השוטר שמואל כץ (53) הטריד מינית את הגב' רחל קשי ז"ל נכה שאיימה להתאבד: "את צריכה לקבל מכה יפה שיזיז לך את העצמות" שהה בביתה שעה, וכעבור יומיים קשי התאבדה ת"פ 68734-05-19

השוטר שמואל כץ (53) הטריד מינית את הגב' רחל קשי ז"ל נכה שאיימה להתאבד: "את צריכה לקבל מכה יפה שיזיז לך את העצמות" שהה בביתה שעה, וכעבור יומיים קשי התאבדה ת"פ 68734-05-19
שמואל כץ עבריין מטריד מינית
Spread the love

6 חודשי עבודות שירות זה העונש שנגזר על השוטר עבריין המין שמואל כץ שהורשע בעבירה של הפרת אמונים, חרף העובדה כי הטריד מינית בצורה מכוערת ובוטה אישה שאיימה להתאבד. שימו לב כיצד הפרקליטות מקלה עם שוטרים עברייני מין המבצעים עבירות מיניות קשות ביותר, ובמשטרה פשוט סולחים לשוטרים העלובים הללו, כדי לא לפגוע להם בפנסיה התקציבית ולבייש אותם בפרהסיה בפסק דין שימנע מהם קצבה לשארית חייהם.

במקרה שלפנינו, השוטר שמואל כץ נשוי ואבא לשלושה ילדים בוגרים, עבד 26 שנים כשוטר סיור, הגיע לביתה של רחל קשי, אישה נכה, ביחד עם חייל בשירות חובה במשטרה, בעקבות דיווח של פקיד קבלה על אישה שביקשה לשכור חדר בקומה הכי גבוהה במלון, שנראתה לו מעורערת בנפשה. הגב' קשי אמרה לשוטר כץ שאין בדעתה לשלוח יד בנפשה, וסיפרה לשוטר כי בנה הבוגר המתגורר עמה בבית, אינו נמצא כרגע בבית. כעבור 20 דקות בהן שוחחה האישה עם השוטר כץ, הוא שאל אותה אם היא "מתעסקת עם גברים נשואים", ואמר לה שהוא נשוי. לפני שיצא מהבית של האישה, אמר לה שיתקשר אליה.

בשעה 00:29 בחצות הלילה, בעודו במשמרת, יצר השוטר כץ קשר עם הגב' קשי וסיפר לה על הדיווח שהתקבל אודותיה, שאל אותה לגילה והחמיא לה שהיא נראית צעירה לגילה, בנוסף שאל אותה על תמונות עירום המצויות ברשותה, ואמר לה כי הוא "מתיז רק בפנים, לא מתיז בחוץ", והסביר "יש התקן אתה מתיז בפנים, אין התקן אתה צריך להיזהר". כץ, שאל את הגב' קשי אם הבן שלה בבית, שאל לגילו והתריע בפניה: "את מושכת אותי בלשון, תיזהרי לא תמשכי אותי בדברים אחרים, תיזהרי זה כואב". אחר כך שאל אותה לסיבת גירושיה, ושאל אם הייתה הראשונה של הגרוש שלה, וכמה זמן היא בלי גבר. בנוסף יעץ לאישה "את צריכה גבר לקום איתו בבוקר, מדי פעם לקבל מכה יפה שיזיז לך את העצמות". את כל השיחה קיים השוטר כץ, כשהוא קורא לאישה בשמות חיבה.

בהמשך הלילה 28.3.2018 בשעה 02:12 לפנות בוקר, שוב התקשר השוטר כץ אל האישה ושאל אותה אם הבן שלה חזר, והציע לה לבוא אליה באומרו: "ואם עכשיו אני עולה אלייך וזה, מי יודע אם אני מתמזמז או לא?" ואמר לה: "את צריכה להיות איתי עדינה, אני לא אוהב אגריסיביות", וציין כי הוא מכיר מקרוב את המושג "סאדו מאזו".

בשעה 02:30 לפנות בוקר, הגיע השוטר כץ אל דירת הגב' קשי, החנה את הניידת על יד בית מגוריה, וביקש מהחייל שהיה עימו במשמרת להישאר בניידת, ולענות למי שמחפש אותו בקשר. כץ עלה בגפו לדירת הגב' קשי ושהה שם כשעה.

ביום 30.3.2018 בשעה 13:54 הגב' רחל קשי שמה קץ לחייה. היא קפצה אל מותה מהקומה הרביעית בבניין מגורים.

תסקיר שירות המבחן מפרט כי שמואל כץ טען כי התנהל מול האישה באופן הומוריסטי והיא זו שיזמה את השיח המיני. הסתבך בסתירה בכל הקשור למודעותו לרצונה של המנוחה לשים קץ לחייה, ואמר שאינו רואה קשר בין מעשיו להתאבדותה. לדבריו, הודה על מנת לזרז את ההליך המשפטי, לאור רצונו לשוב לשירות מלא במשטרה.

בית המשפט הרשיע את שמואל כץ בעבירה של הפרת אמונים וקבע כי מעשיו עולים כדי מעילה חמורה באמון הציבור.

"הוא ניצל את תפקידו ואת מדיו כדי לספק את יצריו המיניים שהתעוררו כלפי אישה חלשה ומוחלשת, נכה בגופה ומעורערת בנפשה, ובמסגרת מילוי התפקיד שהוטל עליו לדאוג לשלומה הנפשי – התנהג כלפיה באופן המתואר בכתב האישום".

השופט מיכאל קרשן גזר על שמואל כץ, 6 חודשי עבודות שירות באנדרטת הנחל, פרדס כרכור, החל מיום 4.12.2020, ופיצוי כספי לילדיה בסך 4,000 ש"ח.

רק לצורך השוואה, כשמדובר בנאשמים מן הישוב, שאינם ממלאים תפקיד ציבורי כלשהי, סכום הפיצוי בעבירות מין מגיע למאות אלפי שקלים למשפחת נפגעי העבירה. במקרה דנן, השופט קרשן קבע גזר דין מופרך בקלותו שיש בו כדי להפחית מאמון הציבור במערכת המשפט.

 

 

68734-05-19

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.