עו"ס קרן שייט: מה עושות העו"סיות בבתי חולים? משחרות לטרף כדי לצוד פעוטות וקשישים – ואין מספיק בונוסים

Spread the love

עו"ס קרן שייט החליטה להתגייס למאבק ההסברתי של העובדות הסוציאליות להעלות את שכרן. לאחרונה, אוקטובר 2014, היא שותלת פוסטים בפייסבוק "צריך להעלות מודעות למאבק שלנו", על תוספות השכר, "ההסברה שלנו לא מנוהלת נכון", "יש משהו מדאיג בהסברה שלנו.  ההסברה שלנו מרימה ראש רק כשקורה משהו חמור" למשל כשעו"ס חוטפת מכות ממטופלת אחרי שחטפה לה את הילד, "למה אין קמפיין שמסביר את העבודה שלנו.  למה אנחנו העו"סיות בתקשורת רק בהקשר שלילי".

פייסבוק: Keren Scheit

החלטנו לבדוק מיהי העו"ס הזו ומה היא עושה.

קרן שייט היא עובדת סוציאלית בבית חולים, בהדסה. היא אפילו כתבה מאמר הסברתי כדי לשכנע את הציבור כמה היא חשובה, וכמה לדעתה היא מועילה. בקישור כאן: מה אני צריך עובדת סוציאלית?

בכתבתה היא מודעת לכך שאף אחד לא מבין מה עושות עובדות סוציאליות בבית חולים, והיא מנסה להסביר.

אם מישהו מצליח להבין מבליל המילים שלה מה היא עושה בבית החולים, מגיע לו פרס הגאונות לשנת 2014.

משחר ההיסטוריה, אנשים חולים ניגשו לבתי חולים לקבל טיפולים רפואיים, ניתוחים ותרופות. כדי לעזור לרופאים יש אחיות. בתי החולים בכל העולם הסתדרו טוב מאוד במשך מאות שנים עם רופאים ואחיות, בלי עובדות סוציאליות.  אז מה פתאום מכניסים את העובדות הסוציאליות לשם?

ממה שהצלחנו להבין, עו"ס קרן שייט אומרת שהיא משמשת שם ככותל מערבי, משוחחת עם החולים ו"עוזרת" להם.

אמא, העובדת הסוציאלית חזרה
אמא, העובדת הסוציאלית חזרה

בשביל שיהיה מי שישוחח עם החולים, לא צריך להביא עו"ס במשכורת ציבורית. רוב החולים מקבלי ביקורי משפחה, ואם אין להם ביקורי משפחה, יש מתנדבים.

כפי שהנ"ל מעידה, היא פונה אל החולים, ולא הם פונים אלה.

פירושו של דבר שהיא מחוסרת תעסוקה ומחפשת לה תעסוקה בפניות יזומות. העבודה הסוציאלית מייצרת יש מאין. אם היינו שומעים על דבר מועיל אחד שהיא עושה, ניחא, היה מקובל עלינו שישלמו לה משכורת, אבל הבעיה היא לא רק שהיא לא עושה כלום, היא גורמת נזקים ומסוכנת מאוד.

כולם כבר יודעים שהעו"סיות מרחרחות בבתי החולים ומחפשות ילדים לחטוף מאימהות חד הוריות שרק ילדו, זקנים להלביש עליהם אפוטרופסות ולגנוב את כספם ורכושם, נערות שאפשר להתסיס נגד ההורים, שיצאו לפנימיות ומוסדות הרווחה. בקיצור, בית החולים הוא כר פורה לעובדות סוציאליות למצוא קורבנות שבהן תוכלנה לנעוץ את טפריהן.

ראו למשל מקרה בו חטפה עו"ס מירי בר מאשדוד, תינוקת לאחר ששמעה 'שמועה' שהאמא היא רוסייה אלכוהוליסטית, והאבא הוא גרוש ועני. טרף קל.

עו"ס מירי בר חטפה את התינוקת ישר מבית היולדות, כך שהאבא מעולם לא זכה להיות אפילו דקה אחת באופן טבעי עם הבת שלו.  כשהעמידו את הילדה לאימוץ, האמא ברחה מהרווחה, והאבא שניסה להציל את ביתו, חטף רק השפלות, ועבדו עליו, גם העו"ס וגם השופטת. הבטיחו לו אימוץ פתוח, וכשהסכים תחת לחץ השופטת נתנה לו 30 דקות בשנה! כן בשנה, וזו לא טעות.

עובדות סוציאליות כמו עו"ס קרן שייט, בדרך כלל מאתרות תינוקות לאימוץ בבתי היולדות, ומשם הן חוטפות את התינוקות לבית שבתי בחיפה.

שימו לב באיזו לבביות מתארת קרן שייט את מעשיה בבית החולים:

אני פוגשת אותך, אני פוגשת את ההוא, אני פוגשת את ההיא.

המילה התמימה "פוגשת", מסתירה מאחוריה כוונות זדוניות להרע, לחטוף, להזיק, לנעוץ ציפורניים בבשר המדמם, בעיקר כאשר החולים הללו מצויים בצומת רגישה בחייהם, חלקם מסוממים בתרופות, חלקם אחרי הרדמות, והע"וס יוזמת שיחות "כדי לעזור", כאשר למעשה כל מה שאומרים לה נרשם, נפתח תיק, והחומר שהיא שואבת יפעל לרעת מי ש"נפגש" איתה בעל כורחו.

רגישים הם הקשישים, במיוחד אם העו"ס מבינה שיש כסף, למשל רנטה מגרמניה שאפשר לחמוס. אוי ואבוי לאותו קשיש או קשישה שטעו לחשוב שהעו"ס הזו רוצה לעזור או לתת אוזן קשבת. אם הקשיש ניצול שואה שהצליח לחמוק מתאי הגזים, מהעובדת הסוציאלית הוא לא יחמוק.  כספו ישדד ע"י הכרזתו כחסוי, והוא יקבל קצבה שאיתה יוכל לאכול לחם אחיד ואורז.  אולי.

קיראו למשל את מכבסת המילים הזו:

"בבית החולים נוצרים פערים בין המציאות לבין החוויה האישית והמשפחתית. העובדת הסוציאלית נכנסת אל הפער הזה ומסייעת לגשר עליו".

מישהו מצליח להבין מה זה אומר? איזה פערים נוצרים? החולים מגיעים לבית החולים כדי לקבל טיפולים רפואיים.

אם היו רוצים עזרה "סוציאלית", היו ניגשים בזמנם החופשי ללשכת הרווחה מחוץ לבית החולים. עובדה שאף אחד מהם לא הולך לשום לשכת רווחה באף אזור או עיר בארץ, אז מה עושה משרד הרווחה? מביאים את ציידות האדם האלה אל בתי החולים כדי לצוד את החלשים, הרכים והעוללים שרק נולדו, בדיוק ברגעים הרגישים בחייהם. אחר כך מתפלאת העו"ס שהציבור כועס ונגעל מהן ומהמקצוע שלהן,  וזו חושבת שהיא עושה עבודת קודש.

העו"סיות האלה שבבתי החולים ממש מסוכנות. הן באות במגע עם אנשים שבכלל לא מצפים להן, והן מועלות באמונו של כל מי שמספר להם סיפור. הגיע הזמן לסלק את כל העו"סיות מבתי החולים.

כפי שלא מכניסים חיידקים לבתי חולים, כך גם יש לנקות את בתי החולים מעובדות סוציאליות.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.