ילד מאומץ נרצח בפנימיית "כנף של אהבה" משרד הרווחה

Spread the love

גם אימוץ וגם פנימיה לילדים בסיכון של משרד הרווחה – הילד שנרצח השבוע בפנימיה של משרד הרווחה היה ילד מאומץ שנלקח בגיל שנתיים מהוריו למאמצים. המאמצים שלחו אותו לאחר תקופה מסוימת לפנימיה של משרד הרווחה שם נרצח.

מתוך חדשות וואלה , 8 בפברואר 2018 , יניר יגנה
"ואז שאלתי את השוטר: מי מת, בני היחיד? הילד השני שאני מאבדת?"
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=MIhsWY9J-34&w=560&h=315]

אחרי שעופרה וסימון איבדו את בנם בגיל שנה ושלושה חודשים בגלל מחלה, הם אימצו את אדיר בגיל שנתיים – הילד שהיה כל עולמם. כשהשוטרים דפקו על דלתם, הם חשבו שיגידו להם באיזו תחנה נמצא הבן שלא ענה משעות הצהריים – אך הייתה זו בשורת האיוב על הירצחו בפנימייה

כשהשוטרים דפקו אתמול בשעת לילה מאוחרת על דלת ביתם של סימון ועופרה ישראל באופקים, הם ציפו להתעדכן באיזו תחנה בדיוק מוחזק בנם, שלא ענה להם משעות אחר הצהריים. אלא שהפעם, הייתה זו בשורת איוב שנחתה על ביתם: אדיר נרצח. בן יחיד הוא היה, ואומץ בגיל שנתיים על ידי הוריו, זמן קצר לאחר שאיבדו את בנם הראשון בעקבות מחלה קשה בגיל שנה ושלושה חודשים. אדיר הוא למעשה אובדן שני עבור עופרה וסימון, שמנסים להתמודד עם האבל הכבד שנפל עליהם.

"רצו שמועות, לא יכולתי להתקשר כי לקחו לו את הטלפון. הייתי בטוחה שהוא זה שדקר מישהו אחר. הפנימייה לא ענו, העובדת הסוציאלית לא ענתה, המדריך לא ענה. הבנתי מכל השיחות שמשהו חמור קרה. התחילו לרעוד לי הרגליים, אף אחד לא יידע אותנו", סיפרה אתמול (רביעי) עופרה. "ב-23:00 הייתה נקישה בדלת. כשהשוטר נכנס לא חשבתי על הגרוע מכול, השאלה שלי, בראש, הייתה 'איפה הוא עצור'. ואז השוטר סיפרה שהייתה תקרית בין הילדים, ואני רק שמעתי את המילים האחרונות במשפט: 'הוא מת'. אמרתי לו: 'מי מת? לא הבנתי'. אמרתי לו: 'אל תגיד לי את זה. זה הילד המאומץ שלי. הילד היחיד שלי. הבן השני שאני מאבדת. חיכיתי לו בכיליון עיניים'".

ההורים מספרים על נער חכם שסבל מהפרעות קשב וריכוז. "הוא אינטליגנט ברמה מדהימה. ביסודי המורה ביקשה שיוריד את היד כי היה עונה על כל השאלות. היה לו זיכרון צילומי, הוא למד לבגרות במתמטיקה פעם אחת והצליח", סיפרה אמרה. אביו מתאר נער שהתכונן ללכת למכינה קדם צבאית ותכנן את חייו העתידיים, "גלש וניגן בגיטרה, אהב כדורגל ולרכב על אופניים". "אדיר קיבל הכול", אמרה אמו בצער. "כל כך חיכינו לילד הזה".

אתמול הוארך מעצרו של הנער בן ה-17 שדקר למוות את אדיר. בית המשפט באשקלון הורה להאריך את מעצרו בשישה ימים "לטובת המשך פעולות החקירה הנדרשות". "גם הילד שדקר מסכן", אומרת עופרה. "הוא פשוט ברח מהזירה. מהיום הראשון אמרתי שאין שם משמעת".

בסביבת הנערים ובמושב רווחה, שבו נמצאת פנימיית "כנף של אהבה" לנוער בקצה הרצף שזקוק למסגרת מתאימה, מתארים "רצח על כלום". ככל הנראה מדובר היה בוויכוח על סיגריות שהתלהט מהר לאלימות קשה. "הם הכינו ארוחת ערב והיה ויכוח בין אדיר לרוצח. ויכוח שטותי", אמר חבר המשפחה. "ואז היה ריב, הנער לקח סכין, רדף אחריו ודקר אותו בגרון".

דודתו של אדיר הביעה זעם על התנהלותה של הפנימייה והמחדל, לדבריה, שעומד מאחורי הרצח. "אין שם מצלמות, אין שמירה, איך זה יכול להיות עם נערים כאלה? זה לא באשמתם, הם בעייתיים. אמרו לי 'אין מצלמות, רוצים לתת להם הרגשה של חופש'. לילדים מהסוג הזה? זה מחדל. אני לא יודעת מי הבן אדם שתכנן מקום כזה שיהיה פתוח. אלה נערים בסיכון, הם מסוכנים לעצמם ולאחרים. היו שם ארבעה או חמישה תלמידים ושלושה מדריכים. הם אומרים שזה קרה בשניות".

הבוקר כינסו הגורמים החינוכיים בפנימייה את התלמידים לשיחות על הרצח. חלק מהורי הנערים הגיעו אמש לפנימייה ונפגשו עם ילדיהם ועם הצוות, וקציני המבחן של כל אחד מהנערים יעבדו עמם לאורך התקופה הקרובה באופן אינטנסיבי בניסיון לעבד את הטראומה. הפנימייה נותנת מענה חינוכי-טיפולי ל-20-15 בני נוער בקצה הרצף בגילאי 18-14, הכולל בתי ספר, חוגים וטיפולים משלימים. משך השהות בפנימייה כשנתיים עד שלוש שנים, ובמהלכן עוברים הנערים תהליך טיפולי סביב הסוגיות שהביאו אותם למצבי סיכון ולביצוע עבירות, במטרה להשיבם לקהילה לאחר שהשלימו תהליך שיקום מלא.

תושבי המושב החליטו להתערב בעצמם בנעשה בפנימייה שבשטחו, ופנו במכתב לראש מועצת שפיר, אשר אברג'ל, ודרשו שהיא תהיה תחת פיקוח צמוד כדי שילדיהם לא ייפגעו. "אנחנו מבקשים שהמקום יהיה תחת פיקוח ושמירה 24/7 על מנת שאירוע חריג שכזה, ראשית לא יחזור, ושנית, חלילה, לא יצא מכותלי הפנימייה. ילדנו מבלים את שעות הצהרים בגן השעשועים שבסמיכות לפנימייה, הנערים משתמשים במבנים הציבוריים, ישנם נערים שמסתובבים ללא השגחה כלל וללא פיקוח של מדריך, והדבר מאוד מאוד מדאיג לאחר האירוע אמש", נכתב.

ממנכ"ל משרד העבודה והרווחה, ד"ר אביגדור קפלן, נמסר: "הוקמה ועדה לחקירת המקרה. הבוקר גורמי הטיפול במסגרת ובמשרד ממשיכים בליווי צמוד של הנערים ומגבשים תכנית טיפול מקיפה לשבועות הקרובים, בכדי לצמצם את השפעת הטראומה של הנערים".

כ0
זירת הרצח בפנימיית כנף של אהבה – צילום דוברות המשטרה

כ1

כ2
הפנימייה "כנף של אהבה שבה אירע הרצח (צילום: רועי עידן)

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.