מעצר עד תום הליכים למדריך (23) פנימיית ילדים ונוער בסיכון בירושלים על עבירות מין וביצוע מעשי סדום בקטינים שהוצאו מביתם בש"פ 2444/20

Spread the love

משרד הרווחה לא מפרסם את שמו של עבריין המין, יליד 1997, שתקף מינית קטינים חסרי ישע שהוצאו מביתם, והופקדו במשמורת הרווחה כשהם מוגדרים כילדים בסיכון. זו ההוכחה כי מוסדות הרווחה מהווים חממה לפדופילים, והמדריך שהתקבל אליה לא עבר הערכת מסוכנות מינית. דבר מעצרו של המדריך-הפדופיל, לא פורסם בתקשורת, ואנו למדים על מעצרו של המדריך, מקריאת החלטת בית המשפט העליון.

אונס גבר. תמונה: רני לוי
פגיעה מינית. תמונה: רני לוי

בהחלטה שניתנה היום על ידי השופט אלרון מפורט, כי המדריך עבד בפנימיה לילדים ונוער בסיכון ובמשפחתון חוץ השייך לפנימייה, והוא ביצע עבירות מין בילד קטין יליד שנת 2007 שהתגורר בפנימיה.

ביום 24.2.2020 המדינה הגישה כתב אישום מתוקן נגד המדריך הפדופיל, בו נוספו עבירות מין ב-3 קטינים נוספים, השוהים בפנימייה.

בעניין הקטין הראשון מפורט, כי המדריך העיר את א' משנתו פעמיים מידי לילה, ללוותו לשירותים. ביום 7.12.19 במהלך הליווי הלילי, הצמיד המדריך את גופו לישבנו של א' במשך כ-2 דקות לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני.

ביום 23.12.19 לאחר שא' סיים לעשות את צרכיו ויצא מהשירותים, אמר לו המדריך: "חכה, אני אגע בך", נכנס עם הקטין לחדר השירותים וסגר את הדלת. המדריך נגע באיבר מינו של א', שפשף אותו לשם גירויו המיני, ניסה כמה פעמים ללא הצלחה להחדיר את איבר מינו לישבנו של א' ומצץ את איבר מינו. לבסוף איים המדריך על א' פעמיים כי יפגע בו אם יספר את שאירע.

למדריך יוחסו עבירות מעשה סדום על ידי אחראי, ניסיון למעשה סדום על ידי אחראי, מעשה מגונה על ידי אחראי ואיומים. המדינה דרשה מעצר עד תום הליכים, בשל מסוכנותו לציבור של המדריך, וחשש להשפעה על א' ולפגיעה במצבו הנפשי שאינו מאפשר להימנע ממעצר.

תסקיר שירות המבחן מיום 12.2.20 קבע כי קיים סיכון גבוה לכך שהמדריך יבצע עבירות דומות, וציין את הקשיים שא' חווה בעקבות המעשים, אולם המליץ על שחרורו בפיקוח אלקטרוני, אלא שכתב האישום תוקן ונמצאו 3 קורבנות קטינים נוספים מהפנימייה, בהם פגע מינית המדריך. בעקבות זאת התבקש תסקיר משלים.

השופט אלרון מפרט:

"לאחר מעצרו שוחח בטלפון עם מדריך אחר בפנימייה, בין היתר על מצבם של החניכים הנפגעים. כן נסקרו שיחות נוספות שהתקיימו עם העורר ובני משפחתו.

שרות המבחן התרשם כי לנוכח דפוסי ההתנהגות הפוגעניים והנמשכים, הקושי של העורר לבטא מודעות ברורה למעשיו ולהשפעתם, הקשר העקיף שלו עם החניכים לאחר מעצרו, וחששותיהם מפניו, גובר הסיכון להתנהגות פוגענית מצידו בעתיד, וקיים חשש לשיבוש הליכי משפט ולפגיעה נפשית נוספת בחניכים אם ישוחרר."

לאור זאת שירות המבחן נמנע מלבוא בהמלצה על שינוי בתנאי מעצרו של המדריך והמליץ על מעצרו עד תום הליכים, לאור שיחה שניהל המדריך עם מדריך אחר בפנימייה והערכת מסוכנות עדכנית שבוצעה לגביו.

המדריך טען, כי יש להתחשב בגילו הצעיר, בהיותו נעדר עבר פלילי, והחשש הנשקף לבריאותו על רקע מצב החירום ובנכונותו להשתלב בטיפול בתחום המיני.

אלרון קבע:

"העורר ניצל את מרותו במוסד לקטינים בסיכון, ואת הימצאותו בקרבתם, וביצע בכמה מהם שורה של מעשי סדום ומעשים מגונים, תוך שאף איים על חלקם כי יפגע בהם אם יספרו על מעלליו.

המעשים המיוחסים לעורר בנסיבות העניין, בין היתר בשים לב לטיב יחסיו עם הקטינים, הישנות המעשים מספר פעמים כלפי כמה קטינים, והעובדה כי מלכתחילה עסקינן במוסד לקטינים בסיכון שגורלם לא שפר עליהם, מלמדים על מסוכנות גבוהה, שלא בנקל ניתן להפיגה באמצעות חלופת מעצר או פיקוח אלקטרוני".

כעולה מהתסקירים המשלימים, המתלוננים חוששים מהעורר ומהאפשרות שישוחרר ממעצר, סובלים ממצוקה רגשית ומתקשים לישון בלילות. שלומם וביטחונם ראוי שיילקח אף הוא בחשבון, בין יתר השיקולים, בפרט לנוכח גילם הצעיר".

השופט אלרון דחה את הערר של המדריך.

מדריך-בפנימיה-ביצע-עבירות-מין-בקטין-יליד-שנת-2007

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.