בלוף משכורות הרעב של העובדות הסוציאליות: מינימום 7,052 ש"ח + שעות נוספות + כוננויות + דמי הבראה + דמי חופשה + דמי מחלה + נסיעות + חגים + דמי פיטורין + פנסיה = 17,000 ש"ח

Spread the love

אפריל 2015. עו"ס צפרא דוויק מתגאה בפני העובדות הסוציאליות. הן בוכות שלא משלמים להן מספיק. הן כל הזמן בימי כיף, העשרות, מסיבות יום הולדת זו לזו, או ממליטות ילדים ומקבלות משכורת בלי לעבוד. אבל, את המשכורות שלהן לא לא מפרסמות, למעט מקרים נדירים, למשל הפעם צפרא דוויק רוצה להתגאות בהישגיה. היא מפרסמת כמובן את משכורות המינימום. היא לא מפרסמת כמה כסף היא גוזלת מהמדינה. למשל, מנהל לשכת רווחה בכל עיר ומועצה מרוויח בין 30,000 ש"ח לחודש עד 45,000 ש"ח. גיא עפארי מפתח תקווה מקבל 42,000 ש"ח.

אז קבלו את נתוני הפתיחה:

תנאי שכר מינימליים של עובד סוציאלי בעמותות ובספקי שירותים, מתוך חוקי המגן של מדינת ישראל, מעודכנים לשנת 2014. שכר מינימום הינו 7,052.63 ש״ח לחודש למשרה שלמה, וצמוד לשכר העובדים הסוציאליים בהסכם הקיבוצי. השכר משולם על פי אחוזי המשרה ולא על פי שעות. הרכיבים המפורטים בהמשך לא ייכללו בתוך שכר מינימום זה. זהו הבסיס המינימלי החוקי שהן לוקחות.

בנוסף, שעות נוספות. על השעתיים הנוספות הראשונות צריך המעסיק לשלם  125% לכל שעה, ומהשעה השלישית ואילך – 150%. שעות נוספות מחושבות רק על פי אותו יום ואינן ניתנות לקיזוז. לדוגמה: אם ביום א׳ אני עובד מהשעה 08.00 ועד השעה 19.00, והמעסיק שלי מציע לי לצאת למחרת בשעה 13.00 במקום בשעה 16.00 ולקזז את השעות – הסידור אינו תופס.

  1. דמי הבראה:  שנה ראשונה – 5 ימי הבראה, שנה שנייה עד שנה שלישית ־ 6 ימי הבראה, שנה רביעית עד שנה עשירית – 7 ימי הבראה, שנה 11 עד שנה 15- 8 ימי הבראה, שנה 16 עד שנה 19- 9 ימי הבראה, שנה 20 ואילך – 10 ימי הבראה (מקסימום).  ערך יום הבראה במגזר ספקי השירותים ובמגזר העסקי הינו 423 ש״ח ליום, נכון ליוני 2013.
  2. דמי חופשה:  מספר ימי החופשה המגיעים לעובד, לפי שנת עבודה אצל מעביד אחד או בצירוף שנות העבודה במקום עבודה אחר, הוא כדלקמן: בכל אחת מארבע השנים הראשונות –  14 יום, בשנה החמישית ־ 16 יום, בשנה השישית- 18 יום, בשנה השביעית 21 יום, מהשנה השמינית ואילך – יום נוסף לכל שנת עבודה נוספת, עד לחופשה של 28 יום.הוצאות נסיעה מהבית לעבודה:  על פי צו הרחבה. הסכום המקסימלי המעודכן לדמי נסיעה (מינואר 2014) הינו 26.40 ש״ח לכל יום עבודה.

ימי מחלה:  יום וחצי מחלה בתשלום בגין כל חודש עבודה, עד למקסימום של 90 ימי מחלה. גובה דמי המחלה: עבור יום המחלה הראשון אין משולמים דמי מחלה. עבור יום המחלה השני והשלישי משולמים (החל מאפריל 2011) דמי מחלה בגובה 50% מהשכר הרגיל, ועבור יום המחלה הרביעי ואילך – דמי המחלה הם בגובה השכר הרגיל.

הודעה מוקדמת (פיטורין): עובד בשכר חודשי זכאי להודעה מוקדמת לפני פיטורין: בששת חודשי העבודה הראשונים – יום הודעה מוקדמת לכל חודש; בחודשים 12-7- 2.5 ימי הודעה מוקדמת לכל חודש (שאליהם מצרפים את ששת הימים של חצי השנה הראשונה). זכותו של המעסיק לדרוש מן העובד לעבוד בכל ימי ההודעה המוקדמת. אם הוא רוצה לפטרו לפני כן, עליו לשלם לו בגינם.

  1. חובת שימוע: מעסיק הרוצה לפטר עובד, נדרש להודיע לו בכתב על כוונתו לזמנו לשימוע. לאחר השימוע, באם החליט לפטר את העובד, עליו להוציא מכתב פיטורין על פי חוק. אם קיבלתם הזמנה לשימוע, אנא פנו מיידית ליו״ר המחוז, להתייעצות.

ימי חג:  עובד שעבד לפחות שלושה חודשים במקום עבודה זכאי לתשלום מלא עבור ימי החג המוכרים (שני ימים בראש השנה, יום כיפור, ראשון ושמיני עצרת של סוכות, ראשון ושביעי של פסח, חג השבועות), אלא אם הם חלים בשבת.

פנסיה:  על פי צו ההרחבה במשק, החל ב־1 בינואר 2014 המעסיק חייב על פי חוק להפריש משכר העובד לפנסיה 17.5%, הכוללים: הפרשות מעסיק ־ 6% גמל + 6% פיצויים; ניכוי מהעובד – % 5.5. עובד שאין ברשותו פנסיה ממקום עבודה קודם – תחל חובת ההפקדה לגביו לאחר שישה חודשי עבודה.  עובד שיש ברשותו פנסיה ממקום עבודה קודם – תחל חובת ההפקדה לגביו לאחר שלושה חודשים או בתום שנת המס, לפי המוקדם, רטרואקטיבית מתחילת עבודתו.

שכר המינימום לעובדים סוציאליים (שכר המינימום הענפי) / אריה אהרן
שכר המינימום לעובדים סוציאליים (שכר המינימום הענפי) / אריה אהרן

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.