המלחמה על חופש הביטוי וחופש הביקורת על שופטים: העיתונאית לורי שם טוב פונה לרשויות הפדרליות בארה"ב נגד שיתוף פעולה עם "ועדת נאור"

Spread the love

על "ועדת נאור" שמעתם? שופטת בית המשפט העליון הקימה לעצמה ועדת צנזורה סודית בה ישבו בכירים במערכת המשטרה, מהפרקליטות, שופטים (כולל שופטי עליון), והיועמ"ש, וכולם ביחד חיפשו דרכים כיצד להשתיק את הביקורת על מערכת בתי המשפט המסואבת בישראל (במיוחד שופטי משפחה ונוער) ועל עובדים סוציאליים ופקידות סעד. ועדת נאור נקראת גם "ועדת המוניטין של בתי המשפט". הוועדה סיימה עבודתה, הגישה דוח והדוח מעולם לא פורסם בציבור. רק יודעי דבר מכירים אותו. הדוח נחשב סוד בטחוני ממדרגה ראשונה. מדינת ישראל לא מוכנה לשחרר אותו לעיון הציבור.

על "עיקרון הפרדת הרשויות" שמעתם? לכאורה במדינה מתוקנת, הרשות השופטת, מחוקקת ומבצעת לא אמורים לתאם עמדות ביניהם, כדי לא לגרום למונופוליזציה של מוקדי הכוח, אבל במדינת ישראל "הפרדת רשויות" זו בדיחה. שופטת חונטה עליוניסטית כמו מרים נאור יושבת עם היועץ לממשלה ועם האחראים על המשטרה וביחד מתכננים מזימות ומסתירים את הכל מהציבור.

אחד הרעיונות שעלו בוועדת המוניטין של השופטת נאור זה להגיש תביעות במעמד צד אחד למחיקת כתבות נגד שופטים בבתי משפט שמתנהלים בדלתיים סגורות, מבלי שבכלל יש נתבע בתיק. מקרה לדוגמא חשפנו כאן: השופטת מירית פולוס-פאלוס מריונטה חותמת על צווים להסרת תוכן מהאינטרט http://wp.me/pxMec-4y0

הרעיון הבא היה לנצל את שיתופי הפעולה עם משרד המשפטים האמריקאי ולבקש מסוכנים פדרלים תמימים להציק לעיתונאים דרך פלטפורמות הפרסום שבהן מתפרסמות הכתבות הלא מחמיאות.

השיטה מאוד פשוטה: הגברת ליאת יוסים מהנהלת בתי המשפט מוציאה לאינטרפול דיווח לקוני שיש חשש לפשע סייבר שמתנהל דרך אתר כלשהו בארה"ב. היא לא כותבת שמדובר בצנזורה על חופש הביטוי. האמריקאים התמימים רואים את המילה פשע (felony), וחושבים שצריך לעזור לחברים הישראלים לחשוף "פשעים". לאמריקאים אין מושג שמדובר בצנזורה על חופש הביטוי והביקורת, מה שהאמריקאים מעולם לא היו עושים נגד האזרחים שלהם עצמם, כי חופש הביטוי וחופש הביקורת, כולל החופש ללעוג לשופטים, הוא בנשמת אפה של החוקה האמריקאית. וכך על בסיס תשדורות לקוניות שמוציאה הגברת יוסים, האמריקאים מציפים את פלטפורמות הפרסום בארה"ב בדרישות לשימור מידע וחשיפת כתובות IP.

העיתונאית לורי שם טוב, שכבר נמצאת זמן רב על הכוונת של ועדת המוניטין בישראל וכל שני וחמישי פותחים לה תיק, או מזמינים אותה למשטרה, החליטה לפעול בשם כל העיתונאים הפעילים בתחום חשיפת שחיתויות, וביקורת על פשעי שופטים, ולדרוש מהאמריקאים להפסיק לשתף פעולה עם ועדת המוניטין (סליחה… ועדת הצנזורה) של ישראל. בהתאם לכללי המשפט המנהלי בארה"ב, גם שם יש למצות הליכים בפניה לרשות המנהלית טרם הגשת עתירה נגד הרשות הפדרלית, וכעת מונח לפניכם מכתב מיצוי ההליכים. בקרוב, תגיע העתירה המנהלית. ריצ'ארד סילברסטין כבר מחכה בכליון עיינים לעשות מזה צימעס.

מכתב העיתונאית לורי שם טוב פניה לרשויות הפדרליות בארהב נגד שיתוף פעולה עם ועדת המוניטין – ועדת נאור, Federal Agents harassing Israeli Reporters on behalf of the Israel Goverment, קובץ pdf

1 2 3 4 5 6

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.