עתירה נגד שר הרווחה מאיר כהן בגין טיוח עבירות משמעת עובדות סוציאליות מלשכת הרווחה בני ברק

Spread the love

עתירה נגד שר הרווחה מאיר כהן בגין טיוח עבירות משמעת עובדות סוציאליות מלשכת הרווחה בני ברק

שר הרווחה מאיר כהן - או טיפול בתלונות על עבירות משמעת של עובדים סוציאליים

מאי 2013  – מדובר באי טיפול בתלונה על עבירות משמעת נגד עובדות סוציאליות מלשכת הרווחה בני ברק.
שר הרווחה מאיר כהן מטייח פשעי משרדו. שר הרווחה מאיר כהן ממשיך את המסורת של אי טיפול בעבירות משמעת של עובדים סוציאליים העושים ככל העולה על רוחם נגד אזרחים. שר הרווחה מאיר כהן מסתתר מאחורי חומת ביורוקטיה ואינו מגיב עניינית לפניות בעניין מחדלי עובדים סוציאליים בלשכות הרווחה נגד אזרחים.
שר הרווחה מאיר כהן מבזה את עבודת ועדת סלונים על עבודתם של פקידי הסעד לסדרי דין. הוועדה העירה על מחדל ידוע משרד הרווחה במתן גיבוי מלא לפקידי הסעד בכל תלונה המוגשת נגדם ללא בדיקה עניינית של התלונה.

חוסר האונים של האזרח מול מערכת הרווחה הדורסנית – להלן דחיית עתירה שהוגשה לבג"ץ בנושא

בג"ץ 2217/13

ישראל אפל

נ ג ד

1. שר הרווחה, מר מאיר כהן

2. מר מיקי לוי, סגן שר הרווחה

3. עו"ד בתיה ארטמן, היועצת המשפטית של משרד הרווחה

4. עו"ס גבריאלה יצחקי

5. עו"ס ליאורה מסינגר

6. עו"ס תמר ציפורה שוב

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

[01.05.2013]

כבוד השופט י' דנציגר

כבוד השופט ע' פוגלמן

כבוד השופט י' עמית

עתירה למתן צו על תנאי

בשם העותר: בעצמו

העתירה נמחקת אפוא, ללא צו להוצאות.

ניתן היום, ‏כ"א באייר התשע"ג (‏1.5.2013).

פסקי דין המאוזכרים במסמך זה: בג"ץ 11213/05

פסק-דין

השופט ע' פוגלמן:

עניינה של העתירה שלפנינו בבקשת העותר כי נצווה על שר העבודה והרווחה להורות ליועץ המשפטי של משרדו להפעיל את סמכותו לפי סעיף 34(ב) לחוק העובדים הסוציאליים, התשנ"ו-1996 (להלן: חוק העובדים הסוציאליים) ולהגיש קובלנה לוועדת המשמעת שהוקמה לפי סעיף 28 לאותו חוק, נגד המשיבות 6-4 – עובדות סוציאליות המועסקות בשירותי הרווחה של עיריית בני ברק – בגין מחדלים שהעותר מייחס להן בטיפול בגילויי אלימות שלטענתו אירעו בישיבה בבני ברק.

בעתירה נטען כי ביום 11.2.2013 שלח העותר מכתב לשר הרווחה שבו פירט שורה של מחדלים שייחס למשיבות 6-4 לטפל בגילויי האלימות האמורים. העותר ביקש מהשר להורות ליועץ המשפטי של משרדו להגיש נגדן תלונה משמעתית, ומשלא קיבל מענה לפנייתו, הגיש את העתירה שלפנינו.

דין העתירה להימחק על הסף מחמת קיומו של סעד חלופי. בית המשפט לעניינים מינהליים מוסמך לדון בעתירה מינהלית על החלטה של רשות לפי חוק העובדים הסוציאליים, ובכלל זה על החלטה בעניין חקירה או העמדה לדין משמעתי לפי סעיף 34(ג) לחוק העובדים הסוציאליים (סעיפים 1 (הגדרת "החלטה של רשות"), 5(1) ופרט 21(20) לתוספת הראשונה לחוק בתי משפט לענינים מינהליים, התשס"א-2001; השוו: בג"ץ 11213/05 פלונית נ' ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין (17.7.2006)). אשר על כן, לא ראינו להידרש לעתירה, בלא שאנו מביעים כל עמדה לגופם של דברים.

העתירה נמחקת אפוא, ללא צו להוצאות.

ניתן היום, ‏כ"א באייר התשע"ג (‏1.5.2013).

קישורים:

  • עתירה לבג"צ 5001/12 למינוי נציגי ציבור במועצת העובדים הסוציאליים – עתירה לבג"צ 5001/12 למינוי נציגי ציבור במועצת העובדים הסוציאליים יוני 2012 – מדובר בעתירה לבג"צ לתת צו על תנאי נגד שר הרווחה שיבוא וייתן טעם מדוע איננו ממנה שני נציגי אוכלוסיה נזקקת למועצה לעבודה סוציאלית בהתאם לסע' 51 (14) לחוק העובדים הסוציאלית, וכן יבוא ויסביר מה עושה המועצה, מדוע ישיבותיה אינן פתוחות בציבור, מדוע הפרוטוקולים […]

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.