לשכת רווחה ב"ש: עו"ס ליאת ממן ועו"ס סמדר קרפל חטפו תינוקת מאימא ואילצו אותה להיכנס לבית שבתי לוי בחיפה בתת-תנאים תחת מצלמה 24/7 תא בגודל 2X2 מ' לינה על דרגש בטון כשמעליו מזרון בעובי 3 ס"מ – עו"ס דיצה חטב מרוויחה 592,471 ש"ח בשנה כשלאימהות היא נותנת לישון על דרגש

לשכת רווחה ב"ש: עו"ס ליאת ממן ועו"ס סמדר קרפל חטפו תינוקת מאימא ואילצו אותה להיכנס לבית שבתי לוי בחיפה בתת-תנאים תחת מצלמה 24/7 תא בגודל 2X2 מ' לינה על דרגש בטון כשמעליו מזרון בעובי 3 ס"מ – עו"ס דיצה חטב מרוויחה 592,471 ש"ח בשנה כשלאימהות היא נותנת לישון על דרגש
Spread the love

עו"סיות ליאת ממן וסמדר קרפל לחוק הנוער לשכת רווחה באר-שבע, חטפו תינוקת מאימא צעירה בשנות ה-20 לחייה, מיד כשנולדה התינוקת, כשטענתם לבית המשפט "קשיים ביכולתה של האימא לספק סביבה בטוחה ויציבה לגידול בתה", והם מבקשים לשלוח את התינוקת לאימוץ (באמצעות ביהמ"ש לענייני משפחה). כל זה נעשה בדלתיים סגורות, הרחק מביקורת הציבור על חטיפת תינוקת, בדיוק כמו שעשו בשנות ה-50 בפרשת חטיפת ילדי תימן.

התיק מתנהל בפני שופט נוער אחמד אבו-פריחה, המהווה חותמת גומי לגחמותיהן של פקידות הסעד, שמתפרנסות מסחר בילדים, ומאשר באופן גורף את הוצאת התינוקות והילדים מאימהותיהן, ולא נותן לשום אימא אפשרות לגדל את התינוקת שלה ללא התערבות שירותי הרווחה בחייה. התינוקת נלקחה מזרועות אימה מייד עם היוולדה, והאימא ראתה את התינוקת שלה במרכז קשר פעם בשבוע, בתקופה הכי קריטית בחייה של התינוקת, בה האימא והתינוקת מתוודעים זו לזו, והאימא לומדת להכיר את צרכיה של בתה התינוקת. הרווחה לא איפשרו לאימא את הזכות להורות וגרמו לאימא צער גדול ביותר וחרטה עמוקה, על שפנתה לרווחה לקבל עזרה כלכלית בגידול התינוקת שלה.

בבית המשפט לנוער, ניתנה הצעה לאימא הצעירה, כי היא תוכל לשהות עם ביתה התינוקת, אם תיכנס לבית שבתי לוי,בחיפה, מכלאת ילדים ותינוקות, שם מתפרנסים מסחר בילדים. בית שבתי לוי ברח' מונטיפיורי 15, חיפה, שייך לעיריית חיפה, ומתקיים מתקציב המדינה בסך 8,408,172 ש"ח, כשמתוך סך זה, 7,140,498 הולך לשכר חודשי לבעלי המקום.

ראו דוח חמשת  מקבלי השכר לשנת 2021

עו"ס דיצה חטב – מנהלת בית שבתי לוי משתכרת סך של 365,423 ש"ח בשנה + 227,048 ש"ח, כמנהלת יחידת האימהות. סך הכל מרוויחה עו"ס דיצה חטב בשנה 592,471 ש"ח בשנה, שזה 49,372 ש"ח מידי חודש.

הפסיכולוגית משתכרת סך של 188,472 ש"ח לשנה.

שימו לב שבדוח ביצענו הפרדה מלאכותית של ההכנסות, כשלא מספרים לציבור שמנהלת יחידת האימהות ומנהלת המקום זו דיצה חטב המקבלת בוננזה כספית אסטרונומית מידי חודש.

עו"ס קרן פרידמן בית שבתי לוי משתכרת על 80% משרה סך של 183,444 ש"ח בשנה, שזה 15,287 ש"ח מידי חודש.

מנהלנית וחשבת שכר משתכרת 181,760 ש"ח בשנה.

סה"כ מתוך הכנסות בית שבתי לוי, 4 אנשים משתכרים 1,146,147 ש"ח, כששאר חברי ההנהלה זוללים את היתרה:

חברי ועד

אליהו רייזברג, חבר ועד
גבריאלה סולן, חבר ועד
גיל שני, חבר ועד
יהודה לברון, חבר ועד
יואל איזנברג, חבר ועד
יוסף כהן, חבר ועד
יעל לצרוס, חבר ועד
יעקב סטרולוביץ, חבר ועד
ירון קרפ, חבר ועד
מרום פרל, חבר ועד
ניב רווח רווה, חבר ועד
ניר שם-טוב קרסו, חבר ועד
עינת צור, חבר ועד
ענת דרורי, חבר ועד
שרי כץ, חבר ועד

מורשי חתימה

גיל שני, מורשה חתימה
דיצה ליאורה חטב, מורשה חתימה
יוסף כהן, מורשה חתימה
יעקב סטרולוביץ, מורשה חתימה
נטלי אובגש, מורשה חתימה
רות קרפ, מורשה חתימה

נושאי משרה נוספים

אברהם שייט, חבר ועדת ביקורת

אילן להט, מבקר פנימי

נטלי אובגש, מנהל כספים/גזבר

רחל גורביץ נפשי, חבר ועדת ביקורת

שמואל ענבי, רואה חשבון מבקר

נתונים כספיים אלו מעידים, כי בית שבתי לוי, הוא עסק כלכלי, שלא נועד לשקם אימהות וילדיהן, כפי הצהרותיו. מדובר בעסק כלכלי, שנועד לרווחת העובדים בו, שכאמור הכנסותיהם אסטרונומיות, בהתחשב בכך, שהם לא מספקים מאומה לאימהות הנאלצות בעל כורחן, לשהות במקום זה, לאור החלטת בית משפט לנוער, על מנת לשמור על זכותן להורות על ילדיהן.

במקרה שלפנינו, האימא הצעירה, מבקשת לנוח מידי פעם מהתינוקת שלה, בדיוק כמו שכל אימא בעולם, ובמדינת ישראל בפרט, נעזרת באימא שלה, חברה, או שכנה שתשמור לה על התינוקת שנולדה, על מנת שהיא תוכל לנוח ולאזור כוחות.

במקרה של האימא הצעירה הזו, דיצה חטב, מנהלת המקום והעו"סית דיווחו לפקידות הסעד כי האימא: "מתנהלת בצורה הישרדותית, בסטרס ובפחד שייקחו ממנה את הקטינה לאימוץ. כמו כן כאשר מרגישה מוצפת מבקשת מהצוות הטיפולי שייקחו ממנה אל הקטינה על מנת שתוכל להיות לבד."

במקום לחוש כלפי האימא אמפטיה, חמלה ולסייע בידיה, צוות המקום, פועל נגד האימא ופונה בטרוניה לפקידות הסעד על העובדה שהאימא מבקשת לנוח ולהינפש.

כך כותבת דיצה חטב על התינוקת שלא זכתה לגדול בחיק אימה במשך 4.5 חודשים, כשהיא רואה את אימא שלה פעם בשבוע במרכז קשר, תחת פיקוח עובדות סוציאליות מלשכת הרווחה:

"התינוקת נראתה כשהיא לא רגועה והרבתה לבכות ואמא שלה הביעה רצון כן להרגיע את בתה אבל נראו קשיים בכך.

התינוקת מרבה לבכות ולוקח זמן עד שאמא שלה מבינה את רצונותיה ואיך לתת לה את הטיפול המיטבי".

בבית שבתי לוי, האוכל לתינוקת אינו זמין, והאימא לא יכולה להאכיל את הבת שלה התינוקת מתי שהיא רוצה. היא צריכה לבקש אישור מהצוות לקחת תמ"ל כדי להאכיל את התינוקת שלה. מה גם שידוע לכל אדם, שתינוקות מרבים לבכות בחודשיהם הראשונים, כך שאין לזקוף זאת לרעת  האימא.

האימא ביקשה לחזור לדירת בית אביה ולהיעזר באביה ואשתו.

נכון להיום, הרווחה מסרבת לאפשר לאימא את זכותה להורות על התינוקת שלה, והתינוקת נמצאת תחת סכנת אימוץ בכל רגע נתון. האימא לא מקבלת קצבת ילדים בעד התינוקת שלה, ואין לה כל הכנסה כספית. היא כלואה, הלכה למעשה, בבית שבתי לוי.

התמונות לפניכם:

בית שבתי לי חיפה - תא הלינה שניתן לאמא - האמא נמצאת תחת השגחת מצלמה 24/7, ישנה על דרגש בטון עם מזרון בעובי 2 ס"מ והתינוקת שלה לא ישנה לצד האימא
בית שבתי לי חיפה – תא הלינה שניתן לאמא – האמא נמצאת תחת השגחת מצלמה 24/7, ישנה על דרגש בטון עם מזרון בעובי 3 ס"מ והתינוקת שלה לא ישנה לצד האימא
בית שבתי לוי חיפה - מכלאת ילדים ותינוקות וכליאת אימהות
בית שבתי לוי חיפה – מכלאת ילדים ותינוקות וכליאת אימהות

 

חמשת מקבלי השכר בבית שבתי לוי
חמשת מקבלי השכר בבית שבתי לוי

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.