אזהרת עו"ס אורלי שור: "העו"ס ביחידת הסיוע (היח"ס) הן אוסף נבלות שמתעלקות על הבעיות של זוגות בגירושין"

Spread the love

לפנינו עוד עו"ס אורלי שור שהחליטה להיחשף בציבור כעו"ס מסכנה שלא מרוויחה מספיק כסף בשביל המלאכה הבזוייה שבה בחרה לעסוק, העבודה הסוציאלית.

עו"ס אורלי שור עובדת ביחידת הסיוע שליד בתי המשפט.

מדובר ביחידת גישור שאמורה לעזור להורים להגיע להסכמות, אבל בפועל מדובר ביחידה לליבוי יצרים. כל אחת יותר ביצ' מהשניה. לא ברור מדוע לא מאכלסים את יחידות הסיוע במגשרים שהם עורכי דין, ומי החליט שביחידות הסיוע ישבו נשים מתחום העבודה הסוציופטית?

בראש היחידה יושבת ענת ענבר, שפיה מפיק שקרים ברמה של שקר לכל הברה שיוצאת מפיה. גם כאשר גבר שטופל על ידיהן מת כשגילה שהן שיקרו לשופטת בבית המשפט, והמדובר בדניאל ארביב ז"ל, שעו"ס תמר גוזנר טיפלה בו, ענתה הבוסית לשאילתא: "נו אז הוא מת, מה חדש? למה שנחקור?"

וכך כתב יובל גורן על עו"ס אורלי שור: "העובדים הסוציאלים נוהגים לכנות את יחידות הסיוע הצמודות לבתי המשפט לענייני משפחה כ"חדר המיון של העבודה הסוציאלית". אל יחידות הסיוע מגיעה האוכלוסייה אשר נזקקת להתערבות בית המשפט לענייני משפחה בעיקר בנושאי פרידות גירושים ובקשות להגנה מפני בן הזוג שנהג באלימות. "האנשים שמגיעים אלינו נמצאים בעיצומו של סכסוך משפטי, וקשה לתאר את עוצמת הרגשות שאנו נתקלים בה מדי יום", מספרת אורלי שור, עובדת סוציאלית ביחידת הסיוע ברמת גן למעלה מעשור. "אנחנו מנסים להכניס רגיעה לכל המצב הזה". תחום נוסף בו מטפלים העובדים הוא האלימות במשפחה. שור מתקשה להבין מדוע מקצוע העובד הסוציאלי בישראל נמצא בתחתית סולם השכר במגזר הציבורי. "לבת שלי, שרצתה ללמוד עבודה סוציאלית, כבר לא נתתי להיכנס למקצוע", היא מודה בכאב.

אז קודם כל אנו שמחים שהבת של העו"ס הזו לא תלמד עבודה סוציאלית. העולם טוב יותר בלעדיהן.  שנית, מי שמלבה את עוצמת הרגשות של הזוגות בגירושין, זה בדיוק אלו, אותן נשים ב"חדר המיון" מיחידת הסיוע. הן מרמות, משקרות, מתסיסות, ואחר כך גם כותבות שקרים לבית המשפט על "תוצאות הגישור" וזאת כאשר כלל יסוד בגישור הוא שאת המו"מ אסור לפרסם החוצה מחדר הגישור. יש לא מעט טרגדיות שקשורות במעשיהן הפליליים של העו"סיות מיחידת הסיוע.

לנו ברור טוב מאוד למה העו"סיות הללו צריכות להיות בתחתית סולם השכר. ראשית, זה לא נכון. רבות מהן מרווחיות הון תועפות כסף תמורת שני שליש או חצי משרה. רובן מסיימות לעבוד ב 13:00 ועדיין מקבלות כ 15,000 ש"ח אם לא יותר בגין תוספות לכוננויות שהן בכלל לא מבצעות.  חוץ מזה, זה מקצוע בזוי, אז גם השכר בהתאם, לא?

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.