עובדת סוציאלית חטפה תינוק מאמו בבית החולים ברזילי באשקלון ודאגה שהמשטרה תעצור את האם

Spread the love

עובדת סוציאלית חטפה תינוק מאמו בבית החולים ברזילי באשקלון ודאגה שהמשטרה תעצור את האם

היום המאושר של חייה של יולדת, הפך תוך שעות ספורות לחלום בלהות, כשפקידת סעד לחוק הנוער קרית גת, הוציאה צו חירום נגד התינוק, וחטפה לאם את התינוק מבית החולים.

היולדת שהיתה מלווה באמה, סירבה למסור את התינוק לעובדת הסוציאלית, וזו הזמינה לה משטרה שעצרה אותה ואת אמה בחשד כי איימו על העו"ס. היולדת שוחררה למעצר בית. הטקטיקה בה משתמשות פקידות הסעד חוטפות הילדים, היא חטיפת התינוק הרך מאמו, מיד לאחר לידתו, ואחר כך הן טוענות נגד היולדת שהיא השתוללה ואיימה. כך הן צוברות נקודות אצל השופט החותמת גומי שלהן, עושה דבריהן.

עו"ד נעמי כהן, המייצגת את האם, טענה בבית המשפט כי לא היתה סיבה לעצור את האם להמשך חקירה בעוד את הבת שיחררו למעצר בית.

"מדובר בטרגדיה משפחתית שבה מצויות אם ובתה כאשר רשויות הרווחה הגיעו עם צו לבית החולים כדי להוציא את הילוד ממשמורתה. מדובר באירוע רגשי וקשה, ודברי האיומים לכאורה נאמרו ממצוקה רגעית רגשית. לא הצלחתי להבין מדוע נעשתה כאן הבחנה בין השתיים, ולכן גם את האם אין הכרח לעצור".

השופט איל באומגרט קיבל את דברי עו"ד כהן וכתב בהחלטתו כי"נוכח טענת האפליה שנמצאה מוצדקת, אני מורה על שחרור החשודה למעצר בית".
השופט באומגרט גם אסר על האם ליצור קשר עם צוות בית החולים והעובדות הסוציאליות המטפלות בעניינו של הרך הנולד.
בהחלטתו של השופט באומגרט, הוא מונע מהיולדת לקבל מידע על גורלו של בנה התינוק. חמלה או רחמים לא היו בלבו של השופט על היולדת הצעירה.
קישורים:

ולריה מאממת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.