הפסד צורב לשוטרי הסייבר ירון בן צבי ועירן וקנין: ישלמו 68,000 ש"ח בגין שתילת ראיות פורנזיות למשה הלוי "הלמו"

Spread the love

הפסד צורב לשוטרי היחידה הכושלת מחלקת הסייבר של משטרת הונאה תל אביב, ירון בן צבי, עירן וקנין, אלי לוריא ודרור בוזגלו. שוטרי נפל אלו מציגים עצמם כמומחים בסייבר ובמיחשוב אבל בפועל הידיעות שלהם בסייבר ומחשבים שוות לתחת, והם שרלטנים פורנזים. יחידה זו עסקה באיתור הבעלים של אתרים בהם הופיעו כתבות ביקורת על מעשיהם של שופטים ועובדות סוציאליות המתעללים באזרחים. במסגרת חקירה זו עצרו השוטרים את משה הלוי מעכו, ותפסו לו את המחשבים והטלפונים. שוטרי הנפל הללו ביקשו לעצור אותו בטענה כי הוא פיתח סקריפטים שבאמצעותם ניתן להיכנס לנט המשפט ולהוציא משם פרוטוקולים סודיים. בסופו של דבר התברר כי מי שהדליף את כל החומרים הסודיים הייתה הנהלת בתי המשפט בעצמה.

השוטרים הללו תפרו תיק עב כרס למשה הלוי, כאילו הוא האחראי לפיצוח הגישה לנט המשפט, וכשהתברר שהשקיעו שנתיים על חקירה מטופשת, ושלא היו שום סקריפטים ושום חדירות לנט המשפט, נאלצו בבושת פנים להחזיר למשה הלוי את הציוד, המחשבים והטלפונים. ומה מתברר? מתברר שהשוטרים השקרנים ניסו לשתול אצל הלוי ראיות בדויות אבל במקום לחבר את המחשב למכשיר העתקה, חיברו אותו למחשב של חשוד אחר מתיק אחר לגמרי, קבלן בניה ערבי, והעתיקו למחשב של הלוי את כל החומרים של הקבלן הערבי. כל החומר הפרטי של משה הלוי נמחק מהמחשב שלו.

משה הלוי לא פראייר והוא תבע את השוטרים הללו שתפרו לו תיק בבית משפט השלום בעכו. התברר שבנוסף לשרלטנות הפורנזית הם גם חיברו מזכרים שקריים וזכ"דים על פעולות שקריות כדי להסוות את המחדל. השופטת עירית ויינברג קבעה שהרמאות הזו תעלה למשטרה 68,000 ש"ח.

השוטרים ירון בן צבי ומשה זילברשטיין באמצע שתילת ראיות פורנזיות
השוטרים ירון בן צבי ומשה זילברשטיין באמצע שתילת ראיות פורנזיות

להלן כתב התביעה:

להלן כתב ההגנה של הפרקליטות מטעמה של עו"ד אביגיל כהן שי מפרקליטות מחוז חיפה:

להלן הפרוטוקול בבית המשפט בו השוטרים הנוכלים מודים במחיקה ובמחדל:

ראו את השאלון שמשה הלוי הגיש לשוטרים, שאלון שהם כמובן לא רצו לענות על אף שאלה:

וראו בקשה לגילוי מסמכים שהגיש משה הלוי לשוטרים הנוכלים, שכמובן לא רצו לגלות אפילו מסמך אחד ולכן מיהרו והודו בעובדות.

ראו את תצהירו של ירון בן צבי, השוטר המתפתל כיצד להסביר את הפדיחה הנוראה שתילת ראיות ובידוי הראיות שהתגלו מבלי שהתכוון לכך:

בסופו של דבר הפרקליטה המטפלת הסכימה שהשופטת תפסוק פיצויים למשה הלוי בין 60,000 ש"ח ל 100,000 ש"ח, והשופטת אכן פסקה סך של 68,000 ש"ח.

ראו הסיכומים שהוגשו מטעמו של משה הלוי:

התנועה למען איכות השפיטה בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.