קריות: מורה השעתה תלמידה בהודעת אס.אמ.אס, מירית פנחס, my net

Spread the love

שבוע אחרי שתלמידה הפריעה במהלך השיעור, שלחה המורה להוריה מסרון והודיעה שבתם לא תגיע למחרת ללימודים. המורה, שפעלה על דעת עצמה ובניגוד לנהלים, זומנה לשיחת הבהרה. משרד החינוך: "רועננו ההנחיות"

http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4617624,00.html

מורה בבית ספר תיכון בקריות השעתה תלמידה מהלימודים בהודעת טקסט, ששלחה להוריה לטלפון ערב קודם, בניגוד לנהלים. התלמידה הושעתה לאחר שלטענת המורה, שבוע קודם לכן הפריעה במהלך השיעור. משרד החינוך: "רועננו ההנחיות בנוגע להליכי הטיפול המשמעתי".

המקרה אירע בשבוע שעבר. לטענת גורמים בבית הספר, ביום חמישי בערב שלחה המורה להורי התלמידה הודעת טקסט לטלפון הסלולרי. בהודעה ציינה כי הילדה מושעית מהלימודים, והיא מתבקשת לא להגיע למחרת לשיעור עם המורה.

 התלמידה אכן לא הגיעה למחרת ללימודים, אולם ההודעה המפתיעה הכעיסה כנראה את הורי התלמידה, שדיווחו על כך להנהלת בית הספר. "המורה טענה שהסיבה להשעיה היא שהילדה הפריעה למהלך השיעור והתחצפה אליה בשיעור שנערך שבוע לפני כן", סיפר גורם בבית הספר.

"לא משעים תלמיד בהודעת טקסט" (צילום: shutterstock)
"לא משעים תלמיד בהודעת טקסט" (צילום: shutterstock)

 "ההשעיה נעשתה בניגוד לנהלים. בפועל, התלמידה הושעתה על ידי המורה, ללא ידיעת הנהלת בית הספר.

למורה אסור להשעות תלמיד על דעת עצמה.

היה צורך לשלוח להורים מכתב המודיע להם על ההשעיה של התלמידה והסיבה לכך. כפי הנראה, זה לא נעשה כלל. לא משעים תלמיד בהודעת טקסט, זה ממש מביש למערכת החינוך".

 כמו כן, משרד החינוך קובע כי יש להשתמש בעונש של השעיה רק במקרים חמורים ביותר, כגון אלימות קשה או אי ציות לצוות בית הספר. במקרה של הפרעה לשיעור, ממליץ משרד החינוך להשתמש בעונשים חינוכיים אחרים. "כפי הנראה, התלמידה הוענשה לכאורה על מקרה שקרה שבוע קודם לכן", אמר הגורם.

 "זה עונש מאוחר מדי וקשה מדי. הילד צריך לדעת על מה מענישים אותו, וצריך לדבר על כך גם עם הוריו.

בטח לא עושים את זה בהודעה בטלפון. יש גבול לכל דבר.

כל העונש מאבד את המשמעות שלו כשפועלים בצורה כזו".

 גם בהנהלת בית הספר לא ראו את מעשה של המורה בעין יפה. היא זומנה לשיחת הבהרה, במהלכה חודדו נהלי ההשעיה בפניה. התלמידה צפויה לחזור ללימודים בכיתה עם המורה.

 ממשרד החינוך נמסר: "לאחר שהאירוע דווח למנהלת בית הספר, הנושא טופל על ידה, ואף רועננו ההנחיות בנוגע להליכי הטיפול המשמעתי".

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.