ענבל חרמוני עו"ס מתנגדת להפרטת שירותי אבחון "האם גבר מתאים לטיפול" ודורשת משכורות ל- 30 עו"סיות כדי שתוכל לשלוט בתכני חוות דעת מוטות מראש נגד גברים

ענבל חרמוני עו"ס מתנגדת להפרטת שירותי אבחון "האם גבר מתאים לטיפול" ודורשת משכורות ל- 30 עו"סיות כדי שתוכל לשלוט בתכני חוות דעת מוטות מראש נגד גברים
הגרוטאה ענבל חרמוני נעצרת על ידי משטרת ישראל לאחר שהתגרתה בשוטרים
Spread the love

ענבל חרמוני ראש איגוד העובדות הסוציאלית, אישה מופרעת ואלימה, אשר אירגנה מחאות אלימות של עו”סיות לשיפור שכרן כולל שריפות צמיגים וחסימות כבישים, וגם עצרו אותה כמה פעמים על תקיפת שוטרים, משתפת פעולה עם ח"כ קומוניסטית עאידה תומא סלימאן לייצר סכסוך עבודה על רקע דרישת משרד האוצר להפריט את שירותי התסקירים של עובדות בסוציאליות בהליכי אלימות במשפחה.

בשביל מה צריך חוות דעת על "התאמה לטיפול"

כלומר אם אישה מתלוננת על גבר ונפתח כתב אישום, על פי תיקון חדש מאוגוסט 2022 אפשר להזמין חוות דעת מעו”ס האם הגבר מתאים לטיפול. מדובר בקשקוש.  אי אפשר לדעת אם אדם מתאים לטיפול לפני שמטפלים בו. או שהאדם מתמסר לטיפול או שהוא נרתע מהטיפול וזה תלוי גם בכימיה עם המטפל ובשיטת העבודה. לכן להזמין מראש עו”ס שתנבא אם אדם מתאים לטיפול זה מיותר לחלוטין.

האוצר דורש שמי שיעשה את זה יהיו עובדות סוציאליות פרטיות במיקור חוץ שעליהם משלמים לא לפי משכורת אלא לפי מספר העבודות, פר עבודה.

הסיבה האמיתית: חרמוני רוצה הכשרה פמינאצית בויצו ונעמת

ענבל חרמוני רוצה שישכרו 30 עו”סיות חדשות עם משכורת וקביעות כדי שהן יתעסקו רק בקשקוש הזה. הסיבה היא שעו"סיות ממשלתיות עוברות הכשרה בבית הספר של משרד הרווחה שברמת גן המנוהל ע”י ויצו ונעמת.

כך הארגונים הפמיניסטים שולטים על התכנים והכשרות העו”סיות וכך מוודאים שמי שכותבת את חוות הדעת היא פרי תוצר הכת הפמיניזם, שתהיה מראש מוטה נגד גברים, על מנת שתהיה הצדקה למעונות לנשים מוכות, וכך הפרנסה לא תיפסק לעולם למשרד הרווחה. זו הסיבה שהעו”סיות משתפות פעולה עם עאידה תומא סלימאן והמפלגה הקומוניסטית.

שימו לב כמה ענבל חרמוני בוטה בלשונה "לא ניתן יד לספסרות בדם נשים". מה היא אומרת? שעו”סיות ללא הכשרה בויצ”ו ונעמת הן עו”סיות שמספסרו בדם נשים.

כתבה באתר המפלגה הקומוניסטית-ערבית “זו הדרך” פורסם 6/7/2023

עו"ס ענבל חרמוני אלימה ומסוכנת נעצרה בהפגנה בקרית הממשלה בתל אביב
עו"ס ענבל חרמוני אלימה ומסוכנת נעצרה בהפגנה בקרית הממשלה בתל אביב

איגוד העו”סים הכריז סכסוך עבודה נגד הכוונה להפריט את תהליך אבחון גברים אלימים

ח”כ עאידה תומא-סלימאן: “כך מנהלים מאבק איגוד-מקצועי, מקווה שלא אצטרך להגיע לבגץ”

איגוד העובדים הסוציאליים הכריז אתמול (רביעי 5/7/2023) על סכסוך עבודה בעקבות כוונת משרדי האוצר והרווחה להפריט את עבודתם של עובדים סוציאליים בהערכת התאמה לטיפול של גברים אלימים.

משמעות ההכרזה על סכסוך העבודה היא שבעוד שבועיים יוכלו העובדות הסוציאליות לשבות ולשבש את העבודה. מדובר במאבק עקרוני בשאלה האם ניתן להפריט תפקידים העוסקים בטיפול בכפייה.

באוגוסט 2022 נכנס לתוקף תיקון חוק למניעת אלימות במשפחה, ולפיו גבר שהוצא נגדו צו הגנה – יופנה לעובד סוציאלי מגייס ומעריך שייתן המלצה לבית המשפט בדבר התאמתו לטיפול.

החוק לא מיושם עקב סירובו של משרד האוצר להוסיף 30 תקנים בשירות המדינה לביצוע החוק. זאת למרות שהחוק תוקצב עם חקיקתו בסכום של 6 מיליון שקל. משרד האוצר דורש להפעיל את החוק באמצעות גופים פרטיים.

“הוצאת השירות למיקור חוץ סותרת כל הגיון מקצועי בהפעלת שירות רגיש כל כך, ותוביל לפגיעה במאבק באלימות במשפחה ולפגיעה במעמדם ומוגנותם של העו”סים האמורים לשמש בתפקיד”, נמסר.

יו”ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, הוסיפה “30 משרות הן כל מה שצריך כדי להבטיח שכל גבר שמורחק מהבית בגלל אלימות במשפחה, גם יופנה לטיפול כדי למנוע את המשך האלימות. הכסף כבר קיים, אבל פקידי משרד האוצר מעדיפים שחברות למטרות רווח יגזרו קופון כלכלי עבור בעלי המניות שלהן, והעיקר שלא יהיו עוד כמה משרות בשירות הציבורי. אנחנו מקווים ששר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ושר הרווחה יעקב מרגי לא יחייבו אותנו לשבש את העבודה. לא מספסרים בחיי נשים”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש) שיזמה את החוק ומלווה את המאבק ליישומו הביעה תמיכה בסכסוך עבודה והדגישה “כך מנהלים מאבק איגוד-מקצועי ויש חשיבות רבה להכרזת איגוד העו״סיות על סכסוך עבודה בגלל כוונת ממשלת הימין להפריט את שירותי האבחון של גברים אלימים. גם אני בשבוע שעבר פניתי לשר וליועמ״שית לעצור את ההזיה הזו מקווה שלא אצטרך להגיע לבג”ץ”.

יצוין שיותר מ-3,000 עובדות סוציאליות חתמו על מכתב שנשלח בשבוע שעבר לשר האוצר בצלצל סמוטריץ’, בדרישה כי יתערב ויורה לפקידי משרדו להפסיק את המהלך להפרטת תהליך אבחון גברים אלימים והמלצה לבית המשפט אודות כשרותם. “דם נשים אינו למכירה”, נכתב במכתב שנשלח לשר האוצר ובו הוא נקרא להתערב ולשים סוף למהלך. “פקידי משרד האוצר מעדיפים שחברות למטרות רווח יגזרו קופון כלכלי עבור בעלי המניות שלהן, העיקר שלא יהיו עוד כמה משרות בשירות הציבורי”, נכתב במכתב. “בעשורים האחרונים הפרטת השירותים החברתיים הפכו דבר שבשגרה, המדינה מתנערת מהאחריות שלה. הפרטת תפקיד עו”ס מגן היא שלב חדש ומדאיג במיוחד בהפרטת שירותים חברתיים. מדובר בהפרטה של תפקיד שפועל במסגרת הליך משפטי ועוסק בטיפול בכפייה”.

לורי שם טוב

בלוגרית בנושאי רווחה, קהילה ומשפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.