לתפארת שירותי הרווחה: בגלל עו"ס מירב אבירם נער קפץ מבניין כי קצינת מבחן מאשדוד רצתה להוציא אותו מבית הוריו

Spread the love

שירותי הרווחה רוצים לעזור? שירותי הרווחה עושים "עבודת קודש?" ממש! לא מספיק שהורים מתאבדים במגע עם פקידות סעד, עכשיו מתברר שגם נערים ונערות רוצים למות כשהם באים במגע עם שירותי הרווחה. הפעם מסופר לנו על ילד שקפץ מגג בניין אחרי "טיפול" של שירותי הרווחה באשדוד.

עו"ד יניב מויאל הגיב על הסיפור: "לא מפליא שילדים שמנסים להתאבד נמצאים בשירות הרווחה. אני רואה את הדפוס חוזר על עצמו. פקידות סעד שלא מבינות דבר וחצי דבר בפסיכולוגיה של ילדים או פסיכיאטריה מקבלות החלטות טיפוליות שמומחים לא היו מקבלים". ניתוק מהורים גורם יותר נזק מאשר הנזק אותו מנסות הפקידות למנוע וזו תוצאה שחוזרת על עצמה יותר מידי. ילדים מגיל 8 עד 16 מבקשים למות וזאת במסגרת טיפולים של פקידות סעד. חשבון נפש אף אחד לא עושה. דמם של הילדים הללו על ידם של חברי כנסת ושרים שהעניקו כוחות בלתי מוגבלים בידי פקידים שהכשרתם אפס ביחסי אנוש.

נותנים לנשים עם תואר  פקולטות ל"מדעי" העבודה הסוציאלית להחליט על גורלות של בני נוער. בפגישה של חצי שעה הן חורצות גורלות, ותמיד מי שנופל בידיים שלהן לא ייצא מהן בלי כלום. הוא יקבל תיק, הוא יצטרך להגיע לפגישות, טיפולים, הדרכות, יהיה לו רישום פלילי והעתיד שלו נדפק. טעות קטנה אחת, והופ! העתיד נגוז. מרוב "רצון טוב" של קצינות המבחן, המטופלים שלהן פשוט רוצים למות. איזה עולם נפלא.

עו"ד תמר טסלר החיפאית הגיבה כך: זה קצת מזכיר לי את הבדיחה על האמריקאים "אנחנו נשיג שלום, גם אם נצטרך להרוג את כולם".

גם כאן, מצב די דומה. הרווחה "מצילה את הילדים" גם אם בדרך היא הורגת אותם "בכוונותיה הטובות".

הפעילה החברתית נחמה דר מטילה את האשם ביוסי סילמן, מנכ"ל משרד הרווחה, לבינתיים: "סילמן אוי סילמן. אתה ומשרד הרווחה שלך מהווים את גורם הכאב להמון משפחות וכמובן לנער הזה ולבני משפחתו. מתי תבינו שהוצאת ילדים מהבית לא פותרת כלום רק מעשירה מוסדות מופרטים ועמותות הפועלות למען אינטרס כלכלי אינטרסנטי טהור?  מתי יפסק הכאב הזה אלוקים?"

את שירותי הרווחה לנוער באשדוד מנהלת עו"ס יעל אבירם.

רק לפני 4 שנים זכתה בפרס עו"ס מצטיינת: כתבו עליה שהיא "הצליחה לקדם ולהפוך את יכולותיהם של הנערים והצעירים בסיכון, מנערים לעוזרים. לדוגמא: צעירים המלווים בני נוער בסיכון בתהליך הקשר והטיפול והשמתם במסגרות מתאימות". עוד היא מציינת כי מירב אבירם מגלה בעבודתה "יכולת אמפטית גבוהה ורגישות לצרכיהם של בני הנוער והצעירים, יכולת הכלה, סבלנות וסובלנות ועבודת צוות טובה ומועילה למחלקה ולבני הנוער המטופלים בה".  מירב אבירם – עו"ס נערים וצעירים בסיכון ופק"ס לחוק הנוער במחלקת מיר"ן (מחלקה המטפלת בנערים ונערות) – עובדת במחלקת מיר"ן משנת 1998 וכפק"ס מאז 2004. מירב מטפלת בלא מעט תיקים, חלקם קבוצתיים וחלקם פרטניים, בהם נערים וצעירים באופן צמוד. כן מדריכה היא עו"סים במחלקה, בתחום הטיפול והשיקום בצעירים, תוך שיתופי פעולה עם גורמים במרכזי הכשרה, מקומות עבודה והשמה, מעניקה שירותי ייעוץ לבתי ספר ומפעילה את בנות השירות הלאומי.

בתעודת ההצטיינות שהוענקה לה צויין כי מירב בלטה ב"נחישות, דבקות ויכולת אמפטית גבוהה בעבודה עם בני נוער וצעירים בסיכון ובמצוקה. מפעילה תוכניות טיפוליות מגוונות עבור מטופליה ומובילה אותם בהצלחה בתהליך שיקום חייהם. קשובה, חרוצה, נרתמת לכל עזרה ומרבה לשתף פעולה עם גורמי רווחה".  במינהל לשירותים חברתיים ובעיריית אשדוד רואים את הצטיינותה של מירב בסיפוק רב ומדגישים את העובדה שמדובר בהצטיינות ברמה ארצית. "השאיפה להצטיינות צריכה לעמוד אל מול עיניו של עובד ציבור בכל שירותיו לקהילה" אומרים בעירייה ומכוונים אל חזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שקבע זאת גם כערך שילווה את מערכת החינוך העירונית.

נער קפץ מבניין לאחר פגישה בשירות המבחן; "התנגד לעזוב את הבית"

http://news.walla.co.il/item/2841144

הנער, בן 15, היה בטיפול שירות המבחן בשל אירוע פלילי. "האווירה בפגישה הייתה טעונה מאוד, בשלב מסויים החל ויכוח שבמהלכו יצא הנער החוצה וקפץ", סיפר גורם ממשרד הרווחה. מנכ"ל משרד הרווחה: "נפיק לקחים"

דנה ויילר-פולק ומור שמעוני, יום חמישי, 26 במרץ 2015

נער כבן 15 קפץ הבוקר (חמישי) מגג בניין ה"פורום" באשדוד ונפצע באורח קשה. זאת ככל הנראה בעקבות פגישה בשירות המבחן לנוער, שממנה יצא נסער. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

הנער שהה במסגרת חינוכית שיקומית של משרד הרווחה והיה בטיפול שירות מבחן בשל ארוע פלילי. לפי משרד הרוווחה, בפגישה שהתקיימה בשירות המבחן לנוער דנו במצבו של הנער ובהתאמת תכניות טיפול לעתידו, בנוכחות אביו, אחיו בן ה-19 ואנשי מקצוע משירות המבחן לנוער ומהמסגרת שבה הוא לומד.

"מדובר בנער שבא מרקע משפחתי מורכב וכעת נדרש היה למצוא לו מסגרת חוץ ביתית, מהלך לו התנגד הנער", תיאר גורם בשרותי הרווחה. "האווירה בפגישה הייתה טעונה מאוד מול המשפחה, אך דווקא בשלב מסויים נראה היה שהנער התרצה והבין שזה יהיה פיתרון טוב עבורו. בשלב מסויים החל ויכוח שבמהלכו יצא החוצה וקפץ. נראה שמדובר בצעד אימפולסיבי וכל כך מצער".

מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, אמר עם הגעתו לזירת האירוע כי גורמי הרווחה מתקשים לעכל את שאירע. "גורמי הרווחה נסערים ומדובר בארוע קשה מאוד", אמר סילמן והוסיף: "תיחקרנו את הארוע ונפיק גם לקחים, אך כעת אנו מתרכזים בליווי משפחתו של הנער, והנער עצמו בתקווה שמצבו ישתפר. במקביל אנו מחזקים את האנשים שלנו, שגם עבורם מדובר החוויה לא פשוטה".

הנער פונה לבית החולים שיבא שבתל השומר כשהוא סובל מפגיעת ראש, מורדם ומונשם. הוא אושפז בבית החולים וצפוי לעבור בקרוב למחלקה לטיפול נמרץ ילדים, שם ינסו הרופאים לייצב את מצבו.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.