עללא מסארווה – רשלנותו במילוי צו חיפוש בפרשת הבלוגרים חשפה כשלים בבית המשפט

Spread the love
שופט עלאא מסארווה - בית משפט השלום תל אביב
עלאא מסארווה – צווי חיפוש לקויים

מתוך סטטוס פייסבוק Moshe Halevi 01.09.2017

תלונה 341/17 – פלוני נגד השופט עלאא מסארווה

פרשת השופטים הנוקמים:
תלונה נגד השופט עלאא מסארווה מצאה ליקויים חמורים בהתנהלות בית המשפט השלום בתל אביב.

חשוד שנעצר בפרשת השופטים הנוקמים (נקראה בעבר "פרשת טרור רשתי" ועצורים בה לורי שם טוב, מוטי לייבל וצבי זר) התלונן נגד השופט עלאא מסרארווה, שלפני הגשת כתב האישום, הוציא צווי חיפוש וניהל את דיוני המעצרים בפרשה.

בעקבות התלונה התברר ששוטרים היו מקבלים צווי חיפוש ללא פתיחת תיק במזכירות בית המשפט, תוך ביצוע הפרות חוק והתנהלות הזויה.

השופט מסראווה, שזו התלונה השניה נגדו בפרשה, החליט לפתוח על המערכת והסביר את התקלות והכשלים בהפקת צווי חיפוש שמבקשת המשטרה.

בעקבות ההלשנה של השופט מסארווה על כל ההליך המשפטי הלקוי והבלתי חוקי של המשטרה והמזכירות, שונו נהלי המזכירות בבית המשפט השלום בתל אביב וכעת כל שוטר שיבקש צו, יתבקש להגיע למזכירות לפתוח תיק ולקבל מספר תיק שיופיע על הבקשה ועל צו החיפוש.

עוד התברר כי הליקוי קיים בבית המשפט השלום בתל אביב ולא בבתי שלום אחרים שפועלים בצורה הרבה יותר הוגנת ותקנית. התברר שבית המשפט השלום בתל אביב, בחלק הפלילי שלו, הפך לסניף של משטרת ישראל שבפועל, שופטים תורניים הם חותמות גומי להליכים לא תקינים שלא מתועדים בספרי המזכירות ובמחשבי בית המשפט.

הנציב קבע כי מדובר בהפרות של חוקי יסוד, בהם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ופגיעה בזכויות קנייניות של חשודים, שבביתם נעשה חיפוש בלי שבצו החיפוש מתועדים מספר התיק, שמו המלא של החשוד ואף אין תיעוד של שוטר שהופיע בפני השופט, הוזהר כדין ונימק את הבקשה.

בעקבות הנוהל החדש בבית המשפט השלום בתל אביב, יעברו השופטים החדשים וגם הותיקים, הדרכות כיצד להימנע לשתף פעולה עם שוטרים מושחתים שבאים לבקש צווים בלי לעבור קודם במזכירות לשם רישום.

אגב, בצווי החיפוש שניתנו בפרשה נגד החשודים, לא מופיע מספר תיק על גבי צו החיפוש. ככל הנראה הצווים לא נרשמו במזכירות, לא במחברת ולא במחשב. ואם נרשמו, הם נרשמו רק לאחר שהחלה בדיקה של הנציב ריבלין.

ככל הנראה, השערה שלי, כל הפרשה נוהלה בצורה פרטית על ידי כנופיה שחברו בה שוטרים, פרקליטים ושופטים, כנגד מי שנחשדו בביקורת קשה על שופטים ועובדי ציבור אחרים.

תלונה 341/17
פלוני נגד השופט עלאא מסארווה

Document-page-001Document-page-002

Document-page-003

משה הלוי

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.