קאסם וסחר דראגה היכו את בתם י.ד. (19) מכות רצח בכל חלקי גופה עם כבל מאריך וקשרו אותה עם שרשרת ברזל. השופט מנחם מזרחי חמל על ה"הורים" וגזר עליהם 3.5 שנות מאסר

קאסם וסחר דראגה היכו את בתם י.ד. (19) מכות רצח בכל חלקי גופה עם כבל מאריך וקשרו אותה עם שרשרת ברזל. השופט מנחם מזרחי חמל על ה"הורים" וגזר עליהם 3.5 שנות מאסר
שרשרת הברזל בה נקשרה י.ר. למיטת ברזל
Spread the love

מערכת המשפט מפרסמת בפומבי את שמות בעלי הדין בכל פסקי הדין הקשורים לחברה הערבית בתוך המשפחה. לפנינו מקרה מזעזע של "הורים" שהכו את בתם בת ה-19 באופן מזעזע, תוך כליאת הצעירה וכשהיא קשורה בשרשרת ברזל למיטת ברזל, המשיכו להתעלל בה.

בפרשה מדובר במשפחה שהתגוררה בקרוונים ביער בן שמן. שנה שעברה, ראתה אחותה של י.ד. מסרונים ששלח בן זוגה של י.ד. אליה, והלשינה להוריה על כך. בתאריך 30.7.21 בשעה 01:00 בלילה בעת ש- י.ר. ישנה יחד עם אחיותיה בקרוואן, נכנסה האמא לקרוואן, העירה את י.ר. ולקחה ממנה את הטלפון הנייד שלה. לאחר מכן אחד מאחיה של י.ר. הוציא את האחיות מהקרוואן וסגר את הדלת.

ה"אמא", סחר דראגה לקחה לידיה כבל מאריך שהיה מונח במקום והכתבה בגופה של י.ר. וביקשה מאח נוסף לקרוא לאבא, שנכנס לקרוואן, נשך את בתו בכתף, אחר כך לקח מחוץ לקרוואן צינור השקיה עשוי מגומי והכה באמצעותו את י.ר. בגבה, כשבמקביל אחיה של י.ר. עבדאללה הכה אותה במכות אגרוף בפניה ובצווארה. בהמשך נכנסו לקראוון שאר אחיה של י.ר. כשהם בועטים בה והאמא מעודדת אותם "תשחטו אותה". האח עבדאללה קשר את אחותו עם חבל, וסתם לה את הפה עם סלוטייפ, אולם י.ר. הצליחה להשתחרר, ואז האמא אמרה תביאו את השרשרת של הכלב, וכך נרדמה יר. כשהיא קשורה לרגל המיטה עד שעות הבוקר המוקדמות.

בבוקר נכנסה האחות לקרוואן, ואמרה לאחותה כי אבא שלה מתכוון להביא נחש שיהרוג אותה. בתגובה ביקשה י.ר. מהאחות שתביא לה את מפתח המנעול של שרשרת הברזל שהיו מצויות בידיו של אביה, ורק בשעות הצהריים מצאה האחות את מפתח המנעול והעבירה לידיה של י.ר. וזו הצליחה לברוח מן המקום.

עקב המעשים של בני המשפחה כלפי י.ר. נגרמו לה חבלות שונות בכל חלקי גופה, והיא לא חזרה יותר אל ביתה.

השופט מנחם מזרחי מתאר בזעזוע את החבלות שנגרמו ל- י.ר., אולם העונש הקל אותו גזר על בני המשפחה, לא משקף כלל את הפשעים שחוללו כלפי בתם:

בתצלומים ניתן לראות המטומה רחבה על זרוע ימין, סימני חבלה של צינור או כבל על צווארה, המטומות רחבות על ירך ימין, חבלות על יד שמאל, המטומה בעין שמאל, חבלות בפניה, בבסיס אפה,  שני סימני נשיכה בזרוע שמאל,  סימנים רבים של חבלות המתיישבות עם מכות הצינור והכבל על כך גבה, סימן נשיכה על זרוע שמאל, המטומה רחבה על ירך שמאל.

אכן, לא נותר חלק בגופה של המתלוננת, שלא סבל חבלות נוכח התנהגותם מעוררת החלחלה של הנאשמים 1 ו 2 והאחרים.

עוד אפנה ליחס הכללי אל המתלוננת בעת האלימות, כאל חיה, עת נקשרה בשרשרת ברזל עבה המיועדת לקשירתם של כלבים:

שרשרת הברזל בה נקשרה י.ר. למיטת ברזל
שרשרת הברזל בה נקשרה י.ר. למיטת ברזל

הלב ממאן להאמין כיצד נהגו הנאשמים 1 ו – 2 והאחרים בבתם באכזריות שכזו. אלימות זו, הניבטת מתוך עובדות כתב-האישום והמקבלת המחשה בתמונות החבלות חייבת להוביל לענישה חמורה ביותר, אשר תשיב להם כגמולם, תרתיע אותם מלשוב ולבצע עבריינות דומה, (נוכח העובדה כי הם הורים ל – 17 ילדים נוספים) ותרתיע את הרבים שכמותם.

אין כל תירוץ  ולא ניתן לקבל שום הסבר לאלימות שכזו – לא תירוץ הנטוע בתרבות ולא הסבר הנטוע בטענה "חינוכית" הזויה אחרת, ואם יש "תרבות" אלימה שכזו היא חייבת להעלם מן העולם באמצעות ענישה מרתיעה ביותר.

כל המילים היפות של השופט על הרתעה, כשהפסיקה עצמה מראה על 6 שנות מאסר ומעלה, הוא גזר על ההורים המתעללים 3.5 שנות מאסר. ההורים ישתחררו מהכלא עם התנהגות טובה לקראת סוף השנה, ויתנקמו בבת שהלשינה עליהם. מה בדיוק מרתיע בעונש שנגזר עליהם?!

הקרוואן בו התגוררה י.ר. עם משפחה
הקרוואן בו התגוררה י.ר. עם משפחה

 

33011-08-21 גזר דין קאסם וסחר דרגאה

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.