חשש ממשי למשוא פנים בפרשת השופטת אספרנצה אלון – עו"ד עתר לעליון: העבירו את תיק גיא שמיר מביהמ"ש בחיפה

Spread the love

חשש ממשי למשוא פנים בפרשת השופטת אספרנצה אלון – עו"ד רז משגב עתר לעליון: העבירו את תיק גיא שמיר מביהמ"ש בחיפה

אספרנצה קונספירציה – לשופטת יש שיטה.

שופטת בית משפט לענייני משפחה אספרנצה אלון שנפסלה בעבר עקב חשש ממשי למשוא פנים עולה שוב לכותרות באותה בעיה בעניין תלונה שהגישה נגד אבא גיא שמיר.

אספרנצה אלון נכשלה כאמור בטיפול בעניינו של האבא גיא שמיר וגרמה להשבתתו כך שאינו יכול לספק צרכי ילדיו כיאות.

הכתבה: עו"ד משגב עתר לעליון: העבירו את תיק גיא שמיר מביהמ"ש בחיפה

אליק מאור , מגפון,21.8.12

פרקליטות חיפה הודיעה, כי מחר יוקרא כתב האישום נגד שמיר בפני בית המשפט בחיפה. היום פנה עורך דינו רז משגב, לבימ"ש עליון בתביעה דחופה להעתיק את ניהול משפטו לבימ"ש אחר. עיקר הטענה: לביהמ"ש בחיפה יש נטייה נגד החשוד. עו"ד יהודה יהורם: "לראשונה בהיסטוריה של המדינה, חשוד בעבירת עוון, ללא עבר פלילי, נעצר מעבר ל-24 שעות ומעצרו מוארך עד תום הליכים".

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה אתמול (שני), לעו"ד רז משגב, פרקליטו של גיא שמיר, פעיל מחאה החשוד באיום על ילדי שופטת בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, השופטת אספרנצה אלון, על כוונתה לבצע הקראה של כתב האישום מחר בבית משפט השלום בחיפה. שמיר עצור בכלא קישון עד תום הליכים.

למגפון נודע, כי עו"ד פקד עודד אררה, מפרקליטות חיפה, פנה אתמול בבהילות לבית המשפט לקיים דיון דחוף להקראת כתב האישום נגד האבא גיא שמיר. שופט בית המשפט, ערן קוטון, נענה לבקשה וקבע למחר (יום רביעי), את הקראה. עו"ד רז משגב פנה איפה היום בדחיפות לבית המשפט העליון בבקשה דחופה להעברת התיק לבית משפט אחר ולעכב את הקראת כתב האישום.

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, קיבל את הבקשה ונתן ארכה למשטרת ישראל ולפרקליטות להגיב על בקשה זו תוך 9 ימים – עד ה-30 אוגוסט. בינתיים הורה גרוניס לבצע את הקראת כתב האישום על פי בקשת המדינה. לטענת עו"ד רז משגב, "השופטת אספרנצה אלון, שהיא עד מרכזי בתיק זה, תוזמן להעיד בבית המשפט".

עוד טען עו"ד רז משגב, כי "אלון הנה חלק מבית המשפט השלום בחיפה, השופטים הדנים בתיק הינם מאותו בית משפט וקיימת ביניהם קרבה ממשית, היוצרת חשש ודאי למשוא פנים עקב היכרות השופטים בתיק את עמיתתם".

עו"ד רז משגב גם הציג לפני שופט העליון את החלטת השופטת איילת הוך-טל, שלדבריו הייתה שגויה ומוטעית מיסודה היות ש"הטענות נגד המבקש מוכחשות, היות ואין אשם, מכיוון שלא הייתה מחשבה פלילית ויסודות העבירה הנטענות כלל לא התקיימו".

האבא גיא שמיר נעצר ביום שישי ה- 10 באוגוסט אחה"צ בבית אמו שבשכונת דניה בחיפה. עילת המעצר הייתה שיחת טלפון, אותה יזמה קרן פלס, מזכירת השופטת אלון, להודיעו בדבר החלטה של השופטת בתיק אותו הוא מנהל נגד המדינה בעניין ילדיו.

גיא שמיר ביקש, לדבריו, למסור לשופטת שאין לו עניין בה ובהחלטתה ו"שתשמור טוב על ילדיה". בשלב זה השיחה נותקה על ידי המזכירה שהגישה תלונה על איום על ילדי השופטת במשטרת חיפה. מרגע זה התגלגלו הדברים במהירות יתרה.

האבא גיא שמיר נעצר, שופטת בית המשפט סירבה לכל חלופת מעצר שהוצעה לה, שכללה את בית אחותו של גיא שמיר בקיבוץ רביבים שבנגב בטענה שזה רחוק מדי. מועמד אחר שהוצע לחלופת מעצר נדחה רק עקב כך שענה לבית המשפט שהוא חושב שבית המשפט הרחיק לכת בחומרת התייחסותו לגיא שמיר. השופטת הוך גם טענה כי החומרה שבה היא רואה את דבריו של גיא שמיר היא ברוח התקופה.

עו"ד רז משגב הגיב לכך ואמר שאין עבירה כזו: "ברוח התקופה" ומכאן שאין גם עונשין.

עורך דין יהורם יהודה, המכין ומלווה עורכי דין, מתמחים לבחינות הסמכה, טוען הרבה יותר מכך. "זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה המשפטית של מדינת ישראל", הוא אומר, שאדם שמואשם בסעיף 192 לחוק העונשין (איומים), שמהווה עבירת עוון ולא יותר, נעצר מעבר ל-24 שעות וחמור מכך, נעצר הוראת בית המשפט עד תום הליכים".

"יותר מכך", אומר יהודה, "אין לי ספק שבית המשפט מוטה כולו כנגד האב גיא שמיר. אם אדם מאוים הוא פונה לבית המשפט לטפל בכך. כאן בית המשפט עצמו מטפל בעצמו. הוא כבר מטפל, מרשיע ומעניש את האב גיא שמיר על כך שהעז להחציף פנים לתפישתם. זו פשוט שערורייה".

עוד נודע כי פעילי מחאה חברי א' זה אבא, אבות גרושים לילדים, מתכננים להקים משמרת מחאה ביום שישי הקרוב ליד בית השופטת אספרנצה אלון בחיפה.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=tBJhkT9hUhg&feature=player_detailpage]

קישורים:

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.