הפסד צורב לעו”ד גיא אופיר בתביעה נגד פייסבוק על סגירת קבוצות ופרופילים ללא התרעה. השופטת נועה גרוסמן חייבה את לקוחתו דיאנה זוהר 162,500 ש”ח פיצוי ושכ”ט ת"א 63470-05-19

הפסד צורב לעו”ד גיא אופיר בתביעה נגד פייסבוק על סגירת קבוצות ופרופילים ללא התרעה. השופטת נועה גרוסמן חייבה את לקוחתו דיאנה זוהר 162,500 ש”ח פיצוי ושכ”ט ת"א 63470-05-19
גיא אופיר תבע את פייסבוק על מחיקת דף קבוצה ומרשתו חוייבה לשלם 165 אלף שח
Spread the love

עוד הפסד צורב לעו”ד גיא אופיר מגבעתיים, זה שמציג עצמו כמומחה לדיני פייסבוק וגוגל. הלה מיתג עצמו כבעל מומחיות להסרת פוסטים באינטרנט וכל מה שקשור ביחסים שבין האזרח לרשתות החברתיות גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו’.

גיא אופיר מבטיח ללקוחותיו הרים וגבעות, גובה הון תועפות, ובסוף כמעט תמיד מההר נולד עכבר. הנה עוד מקרה מקרה שהשופטת נועה גרוסמן עשתה ממנו קרקס וחייבה את הלקוחה שייצג בתשלום עצום.

דיאנה זוהר ניהלה קבוצה בפייסבוק שבה המליצה לאנשים איך להזמין מעלי אקספרס “רפליקות” מותגי נעליים מזוייפים כמו אדידס, שאותם חנויות הזיופים המקוונות בעלי אקספרס מסתירות באמצעות פרסומים גנרים של נעליים, אבל רק מי שיש לו קישור סודי יודע שהמוצר הוא חיקוי של מותג מבוקש.  אדידס התלוננה על דיאנה וסגרו לה את הקבוצה. דיאנה רוצה את הקבוצה שלה בחזרה. בקצרה:  “דיאנה יצרה וניהלה קבוצת פייסבוק בשם “דיאנה זוהר buy by all ביחד שווים יותר”.  זוהי הקבוצה. כמו כן יצרה פרופיל אינסטגרם בשם “דיאנה זוהר – ביחד שווים יותר”. לטענת פייסבוק, דיאנה השתמשה בחשבונות ואף בפרופילים כדי לקדם מערך זיופים בלתי חוקי”.

ההפסדים שגיא אופיר גרם לדיאנה

לא ידוע כמה כסף הוציא גיא אופיר מדיאנה, אבל התוצאה עבורה עגומה מאוד. דיאנה זוהר תשלם לפייסבוק 75,000 ש”ח ולאדידס 45,000 ש”ח בגלל שהפסידה בתביעה שלה לחייב את פייסבוק להחזיר את הדף פייסבוק שלה, וגם בתביעה שכנגד שהנתבעים הגישו נגדה היא גם הפסידה והיא תשלם לאדידס לאדידס סך כולל של 15,000 ₪ בגין שלוש הפרות של סימן המסחר של אדידס שהוכחו במסגרת ההליך, ועוד 15,000 ש”ח הוצאות עורך דין, וגם את האגרה שאדידס שילמה.

סך הכל בגלל היעוץ המשפטי של גיא אופיר להגיש תביעה עלה לדיאנה זוהר 150,000 ש”ח, לא כולל את האגרה של אדידס שעליה לשלם לאדידס והאגרה שהיא עצמה שילמה.

בנוסף דיאנה חטפה צו מניעה קבוע:  “אני מורה לדיאנה או למי מטעמה לחדול לאלתר מלפרסם או לשווק או להמליץ או לבצע כל פעולה אחרת שמפרה את זכויות הקניין הרוחני של אדידס באמצעות אתר האינטרנט שלה, אך איני רואה להורות על סגירת האתר כולו”.  מכיוון שדיאנה תבעה את פייסבוק על 500,000 ש”ח, הרי שהיא גם שילמה למדינה אגרה בסך 12,500 ש”ח. גם זה סכום לא קטן.

 7 העילות שגיא אופיר טען בשם דיאנה

הטענות נגד סגירת דף הפייסבוק והפרופילים:  (1) פגיעה בקנין רוחני וזכויות יוצרים (הטקסטים שהעלתה מהווים יצירות), (2) הפרה של חוק השומרים, (3) הפרה של חוק נגד חוזה אחיד וקיפוח צרכנים, (4) חוסר תום לב לפי חוק החוזים הכללי, (5) הפרה של חוק עוולות מסחריות, (6) הפרה של משפט ציבורי, (7) הפרה של החוק נגד מונופלים וקרטלים חוק הההגבלים העסקיים. 

ראו ציטוט מהשופטת נועה גרוסמן המסכם את העילות:

“דיאנה טוענת, כי החשבונות מהווים קניינה הרוחני וסגירתם ע”י פייסבוק, קל וחומר באופן בו נסגרו, מהווה הפרת חוק זכות יוצרים התשס”ח- 2007.

היא מבקשת לראות בפייסבוק גם “שומר בשכר” המגן על קניינה הרוחני ולפיכך גורסת כי פייסבוק עיוולה כלפיה גם מכוח הוראות חוק השומרים תשכ”ז- 1967.

היא מוסיפה גם כי ההסכם המקורי בינה לבין פייסבוק הוא חוזה אחיד המכיל תנאים מקפחים ועל כן יש לראותה כמי שזכאית להגנה לפי חוק החוזים האחידים התשמ”ג-  1982.

בנוסף סבורה היא כי התנהלותה של פייסבוק מחוסרת תום לב ומנוגדת להוראות סעיף 39 לחוק החוזים [חלק כללי] תשל”ג- 1973.

יתר על כן, דיאנה סבורה כי מניעת הגישה לחשבונות ולפרופילים של מנהלי הקבוצה, עולה כדי הפרה של חוק עוולות מסחריות התשנ”ט- 1999.

דיאנה גורסת, כי גם מטעמים של משפט ציבורי ולא רק פרטי יש לבחון את התנהלותן של הנתבעות 1 ו- 3 בעין קפדנית יותר. המרחב הווירטואלי נשלט הלכה למעשה ע”י הנתבעת 1 . משכך, היא מחויבת בחובות בדרגה גבוהה יותר כלפי משתמשיה. יש למנוע ממנה לנהוג כרגולטור שמילתו דין.  היא מספקת שירות חיוני ויש לראותה כגוף דו מהותי – תאגיד עליו יש להחיל את כללי המשפט הכללי והציבורי יחדיו.

לא זו אף זו, לפי התביעה פייסבוק מהווה מונופול לפי חוק ההגבלים העסקיים – חוק התחרות הכלכלית תשמ”ח- 1988 . נטען כי “בעין זו יש לבחון את כל פעילותיה” [של פייסבוק].

השופטת נועה גרוסמן כיסחה לגיא אופיר כל אחת ואחת מ- 7 העילות שהציעה לתקוף את פייסבוק ומדיניות סגירת החשבונות והפרופילים בשיקול דעת בלעדי של פייסבוק.

פייסבוק למעשה אמרה:  “מי שלא בא לנו טוב, נגרש אותו” והשופטת נועה גרוסמן קיבלה את זה.

הסיכוי לערעור?  קלוש.  השופטת נועה גרוסמן דאגה להכפיש את דיאנה זוהר כאילו היא עבריינית צמרת (בעוד דיאנה הציגה עצמה כמי שרק רצתה להפיץ טיפים לחסוף כסף). כך כל שופט בערעור שיקרא איך נועה גרוסמן כתבה על דיאנה יירתע מאוד מלתת לה סעד בערעור.

נקווה שדיאנה זוהר לפחות נתנה לגיא אופיר איזה רפליקה של נעל במתנה.

דיאנה אמנם הפסידה אבל זה לא סוף העולם

כנראה שהסכומים שספגה דיאנה זוהר קטנים עליה. היא כבר פתחה קבוצה חדשה בפייסבוק למכירת רפליקות, “דיאנה זוהר ביחד אתכם” עם 56,000 חברים ויש לה אתר מלא ועמוס חוויית שופינג של רפליקות http://דיאנה זוהר – ביחד שווים יותר  .

באתר היא מציעה אדידס סטן סמית ב 160 ש”ח!, נעלי אדידס ייזי קני ווסט ב 157 ש”ח,  נעלי אדידס אולטרה בוסט ב 173 ש”ח.  נעלי אדידס ZX4000 ב 149 ש”ח.

נועה גרוסמן מחפשים אצלה ניצוץ של אנושיות ולא מוצאים
נועה גרוסמן מחפשים אצלה ניצוץ של אנושיות ולא מוצאים
63470-05-19דיאנה-זוהר-הפסד-צורב-בשל-תביעה-הזויה-של-גיא-אופיר

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.