גלי צה"ל תוכנית עושים צהריים עם יעל דן – סוגרים מעגל עם סיפורה של האמא א' שנמלטה מרשויות הרווחה ילדה בסתר. עוה"ד יוסי נקר וורדה ברכה שטיינברג השיבו לאם את המשמורת על בנה

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/pxMec-3zR

עושים צהריים עם יעל דן, גל"צ – סוגרים מעגל עם סיפורה של א', אשר נמלטה מרשויות הרווחה וילדה בסתר את בנה כדי שלא ילקח ממנה בטענה שהיא איננה ראויה לגדל את בנה.

אנחנו עקבנו אחריה מהלידה במסתור ומרדף המשטרה אחריה, דרך החלטת בית המשפט להסיר את מרדף השוטרים ממנה וההחלטה לאפשר לה לחיות במשפחת אומנה עם הילד. הנה קטע מתוך השיחות הרבות שניהלנו עם א' במהלך המעקב שניהלנו אחריה.

האמא א': אני פוחדת מרשויות הרווחה שיקחו לי את הילד, כי הם כבר לקחו לי שלושה ילדים. הציבור יודע שאני נרדפת על ידי שירותי הרווחה והם ביקשו כמה פעמים לא לשתף את התמונה שלי.

עו"ד יוסי נקר שטיפל בא', עברו שנתיים, כאשר בעצם האמא משוחררת מכל מסגרת פיקוח שהיא והאמא קיבלה אישור בידיה שהיא בעצם זכאית ורשאית וראויה להיות אימו. שחזר לי מה קרה מאז נפרדנו ממנה מאז החלטת בית המשפט שהיא והילד יחד יימסרו למשפחת אומנה. זאת אומרת היא ניצחה והילד לא ילקח ממנה, אבל היא לא יכולה לגדל אותו באופן חופשי תחת פיקוח. מה קרה מאז?

עו"ד יוסי נקר: מה שקרה מאז זה שא' סיימה את התקופה אצל משפחת האומנה שקיבלה גם אותה וגם את התינוק ביחד, תקופה של שלושה חודשים ואז התקיימה ועדה במשרד הרווחה מחוז חיפה ושם הוצע לא', בניגוד להמלצתי, להיכנס ליחידת האימהות של בית שבתי לוי, לתקופה של 14 חודשים, ו- א' לאחר מסע איומים ולטעמי גם הבטחות שווא ובניגוד לעצתי הסכימה להיכנס ליחידת האימהות, זו יחידה שנמצאת בבית שבתי לוי בחיפה, שם נמצאות האימהות עם הילדים במצב של פיקוח והדרכה, ואני הייתי בטוח שהיא לא תצליח לעבור את התקופה הזו, ולמרות כל הקושי וזה לא היה קל, היא הצליחה לעבור את התקופה הזו, ולקראת סוף התקופה עלו חששות שהיא לא תוכל לצאת משם עם הילד, וכאן נקראנו שוב לתמונה. חברתי, עו"ד ורדה שטיינברג שכנעה אותי שניכנס שוב פעם לתמונה, ואז נכנסו לתמונה מחדש ולאחר מאבק לא פשוט ולאחר ישיבה חוזרת ברווחה בחיפה, הייתה ישיבה מאוד קשה, הוחלט, למעשה זו הייתה החלטה של פקידת הסעד הראשית לחוק הנוער חוה לוי, בניגוד לעמדת כל חברי הוועדה, שא' יוצאת עם הילד שלה לקהילה, וזה מה שקרה.

היום היא בבית עם הילד שלה.

אתה שקט, רגוע?

עו"ד יוסי נקר: מאוד. מאוד.

יעל דן עם האמא: איפה אני תופסת אותך? אליהו איתך?

האמא א': הילד בגן. אני ממש בפתח של הגן. אני צריכה לקחת אותו עכשיו.

יעל דן: איזה יופי. ספרי לי בשתי מילים סוף סוף את והוא חופשיים לחיות את חייכם, נכון?

האמא א': משהו כזה. כן.

יעל דן: ואת שמחה ומאושרת?

האמא א': לא ממש. אני לא שמחה בעיר הזו בכלל. אני רוצה משהו אחר בשבילנו. הלחץ הזה של העיר זה לא רלבנטי לתוכנית. הלחץ של העיר עשה לי נזק נפשי חבל על הזמן.

יעל דן: אבל קיבלת אישור שאת יכולה לגדל אותו בעצמך ואת ראויה לגדל אותו.

האמא א': עד שקיבלתי את האישור הזה, אני הפכתי את עצמי ונראה לי שאמא שלי בקבר התהפכה גם. היה מאוד קשה.

יעל דן: אבל הצלחת! הנה הוא שלך ורק שלך.

האמא א': אני יודעת. כן. אני חושבת שכן, פשוט עדיין…

יעל דן פונה לעו"ד יוסי נקר: בסופו של דבר א' ניצחה במאבק שלה. היא מהיום הראשון נאבקה על התינוק הזה ואמרה אני יכולה לגדל אותו, ואחרי הרבה קשיים בדרך היא זכתה. אני מנסה לחשוב מה היה קורה, יכלו לקחת לה גם את הילד הזה והיא הייתה בלי היכולת לגדל ילד.

עו"ד יוסי נקר:

נכון. התחושה שלי לפחות היא מאוד קשה ומאוד עצובה. אנחנו לא שוכחים שיש שלושה ילדים שהיא לא זכתה לגדל אני לא אומר דקה, שנייה אחת! הם נלקחו ממנה מבית החולים ולא נתנו לה הזדמנות לגדל אותם, כי מישהו קבע מראש שאין לה מסוגלות הורית. 

דווקא, אם את זוכרת בשידורים הקודמים, היה מקרה, באחת מחוות הדעת שניתנו בעניינה, היא ניתנה בידי פסיכולוגית חינוכית ולא פסיכולוג קליני, ודווקא במהלך הדיון של האימוץ של הילד השלישי שעדיין לא הסתיים, ניתנה חוות דעת של פסיכולוגית קלינית שאומרת: שלא' כן יש מסוגלות הורית.

זה משמח ומעציב, כי מה היה קורה אם הייתה ניתנת חוות דעת כזו לפני כן? חוק אימוץ ילדים קובע שלוקחים ילד מאדם שיש לו העדר מסוגלות הורית עקב מצבו או התנהגותו וכאשר לא נראה בתקופה הנראית לעין, זו הגדרה של החוק, כי מצבו או התנהגותו  תשתנה על אף עזרה כלכלית וטיפולית סבירה של רשויות הרווחה. עכשיו, מה זה תקופה הנראית לעין? למה לקחו לה את שלושת הילדים, אם בתקופה הנראית לעין היא הוכיחה שהיא מתאימה?

יעל דן: אתה יודע, לפחות היצלנו לה את אחד מילדיה. אני אומרת הצלנו כי התגייסנו למאבק שלה.

עו"ד יוסי נקר: אין ספק שאלמלא הגיוס שלכם.

יעל דן: שלך יוסי בראש ובראשונה.

עו"ד יוסי נקר: אין ספק שאלמלא הפרת החוק, היא ברחה כנגד החוק, היא הפרה את החוק, היא לא הייתה חובקת את הבן שלה.

קישורים:

משפט פומבי – פרשת היולדת הנמלטת עם בנה התינוק

השקרים והסודות של משרד הרווחה, יעל דן "עושים צהריים" גלי צה"ל

כבר למעלה מחודש, אנחנו מלווים פה את סיפורה של א', שהופך מיום ליום שערורייתי יותר, מקומם יותר ובלתי נסבל, כזה שמעלה שאלות קשות מאוד מאוד על התנהלותם של שרותי הרווחה בפרשה. הנה תזכורת: שלושה תינוקות שילדה א' לקחה הרווחה ממנה מיד עם היוולדם מבית החולים. אילצו אותה לטענתה לוותר עליהם. את הרביעי החליטה שלא תמסור להם בשום מחיר. היא ילדה אותו לבד בדירת מסתור, ומאז כבר כמעט חודשיים היא מסתתרת מפני שלטונות הרווחה שפנו למשטרה וזו מחפשת אחריה גם ברגע זה. אני רוצה לצרף לפני שנמשיך את עו"ד יוסי נקר המסור מאוד לא'.

הקשיבו לראיון המזעזע, המוכיח כי משרד הרווחה סוחר בילדים, ממש במילים אלו. משרד הרווחה משקר, מטייח ועושה הכל כדי למנוע מהורים טובים וכשירים לגדל את ילדיהם. העובדים הסוציאליים "שכחו" כי עבודתם היא לעזור לצדדים ובפועל הם פועלים בדיוק ההיפך ומזיקים למשפחות וחירותם.

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.