מעצר לא חוקי בפרשת הבלוגרים: 54 ימים מהגשתו החלה הקראת כתב אישום

Spread the love

מעצר לא חוקי.png29.05.2017 – העיתונאים לורי שם טוב מוטי לייבל ועו"ד צבי זר נעצרו ב- 27.02.2017 וכתב האישום נגדם הוגש לאמצעי התקשורת ב- 06.04.2017. בו ביום קיבלו גם העצורים כתב אישום כמו שהוגש לאמצעי התקשורת ללא שמות המתלוננים.

הקראת כתב האישום לא בוצעה ב- 06.04.2017

למי שהיה ספק אם בוצעה הקראת כתב האישום או לא ב- 06.04.2017 הרי שנוכח לראות כי ההקראת כתב האישום החלה רק ב- 29.05.2017 כלומר כ- 54 ימים מיום הגשתו. מדובר אפוא במעצר לא חוקי מאחר שחלפו 30 יום מהגשת כתב האישום וטרם הוקרא לנאשמים. השופט בני שגיא קרא 5 מתוך 91 הסעיפים ונוכח כי לא יוכל לקרוא את כל כתב האישום באותו היום, לכן קבע מועדים נוספים להמשך הקראת כתב האישום.

יחצנו"ת הפרקליטות עריצות בירוקרטית

פרקליטות המדינה מסרה כתב האישום לאמצעי התקשורת אולם לא טרחה למסור לנאשמים את את חומר הראיות כדי שיוכלו להגן על עצמם ולהוכיח שאינם מסוכנים כדי לשחררם מהמעצר. פרקליטות המדינה הוסיפה חטא על פשע והגישה בו ביום בקשה למעצר עד תום ההליכים מבלי שיש בידה חומר ראיות מוכן. יצוין כי בפרשה בסדר גודל כזה פרקליטות המדינה מעורבת בתיק עוד מתחילת החקירה מלפני שנה וחצי וחזתה את חוסר האונים של העצורים להגן על עצמם ללא חומר ראיות, אולם הפרקליטות העדיפה להשקיע את משאביה ברגעים הקריטיים ליחצ"ן את הפרשה באמצעי התקשורת להשחיר פניהם של העצורים. מדובר אפוא במעצר לא חוקי גם בהיבט חלוף 30 יום מיום הגשת כתב האישום, והשופט הנאשמים ובאי כוחם טרם עיינו בחומר החקירה.

הקראת כתב האישום בדלתיים סגורות

מיד עם תחילת דיון ההקראה ביקשה נציגת הפרקליטות כי הדיון יהיה בדלתיים סגורות מאחר ושמות המתלוננים מופיעים בכתב האישום. השופט נעתר לבקשה ודיון ההקראה התקיים בדלתיים סגורות.

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.