"בין שתי אמהות" – מצד אחד אמא אתיופית ביולוגית שמשרד הרווחה הפקיע ממנה את הזכות להורות ומצד שני מאמצת זרה – מה תהיה הכרעת בימ"ש עליון?

Spread the love

"בין שתי אמהות" – מצד אחד אמא אתיופית ביולוגית שמשרד הרווחה הפקיע ממנה את הזכות להורות ומצד שני מאמצת – מה תהיה הכרעת בימ"ש עליון?

פנים אמיתיות, אמנון לוי, 3.11.13 – מה תהיה הכרעת בימ"ש עליון?

[vimeo http://vimeo.com/78506486]

 יומיים לפני פסיקת בג"צ אמנון לוי מביא את סיפורו המרגש והמטלטל של ילד אחד קטן בן 3 ששתי נשים נלחמות להיות אמא שלו ולגדל אותו. האחת היא דודתו, אחות של האמא הביולוגית שמשרד הרווחה הפקיע ממנה את הזכות להורות, ומאידך לדודה כישורים יוצאים מהכלל, אהבה אינסופית לילד והחשוב מכל, היא כל עולמו, קרובת משפחתו, דם מדמו ובשרו.
[youtube=http://youtu.be/dozh9H42q4M]
מצד שני, מאמצים זרים, שקיבלו את הקטין במרמה על ידי משרד הרווחה והובטח להם על ידי אותה פקידת סעד שלקחה את הילד מאמו הביולוגית של הקטין, כי הילד ימסר להם לאימוץ סגור.
מה תהיה הכרעת בג"ץ?
האם קשר הדם, וטובת הקטין שברור שהיא להיות עם משפחתו הביולוגית, החמה והטובה, או שמא יבזה בג"ץ את כבוד המשפחה, וישאיר את הקטין אצל מאמצים, שאין ביניהם קשר דם, זו משפחה לבנה, רחוקה מהמנטליות השורשית האתיופית, צבעם שונה מצבעו של הילד, תוך הריסת חיי הקטין והפיכת חייו לסיוט עם משפחה לבנה, ויהפוך להיות מושא להצקות מצד חבריו, כשהוא נושא אות קין – "מאומץ – ההורים שלו ויתרו עליו".
[youtube=http://youtu.be/tsZw2tLlBqA]

קישורים:

  • לאן נעלמו ילדי יוצאי אתיופיה? פטרנליזם, גזענות והתנשאות משרד הרווחה – מי כאן הנחשל – צמצום ילודה בקרב יוצאי אתיופיה דצמבר 2012 – הילודה בקרב יוצאי אתיופיה בירידה, מזה כעשור ירדה בכ- 50 אחוז. במדינת ישראל משרד הרווחה אמון על הטיפול בפרט ובמשפחה בקרב אוכלוסיות מוחלשות כגון יוצאי אתיופיה. ההתנהגות הפטרנליסטית, הגזענית והמתנשאת של רשויות הרווחה הפועלים בכפייה ובחיסיון גורמת לדילול ובקרה על אוכלוסיות מוחלשות כגון […]
  • עזרה או שליטה? הטיפול הביורוקרטי בנשים עולות מאתיופיה – עזרה או שליטה? הטיפול הביורוקרטי בנשים עולות מאתיופיה מאמר מאת פרופ' אסתר הרצוג בעוד שגורמי הקליטה של עולי אתיופיה טענו שהם מסייעים לעולים בתהליכי השתלבותם לישראל אני סבורה שבפועל ריכוזם במרכזי קליטה המנוהלים על ידי פקידי קליטה שונים ורבים, אפשרה את השליטה וההתערבות בחייהם. התקציבים הנרחבים שהוקצו למטרת קליטת העולים שימשו ליצירת מנגנוני שליטה ביורוקראטיים בעולים, […]

ולריה מאממת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.