אלאזה מאנפרדו (37) רצח את אשתו מאסטוול (31) הורשע בתיק ת"פ 17592-08-19 בעבירת אלימות כלפי אשתו ובשל מעמדו כעצור בכלא לא עבר הליך שיקום

Spread the love

אלאזה מאנפרדו נעצר ב- 8/8/2019 בשל תלונת אשתו על אלימות, והמשטרה הגישה בקשה למעצר עד תום הליכים בתיק מ"ת 17576-09-19 שהתקבלה על ידי השופט רועי פרי. אלאזה הגיש ערעור בביהמ"ש מחוזי שהגיע לשופט ציון קפאח בתיק עמ"ת 47570-09-19 והערעור נדחה.

לא התקיים הליך הוכחות. נקבעו טיעונים לעונש ב- 14/1/2020 וביום 5/2/2020 בתיק שנוהל על ידי השופט ירון גת. אלאזה חתם על עסקת טיעון ושוחרר ממש בסמוך לגזר הדין, כעבור 7 חודשי מעצר.

מאנפרדו לא קיבל שיקום מאחר והיה במעמד עצור ולא אסיר. הגישה של שב"ס הינה מדוע עצור יעבור שיקום לפני שבכלל הוכחה אשמתו? העובדה שהפרוטוקולים לא מפורסמים בנט המשפט, לא מאפשרת לאף אחד לדעת מה באמת קרה שם. מאנפרדה יוצג ע"י עו"ד תמי ארליך. כששוחרר מהכלא הלך לגור אצל אחותו כי לבית שלו  לא יכול היה לחזור.

לאחרונה, חזר לגור עם אשתו בהסכמתה. שירות המבחן הזהיר מפני האפשרות שאלאזה ישוב ויפעיל אלימות נגד אשתו, מאחר ולא עבר טיפול שיקומי בזמן שהותו במעצר, אך בכל זאת נגזר עליו גזר דין מקל.

השופט ירון גת כתב בעת מתן גזר הדין:

"לחומרא שקלתי את העובדה כי הנאשם לא נטל חלק בטיפול טיפולי או שיקומי כלשהו ולפיכך אף שירות המבחן התרשם כי יש סיכון להישנות העבירות, עד אשר יעבור הנאשם טיפול אינטנסיבי.

מנגד יש לקחת בחשבון כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה במסגרת ישיבת מוקד, וזאת אף ללא הסדר עונשי בעניינו, וכך חסך בזמן שיפוטי יקר. כמו כן הנאשם ייתר את הצורך בשמיעת עדות המתלוננת.

עוד יש לשקול לקולא את העובדה כי לנאשם אין עבר פלילי קודם. נתון זה משמעותי לאור גיל הנאשם.

לאור כלל האמור לעיל מצאתי למקם את עונשו של הנאשם בתחתית מתחם העונש ההולם. המתלוננת כיום אינה חוששת עוד מהנאשם".

הרצח אירע לנגד עיניו של הילד בן 14.

קיימת אפשרות שמדיניות המעצרים הנוקשה והתקיפה כלפי האוכלוסייה האתיופית, שלא לצורך, היא זו שגרמה לליבוי הכעס והשנאה, והיא זו שגרמה לרצח. אין לשלול שמדיניות זו נובעת מתוך שיקולי גזענות בגלל צבע עורו ומוצאו של העצור/נאשם.

תמונת הפרופיל בוואצאפ של מאסטוול:

מאסטוול אלאזה תמונת פרופיל בוואצאפ

התנועה למען איכות השפיטה בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.