השופטת אילנית אימבר ביטלה הרשעה פלילית לנאשמת בהכאת ביתה ובן זוגה כדי לא לפגוע בעתידה תפ”ק 53845-12-17 מד”י נ’ מיאדה סלימאן

השופטת אילנית אימבר ביטלה הרשעה פלילית לנאשמת בהכאת ביתה ובן זוגה כדי לא לפגוע בעתידה תפ”ק 53845-12-17 מד”י נ’ מיאדה סלימאן
אישה אלימה
Spread the love

מיאדה סלימן היכתה את בתה בת ה-8 ואת בן זוגה. בניגוד לכתוב בגזר הדין, מיאדה אינה עצירה. זו אישה שמדינת ישראל נתנה גיבוי לאלימות שלה כלפי בן זוגה וכלפי בתה, כשהשופטת אילנית אימבר, יוצאת מגדרה כדי לתאר את השיקום המופלא שעברה הגברת המכה, על מנת להצדיק את ביטול ההרשעה נגדה. מדובר במקרה מובהק בהיותו מוטה מגדרית, רווי באלמנטים של פמיניזם רדיקלי ושנאת גברים.

השופטת אילנית אימבר החליטה שלא להרשיע אישה אלימה שנקטה באלימות קשה הן כלפי בעלה והן כלפי בתה. די בכך שמשטרת ישראל, ראתה לנכון להעמיד אישה לדין בגין אלימות במשפחה, כדי להעיד על כך שמדובר במקרה חריג ביותר ברמת האלימות של הנאשמת מיאדה סליאמן.

השופטת אילנית אימבר התעלמה לחלוטין מקיומו של קורבן עבירה, הבעל שהאישה תקפה אותו וגרמה לו חבלה של ממש. בניגוד לחוק, השופטת אימבר לא איפשרה לבעל למסור גרסתו כנפגע קורבן אלימות במשפחה, כדי שלא תתקלקל התמונה המעוותת שהשופטת יצרה כאילו הנאשמת עברה עבירות מינוריות בלבד.

השופטת אילנית אימבר הכפישה את הבעל הקורבן, והפכה את הקורבן לנאשם, תוך שהשופטת מטיחה בקורבן האשמות שהוא זה שגרם לאישה להיות אלימה.

השופטת אילנית אימבר התעלמה מחובתה על פי חוק הבניית שיקול הדעת השיפוטי בענישה, לפרוס את טווח העונש ולנמק היכן ממוקמת הנאשמת בטווח העונש לעבירות שביצעה הנאשמת. למעשה, לא רק שהשופטת אילנית אימבר, העלימה לחלוטין את הדיון על טווח העונש, השופטת בכלל מחקה לחלוטין את התיאור המקובל של המעשים שביצעה הנאשמת מיאדה סלימאן, והסתפקה בציון סעיפי החוק בהן הואשמה.

הבעל, קורבן העבירה, לא קיבל פיצוי כספי. אילו התוקף, היה הבעל, השופטת הייתה פוסקת סכום נכבד לפיצוי האישה.

השופטת אילנית אימבר לוקה באג'נדה פמיניסטית רדיקלית: אילו היה מדובר בגבר נאשם, והאישה הייתה קורבן, השופטת לא הייתה חוסכת לשונה לתאר את הגבר בתיאורים גרנדיוזיים מפחידים, כמיטב הלשון הציורית, בה נוקטים שופטים כאשר הם דנים גבר.

רק לצורך השוואה. לא קיים ולו פסק דין אחד בו בוטלה הרשעה פלילית לגבר מהכאת אשתו או ילדיו. נהפוך הוא. גבר שצעק על אשתו או דחף אותה, זכה לגזר דין מחמיר ביותר, כשהמדינה מיטיבה לתאר את "הערכים המוגנים" לשלום האישה.

אז הנה הערכים המוגנים המיטיבים עם אישה מכה בשם מיאדה סלימן מאיזור הצפון. נכתב על האישה שהיא ספגה יחס מפחית ערך ומדכא כלפיה, חוותה רמיסה, כישלון ופגיעות מצד בני משפחתו של בן זוגה ממנו התגרשה. מה שלא כתוב, זה המכות האיומות שהאישה הזו החטיפה לבעלה ולבתה בת ה-8. האישה מלינה, כי לא זכתה לתמיכה של גרושה. איזה תמיכה היא רוצה מהגבר, כשהיא פוצצה אותו במכות רצח??? המדינה לא טרחה לצרף תסקיר קורבן עבירה של בן זוגה של הגב' סלימאן וגם לא חייבה את האישה לשפות את הגבר כספית, על מנת שיקבל טיפולים פסיכולוגיים לאלימות שספג מהאישה והורדת בטחונו הגברי.

השופטת הפמיניסטית הרדידקלית אילנית אימבר, לא טרחה לצטט את דברי הגבר קורבן עבירה. שום כלום. קולו לא נשמע.

קיראו פסק דין שנלקח היישר מבית הדין הפמיניסטאני. גזר הדין של השופטת אילנית אימבר, מהווה סטירת לחי ל-50% מהאוכלוסייה בישראל. זהו פסק דין מעליב, משפיל, ומפלה כל גבר באשר הוא.

השופטת אילנית אימבר לא פירטה מניין צצה האפשרות לאי הרשעה באלמ"ב, ופעלה בניגוד לחוק, המחייב אותה לפרט בגזר הדין את עמדת קורבן העבירה.

ראו גם כיצד משרד הרווחה נרתם לסייע לאישה אלימה שהכתה את בתה באכזריות, ומשאיר את משמורת הבת ברשותה, בעוד שברוב המקרים, בהם מתלוננות נשים על אלימות הבעל נגדן ונגד ילדיהן, הרווחה מעבירה את משמורת הילדים לגבר האלים.

53845-12-17 השופטת אילנית אימבר ביטלה את הרשעת הנאשמת באלימות כלפי בתה ובן זוגה לשעבר

התנועה למען איכות השפיטה בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.