משרד הרווחה יקנעם מונע מעו"ד יוסי נקר לייצג אימא בוועדת החלטה

משרד הרווחה יקנעם מונע מעו"ד יוסי נקר לייצג אימא בוועדת החלטה
Spread the love

פקידות סעד מלשכת רווחה יוקנעם מנעו מעו"ד יוסי נקר לייצג אימא בוועדת החלטה – ועדת טיפול, הדנה בגורל בנה של האימא הנמצא במשפחת אומנה. תסקיר ופרוטוקול פקידות הסעד משמש כפסק דין סופי בבית המשפט, שכן השופטים העבירו את שרביט השיפוט לפקידות הסעד, ומתייחסים לתסקיר כ'תורה מסיני'. השופט יוצא מנקודת הנחה, שצוות מקצועי בדק ובחן בוועדה את ההמלצות שניתנו לגבי המשפחה, אלא שבפועל, הוצאת הילדים נעשית ממניעים הזרים לטובת הילד, לצרכי סחר בילדים, מילוי מוסדות ופנימיות הרווחה, אומנה ואימוץ. פועל יוצא מכך, כי משרד הרווחה הוא המוציא לפועל של החלטותיו ומייתר את בתי המשפט, או חמור מכך, בית המשפט משמש 'עלה תאנה' וחותמת גומי לתסקירי והחלטות פקידות הסעד.

הקשיבו לפטרוניות של פקידות הסעד ססיליה סגינר ואביבה כשהן אומרות לעו"ד יוסי נקר: "אתה לא מייצג את האימא. נקודה". אותן פקידות סעד שמו את עצמן להיות שופטות בכל תיק. הן קוראות לוועדות האקציה שלהן בשמות "ועדת החלטה", "ועדת טיפול" וכו', אלא שבפועל, "הטיפול" אותו מקבל ההורה – הוא הפקעת האפוטרופוסות של ילדיו ממנו לצמיתות, בצורה ברוטלית ודורסנית.

אין חולק על כך, כי אי ייצוג משפטי של הורה בוועדת החלטה, הינה הרת אסון שכן היא חורצת את גורל הילד לצמיתות להיות מנותק בכפיה מהוריו ומשפחתו. זאת ועוד, יש לציין שיחסים בין עו"ד ללקוחתו הם יחסי אמון, ולא במקרה אלה נקבעו בחוק בסעיף 54 לחוק לשכת עורכי הדין שבמילוי תפקידו יפעל עורך דין לטובת שולחו בנאמנות ובמסירות. העובדות הסוציאליות תוך חריגה מסמכות ופגיעה קשה בהוראות הדין ובכללי הצדק הטבעי, באופן ברוטאלי ובאכזריות, מנעו מהאימא את זכותה לייצוג משפטי הולם בוועדה שחרצה את גורל בנה להישאר במשפחת האומנה בה הוא נמצא בכפיה מזה שנתיים.

העובדות הסוציאליות לא מודיעות ולא מעדכנות את ההורים כי עומדת להם הזכות להגיע לוועדה עם מייצג, והן לא טורחות להודיע להורה מהי משמעות הוועדה ומהן התוצאות האפשריות של הישיבה אליה הן מזמנות את ההורים. העובדות הסוחציאיות לא ממציאות להורים, כנדרש לפני כינוס הועדה את כל העובדות והמסמכים שבידיהן, שם מגובשות ההמלצות העתידיות של עורכות התסקיר, על מנת שההורה יוכל להיערך ולהתכונן לדיון.

העובדות הסוציאליות כתבו בתסקירים שלהן נגד האימא שיוצגה על ידי עו"ד יוסי נקר וטענו כי האימא מרוכזת בעצמה ובמאבק עם רשויות הרווחה ואינה ערה לצרכיו של בנה. היעלה על הדעת שהאימא שמנהלת מאבק ללא פשרות להשיב אליה את בנה ולמיצער לקיים עם בנה הסדרי ראיה וקשר הדוק ורצוף ואינה רואה אותו – זוהי תעטולוגיה לשמה.

עיקרון מעיקרי הצדק הטבעי הוא ליתן להורה את זכות הטיעון, ושתינתן להורה הזדמנות להשמיע את דבריו באופן הראוי בטרם תיפול החלטה של משרד הרווחה הפוגעת במעמד ההורה. משרד הרווחה לא נתן לאימא אפשרות לעיין בחומר שהונח בפני חברי "הוועדה", ואף לא נמסר לאימא כי זכותה לקבל את כל המידע הקיים בידי פקידות הסעד, זמן מספק קודם לישיבה, על מנת שלאימא תהיה הזדמנות להכין הכנה יעילה לתגובה אל מול הטענות שהועלו נגדה, ובכך לא אופשר לה לדעת מה נטען נגדה ואף להגיע מיוצגת ולטעון בוועדת ההחלטה. הגעתו של עו"ד יוסי נקר עם האימא לוועדת ההחלטה, היוותה הפתעה מוחלטת לפקידות הסעד, זאת אף ניתן להתרשם מההקלטה.

החלטות העובדות הסוציאליות פוגעת בכבוד המשפחה, ומשמעותן: שלילת זכותה של האימא לממש את קשר הדם שבינה לבין בנה, ולהוות תא משפחתי בהתאם לזכויותיה הבסיסיות שנפגעו עקב פלישת העובדות הסוציאליות לחייה והפקעת משמורת בנה על ידן שלא כדין, זוהי פגיעה בכבודה של האימא, כבוד האימא נפגע על ידי העובדות הסוציאליות בכך שאינן מאפשרות לאימא לשקם את חייה לאחר גירושיה ולקיים תא משפחתי עם שני ילדיה יוצאי חלציה. החלטת פקידות הסעד פוגעת בכבוד האימא בכך שהיא שוללת ממנה את זכותה לממש את אימהותה ואת זכות ילדיה לקיום נוכחות וקשר יום יומי עם בנה לו הוא נזקק עם אימו.

ולריה מאממת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.