עו"ד ורדה ברכה שטיינברג מומחית בדיני משפחה וחוק ונוער טיפול והשגחה: הרווחה בונה לעצמה מחלקת שימור לקוחות לדורותיו – מהיום אימרו עיקרון "שימור הלקוחות" ולא עיקרון "טובת הילד"

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/pCgri-th

עו"ד ורדה ברכה שטיינברג כותבת בפייסבוק, על תפקידן של רשויות הרווחה בישראל:

"היום הגעתי למסקנה, כי אחת הסיבות להוצאה חוץ ביתית היא מחשבה לעתיד, הרווחה בונה לעצמה מחלקת שימור לקוחות לדורותיו.

הילדים "החטופים" של היום יניעו את הגלגל, הם, בניהם ובני בניהם ימשיכו להיות "לקוחות" של שירותי הרווחה וימלאו מכסות, על מנת שזה יקרה יש צורך בנזק מקסימלי לנפשו של הקטין, כפי שנעשה במרכזי קלט חירום ובשלל דרכים יצירתיות.

מהיום אימרו עיקרון "שימור הלקוחות" ולא עיקרון "טובת הילד".

אפרופו "שוברים שתיקה" שעלה אמש בכותרות בתקשורת הכתובה והאלקטרונית. הגיע העת להקים גוף משלנו שיקרא "שוברים שתיקה" כנגד רוע מעללי ופשעי משרד הרווחה על כל פעולותיו.

הגיע העת שפעילים "מהקואליציה לילדים ומשפחה" יכנסו בשערי כל בית ספר בישראל ויעבירו להם סדנא על גודל המסוכנות הכרוכה בקשר עם משרד הרווחה וזאת על מנת שילדי בית הספר יעבירו את המסר לדורות הבאים אחריהם, דבר שעשוי להוביל מהלך במרוצת השנים לביטולו וצימצום פעילותו ומיזעור נזקיו של משרד הרווחה במידה ניכרת. מעשיהם של העו"ס והפק"ס אינם תואמים את ערכי הדמוקרטיה ובלשון המעטה.

דוגמא ל"שימור לקוחות" היא האמא הצעירה איריס כהן (20) מדימונה. בגיל 5 נפטרה אימה והרווחה שלחה אותה לאומנות שונות שכשלו בטיפול בילדה והיא נאלצה לגדול במוסדות שונים של הרווחה. בגיל 17.5 נכנסה להיריון כשהייתה בפנימיית הרווחה, וכיום כשהיא בת 20 שנים, משרד הרווחה לקח ממנה את התינוק שלה בן השנה והשמונה חודשים, בטענה שהיא אינה מסוגלת להכיל את צרכיו, מאחר והייתה ילדת רווחה בילדותה…

מדובר במעגל שוטים.

את סיפורה של האם איריס כהן ניתן לקרוא בקישור כאן: מבצע אנטבה: עוה"ד אדווה ויצמן ועו"ד עודד מורנו חילצו את האמא בוגרת הרווחה שהואשמה בחטיפת בנה התינוק ממרכז קשר עם גז מדמיע מ"י 15431-12-15 מדינת ישראל נ' צ' ואח' ו- עמ"י 17365-12-15 כ' נ' מדינת ישראל  http://wp.me/pxMec-3CO

כתבתו של דודו גוזלן על איריס כהן
כתבתו של דודו גוזלן על איריס כהן

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.