פרופ' אסתר הרצוג, יו"ר עמותת ע.ל.י.ה. "מדיניות הוצאת ילדים מבתיהם והשמתם במוסדות הרווחה היא הפוגעת בילדים"

Spread the love

פרופ' אסתר הרצוג, יו"ר עמותת ע.ל.י.ה. "מדיניות הוצאת ילדים מבתיהם והשמתם במוסדות הרווחה היא הפוגעת בילדים"

 

פרופ' אסתר הרצוג, פנתה ביום 08.1.12 למשה כחלון, שר הרווחה, במכתב חריף ונוקב בשם עמותת ע.ל.י.ה. המביע התנגדות להרחבת תוכנית לילדים ונוער בסיכון בתקצוב כספי בעלות 60 מיליון ש"ח למוסדות ופנימיות משרד הרווחה במקום הקצאת משאבים כספיים למשפחות מוחלשות ברשות המקומית.

להלן מכתב פרופ' אסתר הרצוג יו"ר עמותת ע.ל.י.ה. :

עמותת עליה רואה בדאגה עמוקה את כוונת משרדך להרחיב את התוכנית ל"טיפול בילדים ונוער בסיכון" במימון של 60 מיליון ש"ח לשנה, על בסיס המדיניות הקיימת ("השמה חוץ ביתית…").

לאור נסיוננו המצטבר משמעות התקצוב הנדיב של "איתור" נוער בסיכון היא הגדלה בלתי נסבלת של כמות הילדים ובני הנוער המוצאים בכפייה מבתיהם ומושמים במוסדות רווחה.

למרבה האסון, מספר הילדים המושמים בכפייה במוסדות הרווחה בישראל הולך וגדל משנה לשנה.

מתוך פעילותנו המתמשכת לצד הורים וילדים אנו מוצאים פעם אחר פעם כי הטענה של פקידי הסעד כי הילדים מוצאים רק כ"מוצא אחרון" וכדי להצילם מבתים פוגעניים היא מחוסרת יסוד ולעיתים מבוססת על חוות דעת שקריות.

מדיניות הוצאת ילדים מבתיהם והשמתם במוסדות הרווחה היא הפוגעת בילדים ונראה שהיא משרתת בעיקר את האינטרסים של מנגנוני הרווחה וארגונים הסמוכים לשולחנם.

עמותת ע.ל.י.ה מאמינה בזכות הילד לגדול בבית הוריו ובסביבה שבה גדל.

העמותה סבורה כי יש לרכז את מירב המאמצים והמשאבים בפיתוח שירותים בקהילה על מנת שילדים ונוער מרקע מוחלש (המוגדרים על ידי רשויות הרווחה "נתונים בסיכון") לא ינותקו בכפיה ממשפחותיהם ומהקהילה למוסדות סגורים.

הזכות לגדול במסגרת משפחתית, "גרעינית" או מורחבת, ובחברה "הרגילה" היא זכות יסוד של האדם, על אחת כמה וכמה זוהי זכות יסוד של אדם בראשית דרכו בחיים.

חובתה של המדינה להבטיח את מימושה של זכות יסוד זו ולספק את התנאים הנחוצים לשם כך.

אין ספק בעינינו כי התקצוב הנוסף ידרבן את חיזוק המדיניות של הוצאת ילדים בכפיה, תוך פגיעה אנושה במשפחות מוחלשות, יש בידינו מקרים רבים להוכחת טענותינו וכן תלונות על איומים על הורים בהוצאת ילדיהם "אם לא ישתפו פעולה" ותלונות רבות נוספות על התנהלות נקמנית נגד הורים.

נשמח להיפגש איתך ולהציג בפניך את הדברים."

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=BrEMVcZX9v8]

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.