טסלה בונה את הסוללה הגדולה בעולם

Spread the love

יולי 13, 2017 –

חוות רוח - טסלה
חוות רוח לטעינת הסוללה – טסלה

עד סוף השנה, מדינת דרום אוסטרליה תהיה הבית של הסוללה הגדולה ביותר בעולם, אם אלון מוסק וטסלה יעמדו בהתחייבות שאפתנית זאת. הסוללה תהיה מחוברת לחוות רוח של 99 טורבינות (שעדיין נבנית) ומשמשת כמאגר אנרגיה על מנת להבטיח כי לאזור יש מספיק הספק חשמלי, גם בתקופות שבהן הביקוש לחשמל יעלה.

מדובר בההתקנה מסיבית של רשת סוללות יחידות טסלה שנקראות פאוורפאקס –  Powerpacks. יחד, הם ימציאו את מה שהחברה מכנה "פרוייקט האחסון הגדול ביותר של סוללות ליתיום-יון בעולם". טסלה לא אומרת כמה פאוורפאקס יידרשו לפרויקט, אבל הוא יארוז 100 מגה-וואט  הספק המסוגל לספק אנרגיה למעל 30,000 בתים, על פי החברה.
"הדרך הטובה ביותר לחשוב על הפרוייקט היא שדה גדול של טסלה פאוורפאקס", אומר מארק תולקה, מנהל הפיתוח הראשי של Advanced Microgrid Solutions. חברה זו מתקינה סוללות טסלה לבניינים לעסקים, אשר יכולים לאחסן אנרגיה כאשר מחירי החשמל נמוכים, ולפרוק אותה מאוחר יותר כדי לסייע לחסוך כסף ולהקל על המתח ברשת החשמל.

מערכות כמו זו באוסטרליה גם צריך לכלול ממירים להמיר זרם ישר (DC) המאוחסן בסוללות לזרם חילופין (AC), אשר משמש ברשת החשמל.

לכל פאוורפאקס טסלה יש 16 שכבות של סוללות בפנים, אלה תרמילים הסוללה, כפי שהחברה מכנה אותם, ומכילים תאים.

"זה מתחיל עם תא בודד", אומר תולקה, שהם קטנים מספיק כדי "להחזיק ביד שלך." הם אבן הבניין הבסיסית של הסוללה, ובמקרה זה,  מודל שנקרא 2170, ומיוצרים במתקן ענק של טסלה בנבאדה המכונה "גיגאפקטורי".

תאי 2170 אלו משמשים בנוסף לשימושים אחרים מלבד הפאוורפאקס כגון שימושים ביתיים.

 

powerpack
Powerpacks

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.