מעללי לשכת הרווחה אור יהודה וראש העיר דוד יוסף – חיטוט וניצול תיקים חסויים, הפקרת דרי רחוב ועבירות מין בנשים

Spread the love
דוד יוסף - ראש העיר אור יהודה עיין בתיקים חסויים ללא רשות
דוד יוסף – ראש העיר אור יהודה עיין בתיקים חסויים ללא רשות

יוני 2010 – מקור – "הרהורים על משפחה וילדים" –

לשכת הרווחה אור יהודה מפקירה דרי רחוב
לשכת הרווחה אור יהודה מפקירה דרי רחוב

הורים שנפגשו עם ראש עירית אור יהודה דוד יוסף טוענים שכן. ההורים טוענים כי עובדי משרד ה"רווחה" באור יהודה הפרו חסיון של הנפגעים שלהם וחשפו פרטים אישיים חסויים על המשפחות והילדים בפני ראש עירית אור יהודה, מר דוד יוסף. לדבריהם, בעת המפגש עם ראש העיר שדן במערכת החינוך הכושלת בעיר הוא אמר להם כי עיין בתיקים חסויים של נפגעי רווחה והגיע למסקנה שהבעיה בחינוך בעיר מקורה בתפקוד הלקוי של ההורים ולא בתפקוד הלקוי שלו או של העיריה שלו.

נציין כי לעובדים סוציאלים ממשרד הרווחה העובדים ברשות המקומית, תמיד יהיה אינטרס להאשים את ההורים בחינוך לקוי ולא את העיריה משום שהם מקבלים שכר מן העיריה. ההורים לעומת זאת, הם החוליה החלשה במערכת ולכן הכי נוח להאשים אותם.

כן יימנעו העובדים הסוציאלים מלהאשים את מערכת החינוך המקומית משתי סיבות:

1. מערכת החינוך המקומית מתוקצבת גם על ידי העיריה ובקורת על מערכת החינוך כמוה כבקורת על העיריה ועל ראש העיר שלה, והרי הם לא ירצו לבקר את העיריה, מאחר והיא מזרימה לעובדים הסוציאלים כספים מכספי הארנונה של האזרחים התמימים. כמו שנאמר, "בעל המאה הוא בעל הדעה"…

2. רוב הדיווחים על ילדים לכאורה בסיכון מתקבלים מן הגנים ובתי הספר, כך שמערכת החינוך המקומית מספקת לפקידי הסעד פרנסה ובשר של ילדים לאחסון בפנימיות, ולכן האינטרס של עובדי הרווחה הוא לתמוך תמיד בעובדי החינוך. כמו שנאמר, "יד שוטפת יד"…

הפרת חובת סודיות של עובד סוציאלי היא עבירה פלילית

"אם לי היה קורה מקרה כזה הייתי נוקט בפעולה משפטית", הוסיף אב שנכח באירוע.

למרות האמור לעיל, לא ננקטה כל פעולה משפטית או משמעתית נגד אותם עובדים סוציאלים, לא מצד העיריה, לא מצד המשטרה ולא מצד ארגון העובדים הסוציאלים שכידוע תמיד מגבה את עובדיו.

יצויין כי אם עובדי הרווחה עברו על החוק, הם עברו על סעיף 50א' לפקודת הראיות והן על פי סעיף 8א' לחוק העובדים הסוציאלים הדן בסודיות המקצועית ומנוסח באופן שאינו משתמע לשתי פנים נכתב: "מידע על אדם שהגיע לעובד סוציאלי במסגרת מקצועו, חובה עליו לשמרו בסוד ולא לגלותו".

נסיונות מערכת אונו-נט לקבל תגוב מעירית אור יהודה לטענות ההורים הנ"ל, נתקלו במענה "אין תגובה".

הנה אם כן עוד סיבה מדוע לא כדאי להגיע ללשכות הסעד אשר מזלזלות בזכותו של הפרט לפרטיות ועושות שימוש לא חוקי במידע הסודי המגיע לרשותןמן המשפחות.

האם לשכת הסעד מתעלמת מחסרי הבית באור יהודה?

כאילו לא די במעשה הנלוז הנ"ל, פרסמה השבוע תושבת שכונת נווה סביון אשר באור יהודה, אריאלה לוי, תמונה עגומה לחברה אטומה. מקרה המתאר כשלים חמורים בחברה הישראלית ובתפקודם של העובדים הסוציאלים באזור. היא כותבת:

"…החלטתי לכתוב לכם מאחר ואני יודעת שרק כתבה, או תמונה בעיתון, יכולה אולי לעזור. כבר שבוע וחצי, בדרך לעבודתי, אני חולפת ליד משטרת מסובים ורואה תמונה עגומה: אמא ובן ישנים בתחנת הטרמפיאדה, כשרכושם כולל מזוודה, מספר חפצים וגם שמיכות כדי שיוכלו להתכסות מהבושה.

כאזרחית המדינה, חורה לי ועצוב לי בלב לראות שבעוד אנו קוראים בעיתון יום יום על שכר המנהלים והמנכ"לים במשק, ישנם אנשים שחיים במצוקה נוראית. חורה לי עוד יותר לראותם יושבים שם בחום הקשה ובלילות, כשעל פניהם חולפים כל הזמן אנשים, אם זה בדרך לעבודה או לכל מקום אחר, ומתעלמים, כאילו הם שקופים.
אני שואלת את עצמי: איך אנו חברה כזו אטומה? חברה שבה שורדים כאלה שאינם ראויים ובעיקר חברה שבה כל אחד חושב רק על האינטרסים של עצמו…"

החברה הישראלית, אכן מנכרת ואטומה – סיפור אישי קטן

לפני שנים רבות, עת שהיתי בארה"ב, הלכתי ברחוב בסן פראנסיסקו ופתאם החל לרדת גשם זלעפות. לא היתה ברשותי מטריה ואז עצר לידי רכב, בתוכו ישבה אישה זרה, אמריקנית נוצריה, עם תליון של צלב על צוארה. היא הציעה להסיע אותי למחוז חפצי ברכבה משום שראתה כי כולי רטובה. סרבתי בנימוס ואז היא יצאה מן הרכב והוציאה מתא המטען מטריה, נתנה לי אותה ללא שביקשתי ונסעה לדרכה. מחווה קטנה של אישה גדולה.

לאחר שחזרתי לארץ קניתי שידה במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב, שידה כבדה שנאלצתי לסחוב אותה על גבי עד לרכב שלי שחנה די רחוק מן החנות. לאורך כל הדרך בה גררתי בשארית כוחותי האחרונים על גבי את השידה הכבדה, היו פזורים בחוץ שולחנות של בתי הקפה, עמוסים לעייפה ביהודים ישראלים מבלים אשר צפו בי, מיוזעת, בקושי גוררת את השידה ואף לא אחד מהם קם מן השולחן והציע לעזור לי. עם ישראל חי…

דצמבר 2016 – דוד יוסף ראש העיר אור יהודה שעיין בתיקי רווחה והשתמש בהם נגד הורים, והפקיר משפחות דרי רחוב בעיר,  הורשע ב- 16 עבירות מין בנשים. 
 "גרסתו מבישה, התנהגותו כוחנית, מעשיו מושחתים". כך, במילים חדות וברורות, תיאר השופט דוד רוזן את מעשיו של ראש העיר אור יהודה לשעבר, דוד יוסף, שאותו הרשיע בשורה ארוכה של עבירות מין ועבירות שחיתות. יותר מעשר נשים העידו נגד יוסף במהלך המשפט,

דצמבר 2016 - דוד יוסף ראש העיר אור יהודה שעיין בתיקי רווחה והשתמש בהם נגד הורים, והפקיר משפחות דרי רחוב בעיר,  הורשע ב- 16 עבירות מין בנשים.

מומי בירנבוים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.