תלונה נגד השופטת חנה ינון רמסה ברגל גסה את עיקרון פומביות הדיון, פגעה בכבודם של הצופים

Spread the love

תלונה נגד השופטת חנה ינון – רמסה ברגל גסה את עיקרון פומביות הדיון, פגעה בכבודם של הצופים

פומביות הדיון הינה ניהול משפט באולם פתוח בו רשאי הקהל הרחב לצפות ולהיות עד לדיון. פומביות הדיון הינה הערובה העיקרית לתקינות ההליך המשפטי. דהיינו, בתחום עשיית הצדק ובירור האמת הלכה למעשה ובתחום מראית פני הצדק קבל עם ועדה.

החוקים המבססים דיון בדלתיים סגורות אינם אוטומטים שכן בית המשפט הדן באחד העניינים שהחוק חל עליהם חייב לקבל החלטה של סגירת הדלתות כאשר החלטה זו נרשמת בפרוטוקול. כיוצאים מהכלל בית משפט לנוער ובית משפט לענייני משפחה דנים בדלתיים סגורות אלא אם נתקבלה החלטה אחרת.

אפריל 2012 – במהלך דיון שיפוטי שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב הוציאה השופטת חנה ינון את הצופים מהאולם מבלי שנימקה זאת בפניהם וללא תיעוד בפרוטוקול. התנהגותה של חנה ינון הדיפה ריח של שיקולים זרים ומוסתרים.

להלן תלונה שהוגשה לנציבות תלונות הציבור על שופטים נגד חנה ינון.

— עד לתאריך 24.08.2012 טרם התקבלה תשובה מהנציבות —

30 באפריל 2012

לכבוד

נציבות תלונות הציבור על שופטים

רח' נחום חפצדי 5, בית עופר, גבעת שאול

ירושלים 95484

בדואר ובפקס': 02-6595516

הנדון: תלונה נגד השופטת חנה ינון – בית משפט השלום תל אביב

בתיק ת"א 24514-10-09 הוצאתי כצופה מדיון בבית משפט ללא סיבה

1. שמי מ' ש'.

2. בתאריך 30.04.2012 התקיים דיון בבית משפט השלום ת"א בתיק ת"א 24514-10-09 בראשות השופטת הנדונה בו נכחתי כצופה.

בתחילת הדיון הוציאה השופטת מחוץ לאולם הדיונים את כל הנוכחים הצופים (שאינם בעלי דין, ב"כ, או עדים וכו') מהאולם ללא שנימקה על כך, ובלא שהפריעו או עשו תנועה קול או מבט.

3. השופטת לא נימקה בפני הצופים מדוע הם מוצאים מהאולם וגם לא ציינה בפרוטוקול את הוצאת הצופים. בפרוטוקול צוינה הוצאת הנתבעים אך לא צופים.

4. פומביות הדיון בבית משפט הוא כלל יסוד בכל חברה ומשפט לרבות חברה דמוקרטית. "מה שאינו פומבי חייב להיות מושחת" חידד השופט לנדוי בעניין חשוב מאוד זה.

5. השופטת חנה ינון רמסה ברגל גסה את עיקרון פומביות הדיון בכך שהוציאה הצופים מאולם הדיונים, בלא שנימקה על כך וגם ניסתה להסתיר המעשה הראוי לגינוי בכך שלא ציינה זאת בפרוטוקול או בתיעוד כלשהו.

6. השופטת חנה ינון פגעה בכבודם של הצופים.

7. בדיקתכם ותשובתכם אודה.

בכבוד רב

מ' ש'

סוף ציטוט התלונה.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=R_eVhbjHvBk]

קישורים:

  • שופטת חנה ינון – שקרים ומניפולציות בבית המשפט – המאמר השופטת חנה ינון "העלימה" קטע מפרוטוקול דיון , יובל עוז , יוני 2012  – "גלובס" חושף מקרה נוסף שבו שופטת עושה בפרוטוקול דיון כבשלה: חנה ינון מחקה קטע שלם מפרוטוקול, ללא הסכמת הצדדים; היא גם הורתה על השמדת התיעוד הקולי של הדיון ■ הנציב קבע כי ינון לא פעלה כראוי, אך גרוניס נתן לה גיבוי

  • בקשת פסילה נגד חנה ינון בגין אי רישום בפרוטוקול, קביעת עמדה טרם הוכחות, והתבטאות נטענת – יולי 99 – ע"א 4000/99 ערעור על בקשת פסילה לשופטת חנה ינון   – חנה ינון קבעה עמדה באופן נחרץ בתחילת הדיון והתבטאה בצורה נטענת – לטענת המערער, חנה ינון קבעה עמדתה באופן נחרץ בתחילת הדיון לגבי המסכת העובדתית ולגבי המסקנה המשפטית ולפיכך עליה לפסול עצמה מליישב בדין. את טענתו זו סומך המערער על האופן הנחרץ והפסקני בו תיארה חנה ינון נסיבות האירוע ובכללן את אי כריתתו של הסכם בין הצדדים, וכן על התבטאות נטענת של בית המשפט (חנה ינון), שלא נרשמה בפרוטוקול, לפיה אם טרם שילם המערער את האגרה נראה שניתן לחסכה, באם לא יידרש בית המשפט לקיום הדיון.

בקרו בבלוג של חנה ינון

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.