השוטר מסרשה וואסה (26) הורשע ברצח אשתו וונגוץ (36) בירי מאקדח כי הלכה לניחום אבלים תפ"ח 885-11-18

Spread the love

מסרשה וואסה (26) שירת 6 שנים כשוטר סיור במשטרת ישראל (במשך 3 שנים במסגרת שירות צבאי ומשנת 2016 בשירות קבע) ונשא אקדח מסוג 'יריחו', אותו לקח לביתו בעת שלא היה במשמרת. מסרשה למד להשתמש בנשק לראשונה בטירונות בשנת 201, ולאורך כל התקופה ביצע מטווחים. בשנת 2018 התחתן עם וונגוץ, עובדת המוסד לביטוח לאומי, בעלת תואר שני, מבוגרת ממנו ב-10 שנים, שהייתה גרושה ולה שני ילדים מנישואיה הקודמים, ילידי 2011 ו-2015. למסרשה וונגוץ ונולדה בת משותפת ילידת אוגוסט 2018.

ביום 14.10.18 בשעה 15:30 שב מסרשה הביתה, ובערך בשעה 21:00 בעת שהילדים שהו במיטותיהם התפתח ויכוח מילולי בינו לבין וונגוץ. במהלך הויכוח מסרשה לקח מכסה מחבת שהיה במקום והכה באמצעות את וונגוץ בגבה ובעט ברגלה של וונגוץ. כתוצאה מכך, וונגוץ נפלה לרצפה ודיממה מרגלה. וונגוץ קמה לכיסא בפינת האוכלל בדירה וניגבה את הדם מרגליה. בעת שישבה בפינת האוכל בדירה, מסרשה הלך לחדר השינה, הוציא מהארון את הנשק, צעד לעבר וונגוץ כשהוא מכוון את האקדח לפניה, וירה בה ירייה אחת. כתוצאה מהירי נגרם מותה של וונגוץ, בכך שקליע חדר לעינה הימנית של וונגוץ, עבר דרך ראשה ויצא מהעורף.

חוקרת שביצעה מזכר על האזנה לשיחות המוקלטות במכשיר הטלפון הנייד של מסרשה העלה, כי היה קנאי לאשתו, וכעס עליה כאשר הלכה לבקר את אביה והלכה לניחום קרובים מבלי לעדכן אותו כדבריו: "אבל מי אישר לך ללכת… מי אישר?… גם אם זה אבא שלך לא היית אמורה ללכת לשם". 

עוד תיארה החוקרת, כי הייתה מחלוקת על כך שוונגוץ הלכה לניחום אבלים בניגוד למנהג לגבי מי שנמצאת לאחר לידה, והשאירה אצל אחיה את התינוקת שישמור עליה.

מסרשה העיד להגנתו, כי קיים מנהג שאישה שיולדת בת, במשך 80 ימים לא צריכה להימצא בקהל, והוא כעס על אשתו שהלכה לניחום אבלים, כשהיא אמרה לו שהיא שמה את התינוקת אצל אחיה, בשעה 15:00 בערך סיים את המשמרת במשטרה ונסע הביתה, שוחחה עם אשתו בטלפון, שאל אותה למה הלכה לניחום אבלים, ואמר לה שגם אם אבא שלה היה נפטר, לא הייתה צריכה ללכת. וונגוץ כעסה וניתקה את הטלפון. בסביבות השעה 16:00 הגיע מסרשה הביתה הוריד את המדים, ונסע לחוף הים להירגע כשהוא משאיר את הנשק בארון בבית.

הוא חזר בסביבות השעה 17:00, כשוונגוץ הכינה אינג'ירה, ואמרה לו שיביא לאביו, הוא לקח, נסע לאביו, הביא לו את האינג'ירה וחזר הבייתה בפעם האחרונה בסביבות השעה 20:00 – 20:30.

בית המשפט קבע, כי התקיים היסוד הנפשי לכוונה תחילה בעבירת הרצח, לאור העובדה כי מסרשה החליט להמית את וונגוץ כשכיוון אקדח לעברה ממרחק קצר, לחץ על ההדק בחוזקה ופגע בראשה, ביצע הכנה לרצח, כשהלך לחדר השינה והוציא משם את האקדח שהיה בתוך נרתיק, חזר לחדר המגורים, דרך את האקדח וכיוון אותו לעבר וונגוץ שישבה על כיסא וירה בה, והעדר קינטור של וונגוץ כלפיו. מסרשה הורשע בעבירת רצח לפי סעיף 300(א)(2).

השוטר הרוצח מסרשה וואסה חזר בתשובה בכלא
השוטר הרוצח מסרשה וואסה חזר בתשובה בכלא
השוטר הרוצח מסרשה וואסה ירה באשתו אנגווץ בפניה
השוטר הרוצח מסרשה וואסה ירה באשתו אנגווץ בפניה

הכרעת-דין-885-11-18.pdf

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.