השופט ג'ורג' קרא דוחה ערעורים סדרתי אצלו אין חפים מפשע: "אין להתיר ערעור על זיכוי מחמת הספק" רע"פ 1819/22 גדעון קולירין נ' מד"י

השופט ג'ורג' קרא דוחה ערעורים סדרתי אצלו אין חפים מפשע: "אין להתיר ערעור על זיכוי מחמת הספק" רע"פ 1819/22 גדעון קולירין נ' מד"י
ג'ורג' קרא מרוויח כמעט מיליון ש"ח בשנה כדי להרשיע כמה שיותר אנשים
Spread the love

אצל השופט ג'ורג' קרא אין חפים מפשע. כל מי שמערער לעליון מבחינתו אשם. הגיע לפניו אחד בשם גדעון קולירין, שהשופטת טל תדמור זמיר, החליטה לזכות אותו מחמת הספק, לאחר שהמשטרה התרשלה ולא בדקה את המחשב שלו, שנתפס על ידה, ממנו נטען כי הטריד מינית קטינה בת 13 שנים, שזו למעשה שוטרת שהתחזתה לקטינה, וביקש ממנה לבצע מעשים מגונים בעצמה.

קולירין, לא הכחיש כי הוא מבצע התכתבות מינית, אולם טען כי חברת הצ'אט אינה מאפשרת לקטינים מתחת לגיל 18 להתכתב במרשתת. השופטת קבעה כי הפרקליטות לא הרימה את נטל הראיה המוטל עליה, להוכיח כי התכתובות יצאו מהמחשב של קולירין, ולא הוכיחו את כתובת ה-IP שממנה בוצעה השיחה לשוטרת, כלומר הקטינה. המשטרה תפסה את המחשב של קולירין, אולם לא הסבירה מדוע לא בוצה חדירה וחיפוש במחשב. השופטת ציינה את מה שמובן מאליו, כי נטל ההוכחה במשפט הפלילי רובץ לפתחה של המאשימה, וזאת היא לא עשתה לכן זיכתה את קולירין מהעבירות שיוחסו לו בכתב האישום מחמת הספק.

קולירין ערער בתחילה לביהמ"ש המחוזי וביקש להזדכות מחוסר אשמה, אולם נדחה ואז ערער לעליון כשהשופט ג'ורג' קרא, דחה את הערעור בטענה שאין בערעור שאלה עקרונית ואין חשש לעיוות דין כשהוא מדגיש ומחדד כי הלכת העליון קובעת כי אין להתיר ערעור על זיכוי מחמת הספק. כל ההלכות של העליון מותאמות בהתאם לנאשם שעומד בפני החונטה העליונה. לו הנאשם היה אחד מחבריו של ג'ורג', סביר להניח שהוא היה מזכה אותו, אבל כשמדובר באחד שמודה שהוא מצ'וטט שיחות מיניות, הוא לא זכה לחמלה מצידו של ג'ורג', והתוצאה בפניכם.

47806-11-19 השופט-גורג-חרא-וההלכה-בנושא-זה-הינה-עקבית-וחד-משמעית-–-אין-להתיר-ערעור-על-זיכוי-מחמת-הספק

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.