עו"ס דנה צפריר נתבעה בלשון הרע והשמת קטין במשפחה עבריינית, השופטת תמי לוי יטח "טענת החסינות לעו"ס דורשת בירור מלוא הראיות" ת"ק 12679-09-15 יגאל מסיכה נ' דנה צפריר

עו"ס דנה צפריר נתבעה בלשון הרע והשמת קטין במשפחה עבריינית, השופטת תמי לוי יטח "טענת החסינות לעו"ס דורשת בירור מלוא הראיות" ת"ק 12679-09-15 יגאל מסיכה נ' דנה צפריר
השופטת תמי לוי יטח
Spread the love

תביעה בלשון הרע בחיפה נגד עו"ס דנה צפריר, הגיעה אל השופטת תמי לוי יטח בתביעות קטנות חיפה. התובע הוא יגאל מסיכה אשר טוען שהעו"ס לא מכבדת את החלטת שופטת, ומשאירה ילד במשפחה שכולם בה מופרעים משתמשים בסמים ליד הילד, וכולם עבריינים. לטענת התובע "זה נמצא בדוחות של הרווחה" והוא "מעוניין להגיע למשרד הרווחה ומול עיריית חיפה לפרסם אותם על רשלנות ושקר. אדון מסיכה טוען שהעו"ס הכפישה אותו בתסקירים. לכן הוא תובע. גברת צפריר טוענת שהיא חסינה מכל תביעה. ת"ק 12679-09-15 מסיכה נ' צפריר – פסקדין

העו"ס טענה שיש לה חסינות ויש למחוק את התביעה. השופטת תמי לוי יטח קבעה כי "בכל הנוגע לטענת הנתבעת דנה צפריר לפיה יש לדחות את התביעה נגדה לאור החסיון, לו היא זכאית מכח סעיף 7 א לפקודת הנזיקין [נוסח חדש], הרי שטענה זו תוכרע לאחר שמיעת הראיות ולא כטענת סף. שם בירור הטענה, יש לברר את העובדות ולבחון מלוא הראיות, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לקבוע האם החסיון חל, כעמדת הנתבעת, או שמתקיים החריג לסעיף הנ"ל , כנטען על ידי התובע".

בתמונה מהפייסבוק עו"ס דנה צפריר

עו"ס דנה צפריר. תמונה: פייסבוק

מסיכה נ' צפריר

מספר בקשה:4
בפני:  כבוד ה שופטת תמי לוי יטח

תובע:  יגאל מסיכה

נגד

נתבעת:  עו"ס דנה צפריר
באמצעות עירית חיפה

החלטה

בפני תביעת התובע כנגד הנתבעת שהינה עובדת סוציאלית בעירית חיפה.

כותרת התביעה הינה : נזיקין, האשמות שווא ולשון הרע.

מעיון בתביעה עולה כי לטענת התובע, הנתבעת התרשלה והוציאה לשון הרע בעת ביצוע עבודתה כאשר הגישה תסקיר לבית המשפט השלום לנוער באילת, הכולל האשמות שווא ולחילופין העלמות מידע מהותי מבית המשפט.

הנתבעת באמצעות עירית חיפה, מבקשת לסלק התביעה על הסף מחמת חוסר סמכות עניינית של בית המשפט לתביעות קטנות לדון בתביעה, וכן מחמת מורכבות התביעה שאינה מתאימה להידון במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות. כמו כן, טוענת הנתבעת כי לנתבעת מוקנית חסינות מפני התביעה בהתאם לסעיף 7 א לפקודת הנזיקין.

התובע סבור כי לא מוקנית לנתבעת החסינות הנטענת כאמור, שכן הפעולות שבוצעו על ידה בוצעו באופן מכוון, ביודעין ומתוך כוונה לגרום נזק. כמו כן, מפנה התובע לפסק דין שונים של בית המשפט לתביעות קטנות אשר דנו בתביעות כנגד עו"ס.

דיון והכרעה:

לאחר עיון בכתב התביעה נשוא תיק זה לרבות נספחיו הרבים, ולאחר בחינת היקף הטענות העובדתיות והמשפטיות הדורשות בירור והכרעה, סבורני כי תיק זה אינו מתאים להתברר במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות.

בחינת מורכבות הטענות העובדתיות והמשפטיות נבחנת באופן ספציפי ביחס לכל תביעה ותביעה, ואין ללמוד מכך שתביעות אחרות כנגד עו"ס אחרות נידונו בפני בתי משפט לתביעות קטנות, כדי להסיק כי גם תביעה זו בהכרח תידון באותו אופן.

התאמת התביעה לדיון בפני בית המשפט לתביעות קטנות מוקנית לשיקול דעתו של השופט הדן בתיק, וכאמור במקרה דנן, אני רואה לנכון לקבוע כי הוא אינו מתאים למסגרת הדיונית של בית המשפט לתביעות קטנות.

אי לכך, אני מורה על העברת הדיון לבית המשפט השלום בחיפה. התיק ידון בפני מותב זה.

מובהר לצדדים שנוכח העברת התביעה לבית משפט השלום, כל צד יהיה רשאי להיות מיוצג ע"י עו"ד אם ירצה בכך.

משהוריתי על העברת התיק לבית המשפט השלום, מתייתר הצורך בהכרעה בסוגיית סמכותו העניינית של בית המשפט לתביעות קטנות לדון בתביעה.

בכל הנוגע לטענת הנתבעת לפיה יש לדחות את התביעה נגדה לאור החסיון, לו היא זכאית מכח סעיף 7 א לפקודת הנזיקין [נוסח חדש], הרי שטענה זו תוכרע לאחר שמיעת הראיות ולא כטענת סף.

לשם בירור הטענה , יש לברר את העובדות ולבחון מלוא הראיות, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לקבוע האם החסיון חל, כעמדת הנתבעת, או שמתקיים החריג לסעיף הנ"ל , כנטען על ידי התובע.

התובע ישלם הפרשי האגרה הנדרשים בשל העברת התביעה לבית המשפט השלום, תוך 15 יום מהיום, וימציא אסמכתא על כך לתיק.

הנתבעת תגיש כתב הגנה מטעמה תוך 30 יום מהיום.

המזכירות תמציא ההחלטה לצדדים וכן לעירית חיפה .

ניתנה היום, ד' טבת תשע"ו, 16 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.