למה מי אביבים מסתירה מכם את חיובי היתר?

Spread the love
למה מי אביבים מסתירה מכם את חיובי היתר? , ידיעות אחרונות , מאת עמיר בן־דוד • 06.07.16

בגלל תקלה במונים קיבלו תושבים בתל־אביב חשבונות גבוהים מדי • החברה לא טרחה להודיע על הטעויות

אם אתם מתגוררים בתל־אביב, ייתכן שקיבלתם חשבונות מים גבוהים מדי. בתאגיד מי אביבים מודעים לבעיה, אבל מסתירים זאת מכם.

בתאגיד גילו בחודשים האחרונים שיש ליקויים במערכות חדשות שהתקינו לקריאה מרחוק של מוני המים, אבל למרות תלונות של תושבים על גביית יתר, הם לא התריעו על כך בפני הציבור וממשיכים להשתמש במערכות הללו.

אתמול בבוקר יצאה חברת החשמל בהודעה יזומה לציבור לפיה בשל תקלות במערכת המחשבים החדשה שלה, יש כמה אלפי לקוחות בגוש דן שחויבו פעמיים. בחברה מסרו עוד שהם מטפלים בבעיה ודואגים לזיכויים. לעומת זאת, במי אביבים, שאחראית לאספקת המים לתושבי תל־אביב ונמצאת בבעלות מלאה של העירייה, יודעים כבר מזה זמן שיש להם תקלה שגורמת לגביית יתר אבל לא הודיעו דבר.

כחלק ממהלך התייעלות שאמור לחסוך את הסבב הסיזיפי של קוראי מוני המים בין חצרות הבתים, מתקין התאגיד את מערכות הקריאה מרחוק. המונים הדיגיטליים יאפשרו לצרכנים לגלות בזמן אמת עלייה חריגה בצריכת המים, ויש להם יתרונות נוספים.

כך תבדקו את חשבון המים שלכם - צילום: ידיעות אחרונות
כך תבדקו את חשבון המים שלכם – צילום: ידיעות אחרונות

אבל מסתבר שמשהו במהלך השתבש. "שמנו לב שחשבונות המים שלנו בבית גדלים בלי סיבה נראית לעין", מספר אחד התושבים. "השוויתי חשבונות בין השנים ופתאום ראיתי שהצריכה המשותפת גבוהה מדי. לא הבנו איפה השינוי, והתחלנו לבדוק ולמדוד. ירדנו פיזית לשעון המים הרגיל, תעדנו את המספרים ומשהו לא הסתדר. גילינו הפרשים של עשרות קוב בין המונים של התאגיד שנקראו מרחוק למספרים בפועל בשעון המים. כשהתחלנו לשאול שאלות אמרו לנו שיש להם בעיה של קריאה מרחוק".

מסתבר שבתאגיד מי אביבים מכירים את הבעיה ואפילו מטפלים באדיבות ובענייניות בלקוחות שפונים ומתלוננים. עם זאת, מעבר לתקלה במערכות הדיגיטליות שנרכשו בכספי הציבור, עולה השאלה מה קורה עם מי שאינם עוקבים אחר המדידות והתוצאות ופשוט משלמים. מחירי המים אמנם עלו בשנים האחרונות, אבל עדיין כשמדובר בכמה קובים בחודש קל לפספס את השינוי בחשבון או להתעלם ממנו. התוצאה היא שיש לקוחות שמשלמים ושילמו יותר מדי על המים שלא לצורך.

ממי אביבים נמסר: "במסגרת השדרוג למערכת חדשה ומתקדמת, שתספק לתושבים שירותים מתקדמים בזמן אמת, אנו נמצאים בתהליך הדרגתי של הפסקת פעילות המערכת הקיימת. כמו בכל מערכת אלקטרונית המורכבת מרכבי תקשורת עדינים וחשמל, מעת לעת מתגלות תקלות שלרוב מתוקנות טרם הוצאת החשבון. במקרים הבודדים בהם התקלה מתגלית על ידי הלקוח, אנו פועלים מיידית לתיקון התקלה והחשבון". לטענתם, הם לא דיווחו לכלל הצרכנים "בגלל שמדובר במקרים בודדים".

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=osSbp-tyXQg]

מומי בירנבוים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.