משטרת מרחב איילון תקפה באלימות צעיר ברח' יורדי הים (טיילת) בת-ים בטענה להפרת צו בריאות העם

Spread the love

"אתם נהנים לראות אותי סובל? תהרגו אותי כבר!"

הרשת מוצפת בימים האחרונים בסרטונים של אלימות קשה מצד המשטרה, ומעצרים תמוהים של מפרי הנחיות לכאורה.

המשטרה, שחילקה 2,220 דוחות רק ביממה האחרונה, מסרבת לענות על השאלות על מידת הכוח המופעל.

הנוכחות המשטרתית ברחובות מורגשת ביתר שאת בימים האחרונים והרשת מוצפת בתיעוד של היתקלויות בין שוטרים לאזרחים, המעלות שאלות כבדות ביחס לכוח ולאלימות שמפעילים גורמי אכיפת החוק כלפי אזרחים בשעת תקנות החירום.

לפני יומיים בסביבות השעה תשע בבוקר עצרה המשטרה צעיר דובר רוסית ברחוב יורדי הים (טיילת), בת ים. חלק קטן מהעימות בין הצעיר לשוטרים תועדו על ידי דיירים בקומה השביעית בבניין מול הטיילת בבת-ים. לטענתם, העימות נמשך כעשרים דקות שבסופן הצעיר הועבר לאמבולנס שהוזעק עבורו.

בסרטון שמופץ ברשתות ניתן לראות את הצעיר נמצא על ברכיו על המדרכה, קם ועושה צעד לעבר שוטרים רבים שנמצאים במקום, בחוסר שיווי משקל מוחלט כשידיו מורמות מעלה. לפתע, מזנק אחד השוטרים לעברו, דוחף אותו בעוצמה רבה, וכשהצעיר נופל בחזרה אל הקרקע, ניגשים אליו שני שוטרים אחרים שנמצאים במקום, הופכים אותו על בטנו, בעוד ששוטרים אחרים ניגשים אליו כדי לאזוק אותו.

הסרטון עורר הדים ברשתות והמשטרה מיהרה לפרסם פירוט של מה שקדם לתיעוד. לטענת המשטרה, האירוע החל כשפקחית שיטור עירוני הבחינה בצעירים שאחזו בבקבוקי אלכוהול וביקשה מהם להזדהות. אחד מהם נמלט מהמקום, והצעיר שנראה בסרטון נותר במקום. משהזדהה, התברר כי הוא שוהה הרחק ממקום מגוריו בחולון ולכן מפר את צו בריאות העם.

לטענת המשטרה, כשהודיעה לו הפקחית כי בכוונתה לרשום לו דוח, הוא תקף אותה והכה בגופה באגרופים, זרק מידיה את מכשיר המסופון שנשבר והמשיך לדחוף אותה. הפקחית הזהירה אותו להפסיק, אולם נאלצה להשתמש נגדו בגז פלפל לעבר העיניים והזעיקה שוטרים למקום.

אין תיעוד לטענות אלו של המשטרה, למרות שהשוטרים נושאים על גופם מצלמה ומתעדים כל מפגש עם הציבור, עובדה המוכיחה כי מדובר בטענות סרק עורבא פרח.

גם לאחר הגעת השוטרים למקום, טענו במשטרה כי הצעיר "המשיך להשתולל, כשהוא קורע צינורות השקייה שהיו על הקרקע, מגדף ומכה על הרצפה ולכל עבר".

אלא שהסרטון מוכיח אחרת: הצעיר סבל מצריבה עזה בעיניו כתוצאה מגז הפלפל שרוסס לעיניו ושחדר לתוך פיו, לקנה הנשימה שלו, הותיר בפיו טעם מר ושריפה בלשונו, קשיים במעבר דרכי הנשימה. הצעיר איבד שליטה על גופו, התייסר בכאבים עזים גם מהמכות שחטף, ולא היווה כל סכנה לשוטרים.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.