישה… אני חייבת להפסיק. אם אתה לא יוצא, אז הוועדה לא מתקיימת.

עו"ד יוסי נקר: אז תפסיקי. מה שאתם עושים זה דבר מאוד מאוד חמור.

הורה: מה העניין בעצם? שהוא ישאר או לא ישאר?

עו"ס פינלקשטיין: כן. אם הוא נשאר, הוא לא …

עו"ד יוסי נקר: אני לא על תקן חבר! אני על תקן עורך דין מייצג.

עו"ס פינלקשטיין: עקיבא (עו"ס נוסף משתתף בוועדה), תעזור לנו להוציא אותו בחוץ!!!

עו"ד יוסי נקר (מתקשר לחוה לוי פק"ס ארצית) – השיחה על רמקול:  חוה, זה יוסי, אני מצטער שאני מפריע לך. אני פה בוועדת החלטה. איך שהתחילה ועדת ההחלטה, הם החליטו שעורך דין לא מייצג את ההורים בוועדת החלטה, וזה לא יכול להיות מצב כזה, שכבר בתחילת הוועדה יגידו שעורך דין לא מייצג. אתם הלכתם עכשיו לשינוי ועדת סילמן.

עו"ס פינלקשטיין: זה עוד לא קרה.

עו"ד יוסי נקר: לא יגידו לי שזה לא קרה. אתם הולכים בוועדת סילמן לממן עורכי דין לוועדות החלטה, וכבר בתחילת ועדת החלטה, אומרים לי שאני בכלל, אין לי מעמד פה. על זה לא יקום ולא יהיה וזה לא מקובל.

פק"ס ארצית חוה לוי: אתה לא חלק מהוועדה.

עו"ד יוסי נקר: למה הזמינו אותי, שאני אשב ואשתוק?

עו"ס פינלקשטיין: לא הזמנתי אותך.

פק"ס ארצית חוה לוי: אתה לא מנהל את הוועדה, אתה לא מגיע כדי לדבר.

עו"ס יוסי נקר: פקידת סעד ארצית חוה לוי, מה שאת אומרת עכשיו מנוגד לדין, וגם מנוגד לחוות דעת זכויות האזרח שקיבלתי ממש לאחרונה. הוועדה הזו היא משפטית לעילא ולעילא.

פק"ס ארצית חוה לוי: הוועדה היא לא ועדה משפטית.

עו"ד יוסי נקר: הוועדה היא ועדה משפטית לעילא ולעילא.

פק"ס ארצית חוה לוי: אין לנו ויכוח בעניין הזה לכל אורך הדרך. זו ועדה מקצועית, היא לא ועדה שמתנהלת עלן פי כללים של בית משפט.

עו"ד יוסי נקר: ולכן הם יכולים לנהל את הוועדה שלהם איך שהם רוצים. הם לא יכולים למנוע ממני לייצג את ההורים בוועדת החלטה. חיה, את שומעת אותי? חיה, חד וחלק. הם לא יכולים למנוע מהורים להיות מיוצגים בוועדה. הם לא יכולים למנוע מעו"ד לדבר בוועדת החלטה.

פק"ס ארצית חוה לוי: למה התקשרת אלי?

עו"ד יוסי נקר: היא (עו"ס יהודית פינלקשטיין) אמרה לי שהיא תמנע ממני לדבר בוועדה. זה לא עוד כך.

עו"ס פינלקשטיין: בגלל שאתה תוקפני.

עו"ד יוסי נקר: הכל מוקלט וזה גם יעלה ליוטיוב.

עו"ס פינלקשטיין: ברגע זה סיימנו את הוועדה!!!

עו"ד יוסי נקר: סיימנו את הוועדה? מעולה . הסתיימה הוועדה (סוגר את שיחת הטלפון).

עו"ס פינלקשטיין: חוות דעת של פקידת סעד ארצית…

עו"ד יוסי נקר: אתם לא יכולים למנוע ממני לדבר בשם הלקוחות שלי בוועדה.

עו"ס פינלקשטיין: הלקוחות שלך זה בבית משפט. לא כאן.

עו"ד יוסי נקר: אמרת שהסתיימה הוועדה? הסתיימה הוועדה, תודה רבה.

עו"ס פינלקשטיין: לא. מבחינתנו הם אמורים להישאר. אנחנו נתחיל את הוועדה. הוא לא ינהל אותי. אתם יכולים לקחת 2 דקות להתייעץ, ואתם תחליטו.

הורה: בעצם אנחנו כן רוצים לקיים את הוועדה, אבל העורך דין רוצה כן לדבר. זה לגיטימי.

עו"ס פינלקשטיין: אתם רוצים יצוג של עו"ד? שניה, זה לא לגיטימי. יש לנו את החוקים. אנחנו כולנו שמענו את פקידת סעד ארצית שהיא אמרה שפה זה לא בית משפט, שזו ועדה מקצועית, זו לא ועדה משפטית. אני שמעתי את זה במו אוזניי. אנחנו עובדים על פי נוהלים. אדם שמאיים עלי, שמקליט אותי, שמתלהם, שמגלה תוקפנות, אני לא רוצה אותו. זכותי. הזמנו אותו מלכתחילה לשבת על תקן של חבר, ידיד משפחה. פה זה לא בית משפט. הוא מוכן בתנאים שלנו, בשמחה. ולא – אנחנו נקיים ועדה במועד אחר. אני גם יזמין ייצוג משפטי שלי, אני יזמין עוד אנשים ונעשה ועדה. אנחנו לא בבית משפט. עד עכשיו גם בכרמיאל וגם כאן, אתם ייצגתם את עצמכם, והכל, ועשיתם את זה בצורה מכובדת.

הורים: עשינו את זה בצורה , שאני חושב שעו"ד יעזור לנו טוב, כי אני פחות בקיא בחומר.

עו"ס פינלקשטיין: אתם רוצים? בבית משפט, פה זה ועדה טיפולית, החלטה שלכם. אנחנו נדחה את הוועדה למועד אחר, נבדוק את הכל ונקיים. הוא מקליט אותי. איך שאתם רוצים. שהוא יהיה נוכח – בלי ייצוג! בשמחה.

עו"ד יוסי נקר: זו ועדה משפטית לעילא ולעילא. אפילו בית משפט עליון מתייחס לזה כך.

עו"ס פינלקשטיין: אז נקבע מועד אחר. הוא מהרגע שהוא נכנס עם כל הכבוד, הוא ניסה להשתלט…

עו"ד יוסי נקר: ניסיתי להשתלט?

עו"ס פינלקשטיין: איומים!

עו"ד יוסי נקר: להגיד שזה מוקלט, זה איום? לא! זה לא איום.

הורה: אני רוצה שיוסי ייצג אותנו.

עו"ס פינלקשטיין: לא! בבית משפט הוא ייצג אתכם. לא פה.

עו"ד יוסי נקר: הייצוג הוא גם בוועדה. אתם צריכים ללמוד את זה.

עו"ס פינלקשטיין: הוא רוצה לדבר בשמכם.

עו"ד יוסי נקר: גם. זה הייצוג.

עו"ס פינלקשטיין: זה חילוקי הדעות. שניכם תדברו, הוא יישב ויהיה נוכח.

הורים: יוסי, אתה מסכים?

עו"ס פינלקשטיין: לא. אני לא באתי לפה כעציץ. רוצים לסגור את הוועדה?

עו"ס פינלקשטיין: שוב. אני חוזרת שישמעו אותי בבירור בהקלטה, או שאנחנו מקיימים את הוועדה רק עם ההורים בלעדיך, או בנוכחותך בלי שאתה מייצג. בית משפט פוסק. בשביל זה יש ערכאה משפטית שהיא מחליטה. פה זה החלטה טיפולית. זו לא ועדה משפטית.

עו"ד יוסי נקר: זו ועדה משפטית לעילא ולעילא.

עו"ס פינלקשטיין: אנחנו לא מקבלים שום חוות דעת מראש. אוסנת פה, מהאומנה.

עו"ס אוסנת: אני עו"ס לחוק הנוער. שלא נתבלבל.

עו"ס פינלקשטיין: אני הזמנתי את עו"ס האומנה שהיא מספרת את המצב של הילדים, ובהתאם למצב של כל המשפחה אנחנו בונים החלטות, מוציאים המלצות לגבי הטיפול למשפחה. זה הכל. בית המשפט מחליט. אלא אם כן, יש הסמכות. יש מקרים שההורים חותמים על הארכת צו או כל מיני דברים, אבל הוועדה פה היא לא תוכננה מראש, היא בשקיפות מלאה. אתם פה מהתחלה עד הסוף. אתם שומעים את הדוח, קוראים את הדוח כמו כולם, אתם חותמים על החלטות כמו כולם. אתם חברים מן המנין לכל דבר. זה גם אחד השינויים בשנים האחרונות של משרד הרווחה. פעם הורים היו נכנסים רק לקטע קטן, לא היו קוראים את הדוח. היום אתם שותפים מהתחלה עד הסוף, ומותר לכם להכניס עורך דין…

[מדובר בהורים הנלחמים להשבת ילדיהם למשמורתם. הם אינם 'חברים מן המניין' ואינם חלק מחברי הוועדה הסוציאלית שהאינטרסים הברורים שלה היא השארת הילדים של ההורים במשפחת האומנה. לש"ט]

עו"ד יוסי נקר: אבל שישתוק…

עו"ס פינלקשטיין: בטח שלא לייצג אותם!

עו"ד יוסי נקר: לא תהיו מיוצגים – זה מה שאומרת יהודית פינקלשטיין לשכת רווחה פתח תקוה.

עו"ס פינלקשטיין: הם יכולים להיות מיוצגים רק בבית המשפט. חבל על הזמן.

הורה: אני רוצה שהוא כן יהיה איתנו בוועדה.

עו"ס פינלקשטיין: הוא יכול לשבת, לא לייצג.

עו"ד יוסי נקר: אני היחיד שמתעסק בנושאים האלו באופן פרטי ולא מהסיוע. אני מחזיר ילדים הביתה. גם במקרה הזה אני אחזיר את הילדים!

ולריה מאממת

0 thoughts on “יהודית פינקלשטיין עו"ס מנהלת לשכת רווחה פתח-תקווה לא מאפשרת לעו"ד יוסי נקר לייצג משפחה בוועדת החלטה בטענה: "מסקנות ועדת סילמן הן בגדר המלצות"

  1. עו"ד יוסי נקר אתה תותח על ואני מצדיע לך מכל הלב של הבן שלי בן 8 חודשים, שאתה מגן על הילדים ומשמיע את המילים של חסרי הישע הקטינים שלא יכולים לדבר בשם עצמם, ולך מגיע כל הכבוד שאפשר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.