מעון לנשים מוכות (7): התובעת עו"ד מור שקים מתן רימתה את השופטת אליאנא דניאלי, שאישה נכנסה למעון נשים מוכות בגלל אלימות והתגלה שנכנסה למעון "מסיבות כלכליות" ת"פ 12087-10-13

מעון לנשים מוכות (7): התובעת עו"ד מור שקים מתן רימתה את השופטת אליאנא דניאלי, שאישה נכנסה למעון נשים מוכות בגלל אלימות והתגלה שנכנסה למעון "מסיבות כלכליות" ת"פ 12087-10-13
השופטת אליאנא דניאלי
Spread the love

עו"ד מור שקים מתן, תובעת משטרתית בפתח תקוה, הגישה כתב אישום נגד אריאל עוזרי, בו נכתב כי בעת שבת הזוג שלו הייתה בהריון, הוא איים עליה ש"יבעט בה ויעשה לה הפלה טבעית". אין שום ראיות לטענה זו, אבל הנאשם שקיבל סיוע משפטי מהסנגוריה קיבל עצה להודות ולקבל עונש מופחת, כי מדובר בקשקוש שעדיף לסגור ב"עסקת טיעון". הנאשם יוצג ע"י עו"ד רונן סמולסקי. לפי התסקיר הנאשם רואה עצמו כ"קורבן".

השופטת אליאנא דניאלי לא רוצה שנדע למה הבחור התעצבן על ההריון של הגברת, היא ממעטת במילים. ממה שאנו מבינים, אריאל עוזרי, לא רצה בהריון כי לא היה לו כסף לשלם מזונות ולממן את התינוקת שבדרך. האישה שהתה במשך שנה במעון לנשים מוכות מסיבות כלכליות ולא בגלל אלימות. עוד התברר שהאישה נכנסה למעון לנשים מוכות חודשים רבים אחרי הוויכוח בזמן ההריון, מאחר ולא היה לה איפה לגור עם התינוקת.

עמ' 2 סעיף 5 לגזר הדין:

"באשר לשהות המתלוננת במקלט לנשים מוכות טענה ב"כ הנאשם כי ממזכר אותו הגישה המאשימה נלמד כי המתלוננת הופנתה למקלט בשל מצוקתה הכלכלית ולא מאחר שהעו"ס התרשמה כי היא מצויה בסכנה."

וסעיף 12 לגזר הדין:

"צוין כי בעקבות העבירות נשוא תיק זה נפרדו השניים, וכיום הקשר ביניהם חיובי, הנאשם משלם מזונות, מתעדכן במצב בנותיו ומתראה עימן בהתאם להסדרי הראייה.

המתלוננת שללה תחושת פחד ואיום מפני הנאשם ואף הציעה לפקח עליו במעצר הבית בו מצוי הנאשם עקב תיק הסמים."

הסנגור סגר עיסקה עם התובעת מור שקים מתן על הודיה בעבירה, אבל לא סגר מראש מה העונש. התובעת רצתה שהשופטת תיתן את מקסימום העונש האפשרי לאריאל עוזרי, דרשה 18 חודשי מאסר, והחלה לנגן לשופטת על הסטראוטיפ של מעון לנשים מוכות, כאילו ברור מאליו שבגלל שהגברת שהתה במעון נשים מוכות שנה שלמה, זה אומר שהיא אישה מוכה: "כן נטען כי חרף דברי המתלוננת בפני שירות המבחן, בהם שללה פחד מפני הנאשם, הרי שאין להתעלם מכך שהמתלוננת שהתה כמעט שנה במקלט לנשים מוכות".

אלא שעו"ד ממשרדו של רון סמולנסקי מצאה מזכר בו כתוב שהגברת נכנסה למעון נשים מוכות "בגלל סיבות כלכליות". זה לא הפריע לתובעת להמשיך ולדרוש עונש מחמיר.

השופטת אליאנא דניאלי בדקה את טענות התובעת וכתבה:

"עוד יצויין, כי המתלוננת שהתה במעון לנשים מוכות תקופה ארוכה לאחר הארוע הנדון. כאמור, בהתאם לגרסתה ממזכר מיום 27.11.12, שהתה במעון בשל חששה מהנאשם. במזכר אחר נרשם כי הופנתה למעון בשל מצוקה כלכלית."

כדי להבין באמת מדוע האישה נכנסה למעון, כאשר לבן הזוג כתב אישום על תיק סמים,  ואין כסף לגדל תינוקת שבדרך, צריך להבין שברקע נמצאה עובדת סוציאלית בפתח תקווה, איימה להיכנס לתמונה ולחטוף את התינוקת לאימוץ או אומנה, לכן הדרך היחידה לברוח מהרווחה ולהישאר עם התינוקת הייתה להיכנס למעון נשים מוכות, בלי להיות מוכה. את התלונה כפו על האישה להגיש נשות המעון, וזו הסיבה מדוע אריאל עוזרי הרגיש קורבן, ולא יכול להגיד לקצינת המבחן שהוא מפנים את טעויותיו.

השופטת אליאנא דניאלי גזרה על אריאל עוזרי, 3 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, התחייבות בסך 5000 ש"ח, וצו מבחן לשנה.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.