המאבק על התינוקת: הרווחה מסרבת לסייע לאבא שיצא לחופשת לידה כדי לקחת ממנו את התינוקת

Spread the love
משרד הרווחה הורס משפחה כדי לחטוף תינוק
משרד הרווחה הורס משפחה כדי לחטוף תינוק

25 בדצמ׳ 2016 – מה קורה כשרק הורה אחד כשיר לגדל את ילדו? מבחינת משרד הרווחה זו עילה מספקת להוציא אותו מהבית. בית המשפט קבע אחרת, אבל משרד הרווחה סבור אחרת, ולכן האבא יוצא למאבק.
מדובר בזוג הורים, שהרווחה טוענת כי לאם עיכוב התפתחותי, ולכן משרד הרווחה החליט שהיא לא מסוגלת לגדל את התינוקת, והאבא לקח חופשת לידה, במקום האם לטפל בתינוקת שנולדה.
בינתיים, לשכת רווחה פתח-תקווה, מסרבת לסייע לאבא, ועושה כל שביכולתה כדי להביא את ההורים לקריסה כלכלית, כולל מניעת כספי קצבת דמי לידה שמגיעים לאבא, מאחר והוא נמצא בחופשת לידה, במקום האמא, ומטפל בתינוקת שנולדה.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=jkw19ZssRGo]

האבא מספר ש- 3 וחצי חודשים לא קיבל קצבה מהמוסד לביטוח לאומי, דמי לידה, שהם שווי משכורתו החודשית, כדי שיוכל להתקיים מסכום זה.
לעומת זאת, העובדות הסוציאליות מגיעות 3 פעמים בשבוע לביקורי בית, כולל הגעת העובדות הסוציאליות בימי שבת בבוקר וגם בערב חג, וכל הזמן שואלים אותו את אותם שאלות: "כמה התינוקת אוכלת, כמה היא שוקלת", ובסוף כל שיחה הם שואלים את האבא האם הוא צריך עזרה, והוא משיב שכן, טיטולים ומטרנה, אולם הרווחה לא נותנת לו מאומה.

התינוקת כבר בת 3.5 חודשים והמשפחה נקלעה לחובות. המוסד לביטוח לאומי לא העביר את דמי הלידה, מהסיבה שאין טופס לחופשת לידה לאב.

האבא מספר שלמרות שהוא פונה שוב ושוב ללשכת רווחה פתח תקווה לסיוע, הוא מרגיש, שהרווחה רק מחכה שחופשת הלידה תסתיים, כדי שיוכלו לקחת את התינוקת מחזקתו.

עו"ד ורדה ברכה שטיינברג המייצגת את ההורים אומרת: מדובר פה בסוג של מלכודת, מהסיבה הפשוטה, כי אם הרווחה "יושבת על הגדר" וממתינה שחופשת הלידה תסתיים, האב לא יוכל לשוב לעבודה, על מנת לפרנס את הבית, תהיה פה קריסה כלכלית, כי אז, אולי באמת יהיה מוצדק לקחת את הילדה אם אין לאבא כסף לשכר דירה, ואין לו כסף למטרנות ואין לו יכולת לכלכל את הבית, אז אולי באמת יש פה מצב מסכן לקטינה. לזה מחכה הרווחה?!

מומי בירנבוים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.