מזעזע: השופט עמית יריב סגן נשיא ביהמ"ש שלום ת"א, פרופ' יעקב יהב, עו"ד עינת ריזנברג שושני ועו"ד חנה ויינרייט-אדרעי מתעללים בלוחמת צה"ל לשעבר שביקשה לקבל תגמולים על מחלת טרשת נפוצה שהתפרצה אצלה עקב לחץ ומאמץ גופני בשירות הצבאי וחייבו אותה בהוצאות בסך 5,000 ש"ח ע"נ 58348-09-19 ברדה נ' קצין התגמולים משהב"ט אגף השיקום

מזעזע: השופט עמית יריב סגן נשיא ביהמ"ש שלום ת"א, פרופ' יעקב יהב, עו"ד עינת ריזנברג שושני ועו"ד חנה ויינרייט-אדרעי מתעללים בלוחמת צה"ל לשעבר שביקשה לקבל תגמולים על מחלת טרשת נפוצה שהתפרצה אצלה עקב לחץ ומאמץ גופני בשירות הצבאי וחייבו אותה בהוצאות בסך 5,000 ש"ח ע"נ 58348-09-19 ברדה נ' קצין התגמולים משהב"ט אגף השיקום
עמית יריב מתעלל בלוחמי צה"ל שחרפו את נפשם למען המדינה ונותרו נכים
Spread the love
בדיוק לפני שנה, איציק סעידיאן, נכה צה”ל עקב טראומות שירות בפעילות מבצעית מסוכנת בסג’עייה הצית עצמו במחאה על הטיפול הכושל והמתנשא של קצין התגמולים בצה"ל. דוברות משרד הביטחון יצאו בהודעות בומבסטיות לתקשורת, כי הסיקו מסקנות ומעתה ואילך הטיפול בנפגעי טראומות לקבל תגמולים יהיה שונה. אז אמרו. ראו את המקרה המחריד של לוחמת צה"ל ששם משפחתה פורסם על ידי הדוברות: ברדה.

לוחמת צה"ל. תמונת אילוסטרציה destroy terror tunnels infrastructure. Photo by Gili Yaari /FLASH90
לוחמת צה"ל. תמונת אילוסטרציה destroy terror tunnels infrastructure. Photo by Gili Yaari /FLASH90

עו"ד חנה ויינרייט אדרעי, עו"ד עינת ריזברג שושני ופרופ' יעקב יהב מתעללים בלוחמת צה"ל ומכפישים אותה

ברדה, בחורה צעירה, כיום בת 25 שנים, תבעה את קצין התגמולים על מחלת טרשת נפוצה שהתפרצה אצלה, כתוצאה משירותה הצבאי כלוחמת במשך 26 חודשים, בהם שירתה כלוחמת ביחידת חילוץ והצלה במערך פיקוד העורף בגזרות שונות ביהודה ושומרון. פסק הדין מתאר, את רצונה של ברדה לתרום ולתת כל מה שהיא יכולה למדינת ישראל, מה שנקרא בשפת החיילים: "מורעלת". ברדה לא בחלה במאמצים גופניים פיזיים ניכרים כמו מארבים, חוסר שינה, וסחיבת ציוד כבד על גופה הצעיר. במהלך השירות הצבאי, ננשכה על ידי שועל, נלקחה לבית החולים, שם קיבלה חיסון נגד כלבת, וניתנו לה גימלים, אולם המשיכה לשרת, עד אשר גופה קרס.

בבית חולים שערי צדק התרשלו בבדיקה שבוצעה לברדה, כששחררו אותה לביתה עם אבחנה שגויה. במהלך שהותה בביתה נבדקה ברדה אצל אורתופד פרטי בשם ד"ר תומר קראבל, שסבר כי פענוח ה-CT שביצעה בבית חולים שערי צדק אינן עולות בקנה אחד עם ההפרעות מהן היא סובלת והמליץ על ביצוע MRI עמוד שדרה מותנה, וברדה הופנתה לנוירולוג.

הנוירולוג ד"ר מרגולין נאום, סבר כי מדובר בטרשת נפוצה, אך האבחנה לא הייתה סופית וברדה הופנתה לבדיקת רדיולוג אצל ד"ר שמעון מימון, מומחה ברדיולוגיה, שאישש את דברי ד"ר מרגולין לפיהם ברדה סובלת מטרשת נפוצה.

ברדה הצטיידה בחוות דעת של מומחה נוירולוגי ד"ר איתי לוטן, אשר קבע כי העומס הפיזי והנפשי בו הייתה נתונה במהלך שירותה הצבאי תרמו והיוו זרז להתפרצות מחלתה.

קצין התגמולים דחה את התביעה של ברדה בהסתמך על חוות דעתה השקרית של ד"ר שלומית יוסט כץ, מטעם משרד הבטחון, שמשלם לה כסף כדי שתטייח את כל התביעות ללא יוצא מן הכלל של נכי צה"ל, ביניהם הלוחמת ברדה, וזו קבעה בכזב כי לא הוכח בספרות קשר בין דחק נפשי לטרשת נפוצה.

ברדה לא השלימה עם חוות הדעת השקרית ונבדקה על ידי מומחה נוסף מטעמה פרופ' יחיאל בר אילן, מומחה לרפואה פנימית, אשר בדק את ברדה ביום 12.11.2019 וקבע:

"קיימת הסתברות גבוהה שמחלת המערערת נגרמה במהלך ועקב שירותה הצבאי, ולכל הפחות הוחמרה בשיעור גבוה, הן בשל הדחק הנפשי שחוותה במסגרת הדחתה החוזרת ממסלול לוחמה, והן בשל נשיכת השועל והחיסון נגד כלבת שעברה, אשר יש בכל אחד מהם בנפרד, ובוודאי שבמשולב, להוות גורם נסיבתי להתפתחות המחלה או החמרתה".

ברדה הוסיפה כי המומחה מטעמה הציג ספרות המלמדת על קיומו של קשר סיבתי בין דחק נפשי להתפרצות טרשת נפוצה, ואף הציג אסכולה רפואית התומכת בקשר שבין חיסון כלבת להתפרצות טרשת נפוצה, להבדיל מ"מומחית" משרד הבטחון שכלל לא התייחסה לעניין החיסון בחוות דעתה.

מכאן מתחילה מסכת מזוויעה של התעללות בברדה, לוחמת צה"ל, כשמקריאת פסק הדין עולה, שמי שמתעלל בנכי צה"ל הם לא רק קצין התגמולים שאמור לשקם את נכי צה"ל, אלא מערכת המשפט ביחד עם עורכות דין שהמציאו כל המצאה אפשרית כדי לטרפד את התביעה של ברדה, למרוח את זמנה, כשהם השתמשו ברופא "מומחה" מטעמם, שכתב נגד ברדה חוות דעת שקרית, שאת המחלה טרשת נפוצה, בה היא חלתה, היא לא קיבלה בגלל צה"ל, ושאין קשר בין הדברים, וברדה יכולה להסתדר טוב מאוד עם המחלה הנוראית שלקתה בה.

שימו לב, שאת הטרטורים של ברדה להכיר בה כנכת צה"ל הסובלת מטרשת נפוצה שהתפרצה במהלך השירות הצבאי היא התחילה בשנת 2018, ורק באפריל 2022, השופט יריב דחה את התביעה של ברדה וחייב אותה בהוצאות בסך 5,000 ש"ח לטובת משרד הביטחון אגף השיקום.

לאן הולך כל הכסף לשיקום נכי צה”ל?
מתברר שמשרד הביטחון משלם סכומים ניכרים ל"מומחים" שקרנים מטעמו, כדי שידפקו את האזרחים שהקריבו את גופם ונפשם למען צה"ל. כל המטפלים בתלונות של הלוחמת ברדה, הכירו בכך שברדה לקתה במחלת טרשת נפוצה, כתוצאה מדחק קשה במהלך השירות הצבאי. אלא שהשופט עמית יריב המציא תירוצים מהגורן ועד היקב, לחפות על פשעי קצין התגמולים כלפי לוחמת צה"ל, כדי לא להכיר בה כנכת צה"ל, למרות שאין חולק על כך שמחלת הטרשת הנפוצה התפרצה אצלה במהלך השירות הצבאי.השופט עמית יריב סגר את התביעה של ברדה, אחרי שטרטרו אותה מוועדה לוועדה ומרופא לרופא, כשהוא משית נגדה הוצאות בסך 5,000 ש"ח לטובת הגוף המטרטר. כאילו שלמשרד הביטחון חסר כסף.עו"ד חנה ויינרייט אדרעי, ביחד עם עו"ד עינת ריזברג שושני ופרופ' יעקב יהב, כנופיית כלומניקים שכל תפקידם להעביר ייסורים לוחמי צה"ל ולצפצף על משפחות הלוחמים. המדיניות שלהם היא "דפוק וזרוק" את לוחמי צה"ל. ככה המערכת בישראל עובדת. הכי עצוב זה, שהלוחמת ברדה, שכיום בת 25 שנים, הרסה את הבריאות שלה במחלה חשוכת מרפא, כשעל ההורים שלה לשאת בנטל מחלתה שנגרמה על ידי צה"ל. ממש יריקה לפרצוף ללוחמי צה"ל.

מה הפלא שאיציק סעידיאן שראה בסג’עיה גופות של חבריו החיילים נשרפים, שרף את עצמו לאחר שהוציאו לו את המיץ ולא הכירו בנכותו?

אוי ואבוי לנו שיש לנו פרקליטות מזעזעות כאלה, ששלחו לוחמת להגן על המדינה בשטחים יהודה ושומרון על הגנת המדינה, ואחר כך הן טוענות שהן שומרות על אוצר המדינה מפני  לוחמת המצוידת בחוות דעת שלגישתן תגרום למדינה פשיטת רגל אם ישלמו לה את מה שמגיע לה. כלבות ארורות כתבנו?

לקריאת פסק הדין המזעזע.

58348-09-19

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.