בית משפט עולם שלישי השופטת עירית טובה הוד בימ"ש שלום נצרת הוציאה נתבעים מהאולם מבלי שתיעדה בפרוטוקול

Spread the love

בית משפט עולם שלישי – השופטת עירית טובה הוד – בימ"ש שלום נצרת –  הוציאה נתבעים מהאולם מבלי שתיעדה בפרוטוקול

 – כתבה ראשונה בסדרה על השופטת עירית טובה הוד –

בית משפט עולם שלישי - השופטת עירית טובה הוד הוציאה נתבעים מהאולם מבלי שתיעדה בפרוטוקול

אפריל 2011 – נוכחות בעלי דין באולם בית משפט הנו עניין יסודי חשוב ביותר לניהול תקין של ההליך השיפוטי. בעלי הדין יכולים להשיב על טענות המועלות נגדם ולכוון את בא כוחם לניהול קו ההגנה/ תביעה. הוצאת בעל דין מאולם בית המשפט מעניקה יתרון משמעותי לצד שכנגד.

מדובר בהליך שיפוטי שנוהל בבית משפט השלום בנצרת שבו הוציאה השופטת עירית טובה הוד נתבעים מאולם בית המשפט בלא שתיעדה הוצאת בפרוטוקול. עירית הוד סרבה לתקן את הפרוטוקול ולמעשה שיבשה לחלוטין את ההליך השיפוטי.

הנתבעים התלוננו בפני נציבות תלונות הציבור על שופטים על התנהגותה של עירית הוד שמצא את תלונתם מוצדקת אך לא סיפק סעד כלשהו בתואנה כי הנציבות מטפלת רק בענייני אתיקה כפרשנותו את החוק.

התנהגותה של עירית טובה הוד מאופיינת במספר כשלים חמורים:

1. שיבוש ההליך השיפוטי, משוא פנים – עירית טובה הוד הוציאה את הנתבעים מאולם בית המשפט ללא סיבה ונתנה בכך יתרון מוחלט לתובעים ולמעשה חרצה את הדין ללא עשיית משפט וצדק. הנתבעים לא יכלו לשמוע והגיב לטענות נגדם, ולא יכולו לכוון ולוודא כי בא כוחם מייצג אותם כנדרש.

2. טיוח, רמיה – עירית טובה הוד לא תעדה בפרוטוקול או בהחלטותיה את הוצאת הנתבעים מהאולם וסרבה לבקשה לתיקון הפרוטוקול ובכך גרמה לעיוות הדין ותיעודו.

3. פגיעה בפומביות – פומביות הדיון כוללת פרוטוקול והחלטות המשקפות באופן ברור ומדויק את ההליך השיפוטי, כדי שמי מהציבור יעיין בתיעוד ידע התנהלות ההליך השיפוטי. עירית הוד תיעדה את ההליך השיפוטי בצורה מעוותת בפרוטוקול ולכן פגעה בפומביות ההליך השיפוטי.

4. פגיעה באמון הציבור במערכת המשפט – התנהגותה הכושלת החמורה של עירית הוד בניהול המשפט ללא אפשרות לתקן המעוות ומתן סעד לנפגעים פוגעת באמון הציבור במערכת המשפט.

סוף דבר

עירית טובה הוד כשלה בניהול ההליך השיפוטי, פגעה בצורה חמורה בהליך השיפוטי, בפומביות ואמון הציבור במעכרכת המשפט.

 להלן התלונה לנציבות תלונות הציבור על שופטים:

להלן החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים:

 

קישורים:

אפריל 2012 – במהלך דיון שיפוטי שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב הוציאה השופטת חנה ינון את הצופים מהאולם מבלי שנימקה זאת בפניהם וללא תיעוד בפרוטוקול. התנהגותה של חנה ינון הדיפה ריח של שיקולים זרים ומוסתרים.

  • שופטת חנה ינון – שקרים ומניפולציות בבית המשפט – המאמר השופטת חנה ינון "העלימה" קטע מפרוטוקול דיון , יובל עוז , יוני 2012  – "גלובס" חושף מקרה נוסף שבו שופטת עושה בפרוטוקול דיון כבשלה: חנה ינון מחקה קטע שלם מפרוטוקול, ללא הסכמת הצדדים; היא גם הורתה על השמדת התיעוד הקולי של הדיון ■ הנציב קבע כי ינון לא פעלה כראוי, אך גרוניס נתן לה גיבוי

  • בקשת פסילה נגד חנה ינון בגין אי רישום בפרוטוקול, קביעת עמדה טרם הוכחות, והתבטאות נטענת – יולי 99 – ע"א 4000/99 ערעור על בקשת פסילה לשופטת חנה ינון   – חנה ינון קבעה עמדה באופן נחרץ בתחילת הדיון והתבטאה בצורה נטענת – לטענת המערער, חנה ינון קבעה עמדתה באופן נחרץ בתחילת הדיון לגבי המסכת העובדתית ולגבי המסקנה המשפטית ולפיכך עליה לפסול עצמה מליישב בדין. את טענתו זו סומך המערער על האופן הנחרץ והפסקני בו תיארה חנה ינון נסיבות האירוע ובכללן את אי כריתתו של הסכם בין הצדדים, וכן על התבטאות נטענת של בית המשפט (חנה ינון), שלא נרשמה בפרוטוקול, לפיה אם טרם שילם המערער את האגרה נראה שניתן לחסכה, באם לא יידרש בית המשפט לקיום הדיון.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.