רבקה גלט סגן ניצב במשטרת ישראל שהואשמה באירוע פלילי חמור מונתה לשופטת בימ"ש שלום

Spread the love

רבקה גלט סגן ניצב במשטרת ישראל שהואשמה באירוע פלילי חמור – מונתה לשופטת בימ"ש שלום

רבקה גלט סגן ניצב במשטרת ישראל, סגרה תיקים למקורביה חברי ועדת מינוי שופטים – מונתה על ידי חבריה מהוועדה כשופטת בית משפט שלום.

רבקה גלט עלולה, בלשון המעטה, להמשיך בדרך זו גם בתפקידה כשופטת.

רבקה גלט דיווחה דיווחים כוזבים על שעות עבודה שלא עבדה על מנת להגדיל באופן פיקטיבי את השכר ששולם לה.

רבקה גלט שימשה כסגן ניצב במשטרת ישראל, תפקיד רגיש ובכיר, שאמונה על טוהר המידות – התגלתה כחסרת מידות לחלוטין, דיווחה דיווחים כוזבים, במטרה לקבל במרמה סכומים של עשרות אלפי שקלים.

במקום שמשטרת ישראל תעמיד לדין את רבקה גלט, תרשיע אותה בקבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי משטרת ישראל – היא קיבלה פרס – קידומה לשופטת בית משפט שלום.

רבקה גלט שהואשמה בגניבה ממשטרת ישראל, מעלה באימון, שהוא הבסיס לשוטר משטרת ישראל, רבקה גלט מכירה היטב את החקיקה, לכן יש לראות בחומרה רבה את העבירות שביצעה, והיה על משטרת ישראל לפטרה. אין מדובר בגניבה 'סתם'. מדובר בגניבה מדעת שנמשכה שנתיים רצופות.

רבקה גלט היא "אויבת" מבית, שכן היא ביצעה את פשעיה החמורים כשהיא בתפקיד בכיר ביותר במשטרה.

העבירות של רבקה גלט מקבלות משנה חומרה כאשר היא גנבה כספים תקופה ממושכת (שנתיים), וקיבלה במרמה את מה שאינו מגיע לה והיסוותה את גניבותיה באמצעות רישומים כוזבים במסמכי משטרת ישראל.

כל הנתונים הללו הצדיקו ענישה מחמירה, על מנת להרתיע שוטרים מביצוע מעשי שחיתות, אלא המציאות שעולה על כל דמיון מגלה – שככל שהשוטרת גלט שהיתה בדרגה בכירה וגבוהה  גנבה, רימתה, זייפה מסמכים, מסרה דיווח כוזב וסגרה תיקים למקורבים בוועדה למינוי שופטים – כך הסיכויים שלה גדלו למינויה כשופטת בבית משפט שלום.

ברור לכל בר בי רב, כי מבית משפט שלום תקודם גלט לבית משפט מחוזי, וכאשר מדובר בקומבינטורית כזו, הסיכויים שתמונה כשופטת בבית משפט עליון – גבוהים במיוחד.

להבדיל מרבקה גלט שמונתה לשופטת, במקרה של עו"ד לבנה בר עוז ששימשה כבכירה במשרד המשפטים – אולצה לפרוש כשהתגלה שדיווחה דיווחים כוזבים על שעות עבודתה, כשיצאה לענייניה הפרטיים בשעות העבודה מבלי להחתים כרטיס נוכחות.

הכתבה: השופטת שעיגלה פינות 

ירון דורון , ידיעות אחרונות , 18.6.12

לפני שנה נפסלה, הפעם הצליחה.

הוועדה לבחירת שופטים החליטה למנות את סנ"צ רבקה גלט לשופטת שלום, זאת למרות שבעבר הסתבכה בדיווח כוזב על שעות עבודה.

האם אדם שמסר דיווח כוזב על שעות עבודה ראוי להיות שופט בישראל? ביום שישי האחרון בחרה הוועדה לבחירת שופטים את סגן ניצב רבקה גלט לשופטת שלום.

גלט נבחרה למרות שבעבר מסרה למפקדיה דיווח כוזב על שעות עבודתה, ובתיקה האישי אף נרשמה הערת מפקד על כך.

עו"ד סנ"צ רבקה גלט, ראש מדור בקרה וחקיקה בענף התביעות של המשטרה, נבחרה להיות שופטת בבית משפט השלום מרכז וזאת למרות שהסתבכה בדיווח כוזב של שעות עבודה כאשר כיהנה כראש אגף התביעות של משטרת מחוז ירושלים.

במהלך השנים 2007 – 2008 היא שהתה אחת לשבוע בלימודים באוניבסיטה ונעדרה מעבודתה, אך למרות זאת דיווחה כי עבדה ביום זה.

הדבר נודע למפקדיה וראש אגף משאבי אנוש דאז החליט למנות קצין לבדיקת הפרשה.

לאחר שקצין הבודק העביר את מסקנותיו החליט ראש האגף להסתפק במתן הערת מפקד ולהימנע מלהעמיד את סנ"צ גלט לדין משמעתי, זאת על אף שקבע ש"מדובר בעבירת משמעת חמורה".

גלט זומנה לראיון אצל מפקד מחוז ירושלים דאז, ניצב אהרון פרנקו, הודתה בדברים ואמרה: "אני מקבלת לחלוטין את ההערה על חוסר ההקפדה".

בתום הראיון נרשמה בתיקה האישי "הערת מפקד".

לפני שנה היתה גלט מועמדת לתפקיד שופטת בבית משפט השלום בירושלים, אלא שאז הגיע לוועדה לבחירת שופטים המידע על ההסתבכות שלה והיא לא נבחרה.

גלט הגישה שוב את מועמדותה – והפעם נבחרה.

לא ברור אם גם הפעם המידע היה בפני הוועדה. גלט טרם הושבעה וייתכן שבחירתה תבוטל.

דובר שר המשפטים ודוברת בתי המשפט מסרו בתגובה: "כל החומר בעניינה של עו"ד גלט היה מצוי בתיקה האישי שעמד לנגד עיני חברי הוועדה".

למרות התגובה, הדוברים לא ידעו למסור אתמול האם חברי הוועדה דנו בעניין זיוף שעות העבודה.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.