פשעי משרד הרווחה נגד משפחת אמבש

Spread the love
"קראו לנו שפחות" סרטה של ג'סיקה וטורי דמבו על נשות דניאל אמבש
 – פברואר 2016 – מתוך הסרט: שמי עמנואל אתנסיו, עו"ד ופעיל זכויות אדם, אני עורך דין שעורך חקירה ראשונית על התיק של דניאל אמבש. הוזמנתי על ידי קבוצת אמנים צרפתיים, שביקשו ממני להגיע לירושלים ולתל אביב כדי לראות בדיוק מה קרה.
המצב די מסובך, כך שבכל מקרה, זה נמצא מחוץ למצב המקובל. גם עורך דין מאוד מנוסה, פלילי, עדיין צריך להבין היטב איך זה עובד. כיצד משפחה, שלא נוהגת לפי כללי החברה, מתנהלת בחיי היומיום.
אם מדינת ישראל מחשיבה אתכן כקורבנות , אז המדינה הייתה צריכה לתמוך בכן במקום לשים אתכן בכלא. כך שבכל מקרה, במשפט הזה יש סתירה ענקית.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ttuW49L__NQ]

פרופ' בועז סנג'רו, ראש החטיבה למשפט פלילי ולקרימינולוגיה, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים:
האומדן של הרשעות חפים מפשע הוא בין 5 ל- 10 אחוזים שזה המון, גורמים המערכתיים שתורמים להרשעות של חפים מפשע, הם בכל הדרגים, בכל הפונקציות. כאשר לימדתי על הקונספציה של האשמת החשוד שבמסגרתה חוקרי המשטרה ובעקבותיהם לעיתים גם התובעים, ובעקבותיהם לעיתים גם השופטים, ננעלים על המחשבה שהחשוד שבידיהם הוא האדם שביצע את העבירה.
החוקרים לא מחפשים כיווני חקירה אחרים.
אני מדמה את זה לסוס שחוסמים לו את העיניים בצדדים כדי שהוא יילך כל הזמן ישר, ככה מתקדמת החקירה המשטרתית. כמו שהיה פעם ציד מכשפות בתקופות קודמות, אז גם בימינו יש מידי פעם מצבים כאלה שבהם שמועות הופכות לציד של אנשים מסויימים.
פרופ' אסתר הרצוג, מומחית לאנתרופולוגיה חברתית, פעילה פמיניסטית ומקימת תנועת ש.י.ן:
אני מעורבת בנושא זה למעלה מעשרים שנה, והבנתי שהדברים נעשים גרועים יותר כל הזמן.
העובדים הסוציאליים משקרים לילדים, ומספרים להם שההורים שלהם לא רוצים לראות אותם, או שהם לא יכולים לבוא לבקר אותם או סיפורים אחרים. וכן, הם משקרים גם לשופטים.
ובשם טובת הילד, נעשים הדברים האיומים ביותר לילדים.
למה זה קורה? למה עובדים סוציאליים, שחונכו להיות אידיאליסטים, למה הם מתנהגים כך? אני הייתי אומרת שזה קשור להתנהגות הארגונית. ארגונים רוצים להיות בעלי כוח רב יותר, לקבל עוד כסף ועוד עובדים, וכשיש להם את כל המוסדות האלה, הם לא רוצים לסגור אותם. וכמובן, כל הכסף שמסתובב סביב המוסדות זה כסף גדול, זה בערך שבעים אלף שקלים לחודש, שמשולם על כל ילד במוסד, אז אנחנו מדברים על כמיליארד וחצי שקלים לשנה שמסתובבים סביב העסק הזה.
* לדניאל אמבש 17 ילדים.
אז זוהי למעשה תעשיה, הילדים הם תעשיה. כן, אני חושבת כך.

מומי בירנבוים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.