לאן נעלמו ילדי יוצאי אתיופיה? פטרנליזם, גזענות והתנשאות משרד הרווחה

Spread the love

לאן נעלמו ילדי יוצאי אתיופיה? פטרנליזם, גזענות והתנשאות משרד הרווחה

מי כאן הנחשל – צמצום ילודה בקרב יוצאי אתיופיה

דצמבר 2012 – הילודה בקרב יוצאי אתיופיה בירידה, מזה כעשור ירדה בכ- 50 אחוז.

במדינת ישראל משרד הרווחה אמון על הטיפול בפרט ובמשפחה בקרב אוכלוסיות מוחלשות כגון יוצאי אתיופיה. ההתנהגות הפטרנליסטית, הגזענית והמתנשאת של רשויות הרווחה הפועלים בכפייה ובחיסיון גורמת לדילול ובקרה על אוכלוסיות מוחלשות כגון יוצאי אתיופיה.

תחקיר "לאן נעלמו הילדים?" – ערוץ 23

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=K133WGIPRfo&feature=youtu.be]

גילויי האפליה כלפי יוצאי אתיופיה רווחים בחברה הישראלית. אבל מעטים יודעים על האפליה החמורה שנוקטת המדינה כלפי נשים יוצאות אתיופיה, תחת מעטה של סודיות.

אחת לשלושה חודשים מקבלות אלפי נשים זריקה של חומר למניעת הריון במטרה לצמצם את הילודה בקרב העולים. החומר דפו פרוורה, הוא תכשיר שנוי במחלוקת המתבסס על הורמון הפרוגסטרון, בעולם הוא ניתן בעיקר לנשים במדינות אפריקה ולנשים עם מוגבלות שכלית, במחשבה שאינן מסוגלות ליטול אחריות בעצמן למניעת הריון.

לדפו פרוורה יש יתרונות. הוא מאפשר להסתיר מבן הזוג את השימוש באמצעי מניעה, הוא מוריד באופן ניכר את הסיכון לסרטן הרחם, והוא מונע תסמינים של גיל המעבר כמו גלי חום. אבל הוא גורם גם דימומים בין וסת לווסת, ירידה בכולסטרול ה"טוב" ופגיעה במסת העצם שמגבירה את הסכנה לשברים. בישראל התכשיר אינו מומלץ לשימוש בגלל תופעות הלוואי, אלא רק כברירת מחדל…

מי כאן הנחשל

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.