עדנה ארבל שופטת בימ"ש עליון מייתרת ערכאות שיפוטיות על החלטות פקידת סעד

Spread the love

עדנה ארבל שופטת בימ"ש עליון – מייתרת ערכאות שיפוטיות על החלטות פקידת סעד

עדנה ארבל - מדיניות רקובה בענייני רווחה ופקידי סעד

עדנה ארבל – מדיניות רקובה בענייני רווחה ופקידי סעד

יוני 2012 – בית משפט לנוער ו/או בית משפט לענייני משפחה מוסמכים למנות מטעמם פקיד מרשות מקומית, עובד סוציאלי שהוסמך ע"י שר הרווחה שיגיש להם תסקיר לסייע להם בקבלת החלטותיהם.

בתי המשפט אימצו לעצמם נורמה פסולה לאמץ את החלטות פקידי הסעד במלואן בכל הערכאות השיפוטיות, חרף העובדה שהחוק אינו מתיר זאת, שהרי לשם מה קיימים בתי משפט על ערכאותיהן השונות?

בפועל – הפכו פקידי הסעד ברשויות המקומיות לסמכויות ממשל סטטוטוריות, העובדות ללא סדרי דין או כפיפות לדיני ראיות וחורצים דיני נפשות כגון: הסדרי ראיה בין הורים לילדיהן, משמורת, אפוטרופסות, הוצאה בכפייה של ילדים וקשישים מביתם ועוד.

מדובר במדיניות בתי משפט הפוגעת קשות באוכלוסיות שלמות, מוחלשות בעיקר, פוגעת בערכי המשפט לרבות ההליך הדמוקרטי ומהווה קרקע פוריה לשחיתות.

החלטה שיפוטית ברוח זאת היא החלטת שופטת בית משפט עליון עדנה ארבל, בבקשה של אמא לורי שם טוב המבקשת לראות את ילדיה כ- 4 שנים בערכאות ותהליכים שיפוטיים ונדחית בכולם בפסיקות והחלטות שונות ומשונות.

מדובר באם ללא רבב עובדת.

להלן תמצית מדיניות בתי המשפט כפי שמציגה עדנה ארבל:

"אני תקווה כי המבקשת תמצא דרך לשתף פעולה עם רשויות הרווחה, על מנת להסדיר את הקשר עם ילדיה, מה שעשוי לסייע לילדים וכמובן גם לאם".

עדנה ארבל מייתרת את בתי המשפט על ערכאותיהן השונות בפני פקידות סעד העובדות ללא סדרי דין או כפיפות לדיני ראיות.

עדנה ארבל מסיימת את משפט המחץ ההורס משפחות וילדים ואמון הציבור במערכת המשפט בהערה צינית:

"מה שעשוי לסייע לילדים וכמובן גם לאם".

כביכול הטלת האחריות לחידוש הקשר על האמא הנאבקת מזה 4 שנים ברשויות 'רווחה' אטומות, בהוצאות כספיות עתק עד כדי התרוששות, כדי לראות את ילדיה שעה בשבוע.

סוף דבר

עדנה ארבל מציגה בציניות מדיניות בזויה ומופקרת של בתי המשפט על ערכאותיהן השונות המעניקים  לפקידות הסעד ברשויות המקומיות סמכויות ממשל סטטוטוריות, העובדות ללא סדרי דין או כפיפות לדיני ראיות וחורצים דיני נפשות כגון הסדרי ראיה בין הורים לילדיהן, משמורת, אפוטרופסות, הוצאה בכפייה ילדים וקשישים מביתם, ועוד.
מדובר במדיניות הפוגעת באמון הציבור במערכת המשפט ערכי הדמוקרטיה, ופותחת פתח לשחיתות, סחר בילדים, קשישים, התעללות והזנחה ועוד…

להלן מסמך החלטת שופטת העליון עדנה ארבל:

שופטת העליון עדנה ארבל מייתרת ערכאות שיפוטיות על החלטת פקידת סעד
שופטת העליון עדנה ארבל מייתרת ערכאות שיפוטיות על החלטת פקידת סעד
שופטת העליון עדנה ארבל מייתרת ערכאות שיפוטיות על החלטת פקידת סעד

שופטת העליון עדנה ארבל מייתרת ערכאות שיפוטיות על החלטת פקידת סעד

קישורים:
  • תפיסות טוטליטיריות וועדות סטטוטוריות – הלוקשים של שופט העליון חנן מלצר – מאי 2012 – בהחלטת העליון 8000/07 כתב השופט חנן מלצר פסק דין ארוך שעניינו בהארכת אשפוז כפוי לאדם ע"פ החלטת ועדה פסיכיאטרית, מלצר החזיר התיק להחלטת הוועדה הפסיכיאטרית שהוא רואה בה סמכות מקצועית עליונה שלא ניתן לערער עליה. בפסק הדין מרחיב מלצר על אופן התנהלות ההליך השיפוטי כפי שהוא רואה לתפיסתו בעניין ועדה סטטוטורית כדוגמת ועדה פסיכיאטרית.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.