אליעזר יבלון מבקש להדיח את היועצת המשפטית של משרד הרווחה מאחר שאינה מאפשרת לו מינויים פוליטים (ג'ובים)

Spread the love
היועמ"ש: לא מאפשר למנכ"ל משרד הרווחה להדיח את היועצת המשפטית  ,   טלי חרותי-סובר  , 04.12.2016 , TheMarker

להורדת הכתבה בפורמט pdf  הקלק כאן

מנכ"ל משרד הרווחה אליעזר יבלון, מבקש מהיועמ"ש להדיח את היועצת המשפטית של המשרד שלא מאפשרת לו מינויים שונים ■ היועמ"ש: "בדקתי, ולא נפל כל פגם גם בהתנהלותה"

אתר משרד הרווחה מעודכן בחלקו. בעוד שמות חברי ההנהלה, השר, המנכ"ל ויועציהם, מעודכנים לגמרי, הרי שהלשכה המשפטית כוללת עדיין את שמה של היועצת המשפטית הוותיקה בתיה ארטמן, שפרשה לפני למעלה משנה, וסגניתה הבכירה עו"ד רינת וייגלר. יש מי שרואה בחוסר העדכון הזה צפי למתרחש בימים אלה במשרד.

בתחילת 2016 הפכה וייגלר ליועצת המשפטית של משרד הרווחה והעבודה, לאחר שזכתה במכרז אליו ניגש גם אסף רוזנברג, האחראי על המשמעת בנציבות שירות המדינה. רוזנברג, שיחסיו המדווחים עם כפיפה שלו התפוצצו בקול גדול לאחרונה, לא זכה במכרז, למורת רוחו של המנכ"ל אליעזר יבלון, כך טוענים גורמים במשרד.

יבלון, כזכור מקורבו של השר כץ ומי שניהל את חנויות הרווחה בתעשייה האווירית לפני הגיעו למשרד הרווחה, גם לא היה מרוצה מהעובדה שדווקא רינת וייגלר, המכירה את המשרד היטב, ונחשבה למועמדת טבעית לתפקיד, זכתה בו. יבלון היה היחיד בוועד המכרז שהתנגד למועמדותה של וייגלר.

וייגלר החלה את עבודתה, אך מהר מאוד עלו יחסי השניים על שרטון. מסתבר שהיועצת המשפטית חסמה שוב ושוב פעולות שיבלון ביקש לעשות במשרד, שלא עמדו, לדעתה המקצועית, בכללי המנהל התקין. יבלון החליט להכריז מלחמה. כיוון שעבור כל תפקיד בשירות המדינה נדרשת תקופת ניסיון בת חצי שנה, שרק לאחריה מתקבלת החלטה אם בעל התפקיד ימשיך לכהן, פנה יבלון כבר ביוני 2016 ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שלא לאפשר לוייגלר להיות היועצת המשפטית הקבועה.

במילים אחרות, ביקש המנכ"ל להדיח את היועצת המשפטית מתפקידה, במטרה למנות יועץ משפטי אחר. באותה עת החל דיון בין הצדדים, כאשר החוק מאפשר השך תקופת הנסיון לשישה חודשים נוספים. זו נגמרת בסוף דצמבר.

היועמ"ש אכן בדק את טענות המנכ"ל לעומק ודחה מכל וכל את בקשתו של יבלון, "טענות מנכ"ל משרד הרווחה ביחס ליועצת המשפטית למשרדו נבחנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה", מוסרים ממשרד המשפטים, "בתום הבירור מצא היועץ כי לא נפל כל פגם בהתנהלותה המקצועית". המשמעות: בניגוד לטענות של המנכ"ל, הרי שהיועמ"ש עומד מאחורי היועצת המשפטית ולא נותן להדיחה מתפקידה.

"המנכ"ל לא שם לב שהוא כבר לא בתעשייה האווירית", אומר גורם המכיר את התנהלות המשרד, "וייגלר עושה עבודה טובה, ועומדת מולו באומץ בדיוק כמו שיועץ משפטי צריך לעשות".

על אף הודעתו החד משמעית של היועץ, עומדת בפני יבלון עוד אפשרות. על פי התקשיר עומדת לו הזכות לפנות לנציבות שירות המדינה ולבקש הדחה. במידה וזה יקרה תתכנס ועדה מיוחדת ובה שלושה חברים: נציג הנציבות, נציג היועמש, וכן מנכ"ל לשעבר של משרד ממשלתי. הוועדה תבדוק את הטענות ותקבל הכרעה. יצוין כי מצידו של היועמ"ש תהפוך וייגלר ליועצת הקבועה של משרד הרווחה כבר בסוף החודש הזה.

ממשרד הרווחה סירבו להגיב.

 

מומי בירנבוים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.