האם העובדת הסוציאלית יכולה לחקור את בני ללא רשותי?

Spread the love

gucs, xumhtkh, - jehr, hkshoהאם העובדת הסוציאלית יכולה לחקור את בני ללא רשותי?

התשובה היא כן. העובדת הסוציאלית בדרך כלל תנסה לחקור את הילד שלך ללא ידיעתך. העובדות הסוציאליות ירצו לחקור את הילד לפני ידיעת ההורה כדי למנוע ממנו הזדמנות להנחות אותו לפני החקירה, לספר לו מה לומר (במקרה הטוב) או להזהיר אותו.
העובדת הסוציאלית תנסה לחקור את הילד בבית הספר, מעונות יום, גני ילדים וכדו', העובדים במוסדות אלו מחויבים לשתף פעולה עם העובדות הסוציאליות.

מה אם אני מואשם לשווא?

אם ההורה מואשם לשווא בהתעללות או הזנחה הוא ודאי נסער מהעובדה שעובדת סוציאלית תחקור את בנו ללא ידיעתו אך העובדת הסוציאלית תנסה לאתר התעללות חבויה כזאת שאף אחד לא יכול לראות או להוכיח, מלבד שיחה עם הילד. ברוב המקרים ההורה יוצא זכאי מהתעללות או הזנחה בהליך הפלילי אך בכל זאת הילדים מטופלים ע"י הרווחה כגון הוצאתם מחזקת ההורים משום שהעובדת הסוציאלית סבורה כך.

מה אם אני לא מסכים שהילד שלי יחקר ע"י עובדת סוציאלית?

אם אתה מסרב שהבן שלך יחקר אתה יכול לומר זאת לבית הספר או גן הילדים ואז העובדת הסוציאלית יכולה להשתמש בכך כעילה להוצאת צו בית משפט לחקור את הילד במרכז חירום או מקום אחר. אי שיתוף פעולה עם העובדת הסוציאלית החוקרת את המקרה שלך עלול לעורר חשדה מדוע אתה מסרב לשתף פעולה, או כאי הסכמה ל"טיפול" שהעובדת הסוציאלית סבורה שילדך זקוק לו, וזה עלול לשמש את העובדת הסוציאלית כעילה לבקשת צו בית משפט.

האם העובדת הסוציאלית יכולה לחקור את הבן שלי בבית שלי?

אם עובדת סוציאלית רוצה לחקור את הילד בבית שלך, היא חייבת לבקש את רשותך. היא לא יכולה לדבר עם הילד שלך בבית שלך עם אתה נוכח ללא הסכמתך. אם אתה אומר לא, היא לא תנהל את החקירה בבית שלך.

מה אם הילד שלי לבד בבית?

אם הילד שלך לבד בבית, העובדת הסוציאלית לא יכולה לדבר איתו אבל זה משתנה לפי הנסיבות. ילד לא יכול לתת לעובדת סוציאלית רשות להיכנס לבית, אבל אם הילד לבד בבית וזה סכנה לעצמו או לאחרים, המשטרה תהיה קשר וכל הצדדים יכולים להיכנס לבית שלך.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.