מדריך פנימיה טיפולית "קמר" בפיקוח משרד הרווחה בישוב לקיה בדרום היכה חניך בן 13

Spread the love

מדריך פנימיה טיפולית "קמר" בפיקוח משרד הרווחה בישוב לקיה בדרום היכה חניך בן 13

חניך פנימיה טיפולית "קמר" בישוב לקייה ברח מהפנימייה והגיע לתחנת עיירות, שם סיפר כי המדריך שלו בפנימייה הכה אותו.

חקירת המשטרה העלתה כי המדריך שהבחין בקטטה בין נערים בפנימייה סטר למתלונן והכניס אותו לחדר שם המשיך להכותו.

"הוא הכה אותי ודחף אותי לתוך חדר וסגר את הדלת".

כך סיפר נער בן ה-13 לחוקרי הנוער בתחנת עיירות, לאחר שברח ברגל מהפנימייה קמר בה למד בישוב לקייה.

רס"מ ישראל אברהם וסמ"ר משה יחזקאל חוקרי נוער תחנת עיירות, הביאו למעצרו של המדריך, גבר בן כ- 38 שנים תושב כסייפה. מהחקירה, בה לטענת המשטרה, קשר את עצמו המדריך לאירועים עלה כי באותו יום בו ברח הקטין המדריך הבחין בקטטה שהתפתחה בינו לבן נערים אחרים ובתגובה הוא סטר לו, הכניס אותו לחדר ושם החל להכות אותו, תוך שהוא אינו מאפשר לו לצאת מהחדר. לאחר שהקטין הצליח להימלט מהחדר ונס לחדרו הגיע המדריך לחדרו והמשיך להכותו עם מקל של מטאטא עד שזה נמלט ממנו.

בתום חקירה מקצועית ולאחר ביסוס התשתית הראייתית הוגש על ידי פרקליטות דרום נגד המדריך כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

מפקד תחנת עיירות, סנ"צ יניב רחמים, ציין כ :

"מדובר בתקיפה חמורה של קטין חסר ישע על ידי מבוגר שבעצם היה אחראי לשלומו ולביטחונו ואין מקומו של החשוד במערכת החינוך בכלל ובפנימיות האמורות להוות מסגרת מגנה בפרט וכי החקירה נמשכה עד למיצוי הדין עם המדריך המכה".

על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, המדריך היכה את הילד באמצעות המקל בגבו. כתוצאה מהמכות שספג החניך הוא סבל מפציעות רבות בהם גם שטפי דם רבים שעורפו, צווארו, בכתף, בצוואר ובחזה.

פנימיית קמר שייכת למשרד הרווחה, מאיר כהן שר הרווחה, אף ביקר בפנימיה זו, פגש נערים ונערות בסיכון ואף הכין עימם ארוחת ערב.

לצערנו הרב, שוב מתגלה כי פנימיות משרד הרווחה אשר אמורות להיות מגן לקטינים – מסכנות את השוהים שם, והם חשופים לאלימות והתעללות קשה מצד חניכים.

כהן היה לשר הרווחה הראשון המבקר בפנימייה לילדים בדואים בישוב לקיה ושוחח עם הילדים: "זהו מצב לא תקין שיש רק פנימייה אחת בדרום לילדים בדואים, בשנת 2014 אסייע לפתוח פנימייה נוספת".

כהן, הדגיש: "על המדינה מוטלת אחריות לפעול לחיזוק הבדואים ולפיתרון הבעיה בנגב. מצד אחד בנחישות בנושא האדמות ומצד שני בשוויון בתנאים".

בסיכום הביקור במקום, נפגש השר ארוכות על הילדים השוהים בפנימייה ולא הסתיר את התרגשותו הרבה במהלך השיחה עימם:

"אתם ילדים אמיצים ונבונים. אני אבקר אתכם באופן ספונטאני ואהיה כמו חבר ואח גדול בשבילכם", אמר השר לילדים. כהן הבטיח למנהל הפנימייה כי יגיע לבקר מידי פעם באופן ספונטאני ויסייע בכל שיידרש לחיזוק הפנימייה בה שוהים כשישים ילדים. "זהו מצב לא תקין שיש רק פנימייה אחת בכל הדרום לאוכלוסייה הבדואית המתמודדת עם קשיים לא מעטים. בשנת 2014, אפעל לפתיחה של פנימייה נוספת."

לאור ההתעללות החמורה שעוברים הקטינים מצד מדריכים בפנימיות משרד הרווחה – טוב יעשה מאיר כהן, אם ישאיר את הילדים האלה בביתם, הסיכון של הילדים המוצאים בכפיה מביתם הינו דווקא מצד משרד הרווחה.

קישורים:

[youtube=http://youtu.be/E7TthKjzCWQ]

חשד להתעללות מינית חמורה בילדה בת 7 בפנימיית בית הילד שכונת גילה ירושלים – משרד הרווחה מטייח

עדי רווח ואורלי וונדה – מטפלות במעון חוסים "אילנית" של משרד הרווחה בפרדס חנה הורשעו בהתעללות קשה בילדים

משרד הרווחה מטייח התעללות בחוסה במעון – האמא: "אסור היה לי לשתוק"

משרד הרווחה מפקיר ילדים להתעללות והזנחה במעון עין השלושה – מאי 2012 – סיוט שלא נגמר. . .

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.