עו"ס אלין אלול ראש אגף תקון במשרד הרווחה זומנה לשימוע בעניין ההפקרות שהובילה לאונס הילדה בידי ירין שרף במלונית הקורונה של הרווחה

עו"ס אלין אלול ראש אגף תקון במשרד הרווחה זומנה לשימוע בעניין ההפקרות שהובילה לאונס הילדה בידי ירין שרף במלונית הקורונה של הרווחה
עו"ס אלין אלול
Spread the love

אלין אלול, שהיתה אחראית בשנתיים האחרונות לסגירה שרירותית של מסגרות ייחודיות לנוער בסיכון, זומנה השבוע לשימוע לפני פיטורים. אלין אלול היתה אחראית על מלונית הקורונה שבה התרחש אונס הילדה בידי ירין שרף. שאלות שהופנו למשרד הרווחה, כמו למה לא היתה הפרדה מגדרית במלונית – לא קיבלו מענה.

כתבה של גלית הראלי וניב חכלילי המקום הכי חם בגיהנום https://www.ha-makom.co.il/post-niv-galit-new-alin/

לאחר שורה של תלונות ומחדלים שנקשרו בשמה, זומנה השבוע אלין אלול, סמנכ"לית אגף תקון במשרד הרווחה, האחראי על טיפול בעשרות אלפי בני נוער במצוקה, לשימוע לפני פיטורים אצל מנכ"ל המשרד אביגדור קפלן.

בשנים האחרונות הבאנו עשרות עדויות וסיפורים שחשפו את קריסת המערך המקצועי של משרד הרווחה ובפרט של אגף תקון, בראשו עומדת אלול. כמה מהסיפורים היו חמורים במיוחד, מאחר והם עסקו בחשדות למערכת יחסים מינית אסורה בין מדריכה לחוסה ושימוש בסמים באחד מהמעונות הסגורים שסבל ממצוקת כוח אדם קשה. סיפורים אחרים כללו כשלים חמורים בהפעלת כוח כנגד נערות ונערים חוסים, ביטול ההכשרות המקצועיות לצוותים ואי פיקוח על המעונות שמופעלים על ידי החברה הפרטית.

אבל אולי אחד הסיפורים הקשים ביותר, לשימוע שאליו זומנה אלול, הוא מקרה האונס במלונית הקורונה בפברואר. ירין שרף בן ה-21 שוכן במלונית שפתח משרד הרווחה ביפו עבור צעירים בסיכון שנדבקו בקורונה, ובזמן שהותו שם, אנס ילדה בת 13 ששוכנה גם היא במלונית.

תביעת מיליונים בדרך נגד משרד הרווחה בפרשת בעילת הקטינה (13) במלונית קורונה – פרשת ירין שרף

אלול עצמה השתמשה בשנים האחרונות, בכתב התשובה ובראיונות בתקשורת, במקרה אונס מזעזע של ילדה בת 13 בזמן שהייתה תחת אחריות של אחד המעונות (למרות שהאירוע לא התרחש במעון עצמו), כדי לתקוף את העמותה שניהלה את המעון, ולסמן אותה כמי שהייתה לה אחריות ישירה למצב שהוביל לפגיעה בילדה.

ירין שרף. תמונה עמוד הפייסבוק
ירין שרף. תמונה עמוד הפייסבוק
הפגנת תמיכה למען הילדה שנאנסה במלונית הקורונה של הרווחה
הפגנת תמיכה למען הילדה שנאנסה במלונית הקורונה של הרווחה

בחודשים האחרונים, מאז התפרסם דבר האירוע, הגיעו אלינו עדויות על אירועים מיניים נוספים שהתרחשו לכאורה במלונית. כשניסינו לברר עם מקורות במשרד הרווחה כיצד התקבלה ההחלטה מי יהיה הגוף המפעיל את מלוניות הקורונה (מלבד מלונית הקורונה לנדבקים, הופעלה מלונית נוספת לצעירים בסיכון שנדרשים להיכנס לבידוד), מי יהיו המדריכים, ומי קיבל החלטה לשכן בגירים עם קטינות באותו מרחב – איש לא ידע לתת לנו תשובות.

בימים הקרובים אמור להתפרסם הדו"ח של ועדת הבדיקה של משרד הרווחה בעניין מלוניות הקורונה, אבל מה שברור כבר כעת הוא שהאחריות הישירה על המלונית הייתה של אגף תקון, שבראשו עומדת אלול.

בחודשים האחרונים מאז התפרסם דבר האונס הגיעו אלינו עדויות על אירועים מיניים נוספים שהתרחשו במלונית הקורונה
 

גם עורכת הדין שירן רייכנברג מהקליניקה לזכויות נוער וצעירים במצבי סיכון באוניברסיטה העברית ניסתה לקבל תשובות בעניין. ב-10 לאפריל שלחה מכתב למשרד הרווחה, בעקבות עדויות של קטינים שהיא מייצגת שסיפרו לה על חוויות חוסר מוגנות ופיקוח במלוניות.

בין היתר ביקשה לדעת מדוע לא הייתה הפרדה מגדרית במקום, כמה קטינים הועברו למקום ומה היה משך השהייה שלהם, כיצד הוכשרו הצוותים שהפעילו את המקום, והאם המלוניות הופעלו לפי החוק. שלושה שבועות מאוחר יותר, היא עדיין לא קיבלה תשובה.

המקרה מעלה גם שאלות נוספות: כיצד המסגרות שמהן הועברו הקטינים אפשרו להם להישלח למלונית, ואיזה בדיקות ביצעו כדי לוודא שהילדים מוגנים, מפוקחים, ושהמקום מופעל בצורה מקצועית. מקרה האונס חושף כשלון מערכתי רחב שכלל את כל שרשרת הגופים המקצועיים, מראשי משרד הרווחה ועד למנהלי המסגרות שאפשרו לחוסים שתחת אחריותם להישלח למסגרת שלא יכולה לספק להם את ההגנה הנדרשת.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר: בימים אלו ועדת הבדיקה שמינה מנכ"ל המשרד מגבשת את מסקנותיה הסופיות והן יפורסמו לציבור כאשר תסיים את עבודתה.

האזנות סתר וסנקציות 

ואולם גם בלי החשד למידת אחריותה של אלול להפקרות שהובילה לאונס במלונית הקורונה של משרד הרווחה, השנתיים האחרונות לוו בעשרות עדויות על קריסת המערך המקצועי טיפולי של חסות הנוער שהיא מופקדת עליו. במקום הכי חם חשפנו חשדות לאירועים פליליים שאינם מטופלים, תרבות ניהול כוחנית ושינויים שרירותיים – ובעיקר את הסגירה השיטתית של מסגרות טיפול בנוער בסיכון בתואנות בירוקרטיות והעדפה של חברות פרטיות על פני הניסיון הטיפולי של עמותות שלא למטרות רווח.

לאחר דוח של מבקר המדינה, שבו עלה כי מינויה של אלול לתפקיד על ידי המנכ"ל קפלן התבצע בניגוד עניינים חמור – עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ ב-2019, בדרישה מנציב שירות המדינה להפעיל את סמכותו לביטול מינויה ולפתיחה בבדיקת המינוי עצמו.

עוד על אלין אלול. למה במשרד הרווחה לא מפטרים את העובדת הסוציאלית העבריינית?

אלין אלול נחקרה על דיווחי שכר כוזבים
אלין אלול נחקרה על דיווחי שכר כוזבים
אלין אלול השעייה דחופה
אלין אלול השעייה דחופה
אלין-אלול-נגד-יוסי-סילמן

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.