מרד גטו ורשה במכלאת הרווחה "מסילה" בנות גיבורות שרפו את המעון ואיימו על הצוות בסכין פלסטיק! המשטרה חנקה אותן עם גז

מרד גטו ורשה במכלאת הרווחה "מסילה" בנות גיבורות שרפו את המעון ואיימו על הצוות בסכין פלסטיק! המשטרה חנקה אותן עם גז
כלא מסילה לבנות
Spread the love

עדכון מבית משפט שלום לנוער ירושלים 19/12/15 שעה 21:30: משטרת ירושלים מדווחת, כי מתוך 8 הבנות שנעצרו, רק 3 בנות הובאו להארכת מעצר. כנראה ש- 3 הבנות ישוחררו. לדיון נכנסו פקידת סעד ו- 2 נציגות ממעון מסילה שהן המתלוננות, שלא היו אמורות להיות בתוך האולם. הקטינות מיוצגות על ידי עו"ד מהסנגוריה הציבורית שעושה עבודה גרועה.
הדיווח באדיבות קצין משטרת ירושלים.

משרד הרווחה לא לומד לקח. פקידות הסעד חוטפות נערות שמות אותן בפנימיות ומשגעות להן את המוח, במיוחד שאסור להן להיות בקשר עם המשפחה ממנה נחטפו. כשהבנות מתקוממות או בורחות, מתייגים אותן כאלימות, מופקרות מינית וחסרות משמעת, ואז זורקים אותן לשני המוסדות הידועים לשמצה בתי הכלא "מסילה" ו"צופיה" השייכים ל"חסות הנוער" של משרד הרווחה.

המשטרה זרקה גז לתוך החדר בו נכלאו הקטינות בתוך הגטו במטרה לחנוק אותן. ניתן לשמוע בסרטון, כיצד השוטרות צורחות אחת לשנייה "תאזקי אותה", "תקשרי לה את הידיים". מדוע היה צריך לחנוק את הקטינות בגז?

"חילוץ" הנערות שהציתו את "מסילה" בית הכלא ל"חוסות" ליד ירושלים

http://news.walla.co.il/item/2916905

נכתב על ידי יחצ"ן הרווחה – יוסי אלי: שמונה נערות השוהות בכפייה במעון "מסילה" חשודות שהציתו את המקום והתבצרו בתוכו תוך איומים על הצוות. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים כוחות ההצלה פושטים על המקום ומוציאים מהמעון את הנערות ואנשי הסגל ללא פגע

ביום שישי 18.12.2015 חלה התקוממות עממית בהשרראת מרד גטו ורשה בבית הכלא מסילה: שמונה נערות בנות 15 עד 17, הכלואות בצו בית משפט לנוער במעון "מסילה" לנערות במושב אורה שבאזור ירושלים, חשודות שהציתו אתמול (שישי) את מתחם המעון. על פי החשד, הן התבצרו בחדר שהוצת כשהן אוחזות בסכינים ומאיימות על אנשי הצוות ששהו במקום. שמונה הנערות חולצו מהמקום על ידי מכבי האש ללא פגע, ועמן כמה אנשי סגל, שפונו ונזקקו לטיפול עקב שאיפת עשן. תיעוד פעולת החילוץ הגיע לידי וואלה! NEWS ומתפרסם לראשונה.

מחקירה ראשונית של השריפה שמבוצעת על ידי ראש מדור חקירות מכבי האש ירושלים, טפסר משנה שמואל תורג'מן, עולה כי מקור השריפה הוא הצתה מכוונת. מפקד צוות הכיבוי שנכנס למבנה הבוער, סמל עומרי אברהם, סיפר: "הגענו למקום, בכוח של ארבעה צוותי כיבוי ומנוף גבהים. עם כניסתנו, הבחנו בעשן רב היוצא מהבניין, וכן נמסר לנו מסגל המעון כי יש בנות המתבצרות עם נשק קר בתוך אחד החדרים. בנוסף נאמר לנו שהבנות הציתו את החדר שלהן".

שריפה במעון "מסילה" במושב אורה שליד ירושלים (חטיבת דובר המשטרה , חטיבת דובר המשטרה)

החדר במעון "מסילה". כך חיו הבנות בחדר מטונף ושחור משחור. החדר לא נשרף כפי שנכתב על ידי דוברות המשטרה, אחרת המראה הייתה מתפוצצת (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

 "נכנסנו מיד למבנה בליווי של כוח משטרה, פרצנו לחדר הנעול והתחלנו בפעולות הכיבוי וחילוץ של הבנות שהיו לכודות בעשן שהצטבר בחדר", הוסיף אברהם. "תוך כדי שפילסתי את דרכי דרך העשן שהצטבר במקום, ראיתי בפינת החדר את אחת הבנות כשהיא מחזיקה סכין. שכנעתי אותה לזרוק את הסכין ופיניתי אותה באופן מידי מהחדר הבוער". לאחר פינוי הנערה הראשונה, השתלטו שוטרי משטרת ירושלים שהגיעו למקום על שאר המתבצרות ופינו אותן בסיוע לוחמי כיבוי האש.

ומה הלאה? יופקו לקחים?

כעת יוגשו כתבי אישום נגד הבנות האלה והן יגיעו לנווה תרצה.  ככה משרד הרווחה משקם נערות? כמובן אף מילה למה הבנות התבצרו, למה הציתו את הכלא שלהן, מה התלונות שלהן, מה קורה להן שם, מי שם אותן שם, למה שמו אותן שם.  כלום.  רק עשו פה כאילו זה מבצע אנטבה כשלמעשה זה מרד גטו ורשה.  גם בכנסת לא יתקיים דיון. קארין אלהרר תגיד שזה קרה בגלל שלא שמו את הבנות האלה באומנה.  מירב מיכאלי תגיד שגברים פטריאכלים הכניסו את הבנות למוסד פטריאכלי וזו התוצאה. אבל מי שהכניס את הבנות האלה לשם אלה נשים:  פקידות סעד שקיבלו הכשרה בויצ"ו.

נאמר ש"אנשי סגל נוספים פונו מהמקום וטופלו בידי מד"א עקב שאיפת עשן". חכו עכשיו לתביעות הפיצויים של אנשי הצוות. כל העובדות בפנימיה זו, כולל נשות השירות הלאומי הולכות לתבוע את משרד הרווחה בגדול. לכולן יהיו עכשיו נזקים טראומטיים. פוסט טראומה. כל נשות הצוות יזדקקו לטיפולים. כמובן שהן רצות עכשין למיון כדי לטעון שהריאות שלהן משותקות, ויש להן נכות צמיתה של 50% לפחות. בקיצור, הצוות יעשה עכשיו בוכטה של כסף.

מפקד צוות הכיבוי שנכנס למעון הבוער, סמל עומרי אברהם, סיפר: "הגענו למקום, בכוח של ארבעה צוותי כיבוי ומנוף גבהים. עם כניסתנו, הבחנו בעשן רב היוצא מהבניין, וכן נמסר לנו מסגל המעון כי יש בנות המתבצרות עם נשק קר בתוך אחד החדרים. בנוסף נאמר לנו שהבנות הציתו את החדר שלהן". באמת?  ולמה הבנות מתבצרות עם נשק קר? מה כבר עשו להן שם?  נשק קר זה סכינים מפלסטיק חד פעמיים.

חקירת המבנה הוטלה על רמ"ד חקירות מתחנת כיבוי האש בירושלים, טפסר-משנה שמואל תורג'מן. טיוח בדרך.

שריפה במעון "מסילה" במושב אורה ליד ירושלים (כבאות והצלה , כב"ה ירושלים)

כוחות ההצלה רגע לפני רגעי החילוץ. הנערות נחנקו מגז שהמשטרה הפעילה נגדן ואחר כך הביאו את מד"א כדי לנקות להן את קנה הנשימה (צילום: כב"ה ירושלים)

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.