הנאמנה לירון מסלטי ניסתה לגזור קופון 20% על זכיה בלשון הרע של חייבת בחדל"פ ונקבע שהזכיה לא תשולם לקופת הנשיה חדל"פ 20899-06-21 סוזי אוחיון נ' לירון מסלטי נאמנה והממונה על חדל"פ

הנאמנה לירון מסלטי ניסתה לגזור קופון 20% על זכיה בלשון הרע של חייבת בחדל"פ ונקבע שהזכיה לא תשולם לקופת הנשיה חדל"פ 20899-06-21 סוזי אוחיון נ' לירון מסלטי נאמנה והממונה על חדל"פ
לירון מסלטי נאמנה ניסתה לסחוט כספים מפושטת רגל
Spread the love

סוזי אוחיון היא פושטת רגל. הנאמנה שהעמיסו עליה היא עו”ד לירון מסלטי (להלן:  החזירה).  בתיק פשיטת הרגל סוזי קיבלה הפטר חובות מלא מחוב של מעל מיליון ש”ח. לאוחיון יש שכן ולדימיר קריילזבורד שאותו היא תבעה תביעת לשון הרע,  על הפצת שקר של עישון גראס.

השכן ולדימיר קרייזלבורד שלח מכתב לעמידר וטען שהיא מדליקה ג’וינטים יחד עם בן זוגה בחדר המדרגות של הבית המשותף, ומסריחה את כל החללים המשותפים של הבניין בגראס שלה.

היא זכתה בתביעת לשון הרע שהגישה בביהמ"ש שלום בסך 4,000 ש”ח, ובערעור שהגיש השכן היא זכתה בסך נוסף של 4,000 ש”ח פלוס 2,000 ש”ח הוצאות.

לירון מסלטי רצתה לגזור קופון של 20% בלי לעבוד

הנאמנה לירון מסלטי רצתה לחמוס לסוזי את כבשת הרש.  היא דרשה שהיא (לירון מסלטי) תקבל את הכסף. מה נפסק? חדל”פ 20899-06-21: סוזי אוחיון נ’ ממונה על חדלות פרעון.

מדובר בעצם בשתי זכיות של סוזי גם בשלום וגם בערעור במחוזי בסך כ- 10,000 ש”ח, והנתבע ולדימיר פנה לשופטת נסרין בחדל”פ וביקש הוראות למי לשלם.

לירון מסלטי טענה שעל סוזי לתת לה את שארית החוב (אחרי ניכוי תשלום לעו”ד) בסך 8,860  ש”ח, ומזה היא לוקחת לעצמה 20% (1,770 ש”ח).

השופטת נסרין קבעה שפיצוי לשון הרע לא מתחלק בין הנושים בפשט”ר/חדל”פ

השופטת נסרין קבעה שסוזי תקבל את כל הכסף, לא בגלל שההליך כבר נגמר (היא הרי קיבלה הפטר) אלא בגלל שזה לא רכוש אלא עוגמת נפש ורק אם זה רכוש הכסף הולך לקופה (כלומר ללירון).

“שוכנעתי כי עניינה של היחידה נופל בגדרו של ע”א 5613/17 בני קוגן נ. עו”ד קרן אוגינץ ואח’ – (להלן: “הלכת קוגן“), וזאת בניגוד לעמדת הממונה (עו”ד חיים כהן).  ראשית, עיון בהלכת קוגן מלמד כי השאלה שנידונה במסגרתו הינה: האם פיצויים להם זכאי ניזוק פושט רגל בגין נזקי גוף שנגרמו לו, מוקנים לקופת הנשייה כך שניתן לעשות בהם שימוש לטובת נושיו, או שמא דינם של פיצויים אלה כדין “זכות אישית” של פושט הרגל והם נותרים מחוץ לקופת הכינוס.  לא נאמר בפסק הדין, כי הכוונה הינה לנזקי גוף, כתוצאה מפגיעת גוף, כטענת הממונה, ולטעמי אין לקבל פרשנות מצומצמת שכזו, ועל כן לטעמי יש לפרש את פסק הדין כמתייחס לנזקי גוף כהגדרתם בחוק, אשר כוללים גם נזקי גוף אחרים שלא רק בשל פגיעת גוף פיזית…..

…. נזק גוף כולל בתוכו גם נזק שנגרם מפגיעה בשמו הטוב של האדם. ואין להשוות בין פגיעה בשמו הטוב של האדם, שדומה במהותה הינה לפגיעת גוף ונפש, לבין פגיעה בנכס של היחיד.  מקבלת אני את טענותיה של היחידה, כי הפיצוי שנפסק הינו פיצוי בגין נזק אישי שנגרם לה, שאינו נזק רכושי, בשל הסבל הנפשי שנגרם לה כתוצאה ממעשיו של הנתבע, כפי שנטענו על ידה במסגרת כתב התביעה שהוגש על ידה, ואף אם הנתבע לא הודה בהם במסגרת הסדר הפשרה שנחתם בין הצדדים”.

לסיכום, סוזי זכתה והיא זו שתקבל את הכסף, אבל בהליך הזה היא לא קיבלה הוצאות.

התיק בו זכתה סוזי נגד השכן הוא ת”א 68545-11-20 : ולדימיר ומרינה קרייזלבורד ואח’ נ’ אלעד סינדני וסוזי אוחיון (השלום נתניה).

זו לא פשיטת רגל ראשונה של סוזי.  היא מתורגלת.  יש גם את פש”ר 66-05-13 סוזי אוחיון נ’ כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון ואת פש”ר 13860-09-16 סוזי אוחיון נ’ כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון ואח’  (בתיק זה נקבע לה תשלום חודשי של 200 ש”ח בחודש).

התיק שדרדר את סוזי אוחיון לפשט”ר הוא ת”א 6488-04-19: שמואל וענבל מרחבי ואח’ נ’ יצחק וסוזי אוחיון  (מחוזי ימ).  בתיק זה השופטת ענת זינגר ביטלה עסקת מכר והטילה על סוזי אוחיון ויצחק אוחיון לשלם 935,000 ש”ח.

כאמור השופטת נסרין פטרה את סוזי לחלוטין מלשלם אפילו אגורה אחת על הסכום הזה.

לירון מסלטי נאמנה ניסתה לסחוט כספים מפושטת רגל

לירון מסלטי נאמנה ניסתה לסחוט כספים מפושטת רגל

 

חדל"פ-20899-06-21-אוחיון-נ-ממונה-על-חדלות-פירעון-–-מחוז-חיפה-והצפון-ואח_2

לורי שם טוב

בלוגרית בנושאי רווחה, קהילה ומשפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.